Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Mippen

Gleder meg til å høre historier. Da vet jeg hva jeg kan glede meg til :)
Fremtiden er elektrisk.

Snefall

Skal se hva jeg får tid til i løpet av helgen.

Kommer til å være litt opptatt med bilratting forstår dere  :)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Sveinal

leveringstidspunkt forskjøvet fra late may til june i dag (13. Mars)
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

NegativeElectrode

venter og venter, men skal visst få en sikker dato om ikke lenge :)

Det er ellers veldig interessant å følge med på i hvilke datointervaller utleveringer blir utsatt og fremflyttet. En faktor som bestemmer er kapasiteten på utlevering, men såklart produksjon og hvilke markeder som prioriteres på ulike tidspunkter. Utsettelse kan bety at det er mange biler som skal utleveres samtidig.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

GeirHM

Hei Snefall, ser fram til dine tilbakemeldinger med de første inntrykk fra førersetet i en ekte D. Det er virkelig ikke mye fokus på vår utgave noe sted. Det er for eksempel ennå ikke en egen tråd under model s forumet med tittelen "Førsteinntrykk av S85D". Den kan jo du lage? Du må være sjåføren av første EKTE D på norske veier. Lykke til, håper du får en uforglemmelig helg!

Og selv om det er vondt å innrømme det så er faktum slik: Tesla leverer S85D på det norske markedet i god tid før de lovet at de ville levere når bilen ble annonsert første gangen 10 oktober i fjor. For den gangen sa de at bilen ville komme i april. Så får jeg heller overleve at min ble sendt med en seilskute. De har likevel lovet at jeg skal få den utlevert den 30 mars. Det er også før april.

Forøvrig tror jeg ikke det er noen policy hos Tesla at P85D prioriteres framfor S85D i transporten over til Norge, når de først er produsert.  De ulike rapportene her inne tyder ikke på det. Det virker som om det er en god del tilfeldigheter som avgjør hvor rask overfarten er for den enkelte bil. Sannheten er vel at det aldri går raskt nok.

Mippen

#441
Syns det er dumt at det bare er fokus på p85d og ikke 85d. Hvis man kjøper en Mercedes for eksempel vil man også lese om de andre modellene, ikke bare AMG utgaven. Håper det forandrer seg litt når 85d kommer. Føler litt at 85d kommer i skyggen selv om det er bilen de fleste vil kjøpe som vurderer en tesla. Er også dumt at de ikke presenterte 85d sammen med p utgaven når den var ny. Men, men... Det lille jeg har lest gir meg i det minste grunn til å glede meg.

Tror Tesla hadde solgt litt flere 85D dersom de hadde promotert den like mye som p85d.
Fremtiden er elektrisk.

Snefall

Så folkens. Kjapt innpå her.

Bilen er mottatt og er til min store tilfredsstillelse helt etter forventningene som i utgangspunktet var skyhøye.

Fin overlevering i Drammen uten for mye fixfaxeri og så ut på veien. Allerede rukket ca 15 mil  8) ;D

fortsettelse følger...


tonl

Enig at vanlig 85D er like interessant som P85D. Hvor ofte får man utnytte 700hk på P? Første man ut av lyskryss? Dessuten vil p85d har større verditap enn 85D. Krefter i 85D er egentlig mer enn nok for min del.

MeTesla

Sitat fra: Snefall på fredag 13. mars 2015, klokken 15:23
Så folkens. Kjapt innpå her.

Bilen er mottatt og er til min store tilfredsstillelse helt etter forventningene som i utgangspunktet var skyhøye.

Fin overlevering i Drammen uten for mye fixfaxeri og så ut på veien. Allerede rukket ca 15 mil  8) ;D

fortsettelse følger...

Vi venter i åndeløs spenning! Keep it coming!

Snefall

Ja da har man fått ett inntrykk av bilen.

Jeg og min sønn dro for å hente bilen (han like spent som sin far). Ble hentet på Drammen stasjon i en brun S85 av 2 hyggelige jenter/damer.Ferden gikk så videre til Tesla sin lokaler. Papirarbeidet rundt finansieringen ble unnagjort og ferden gikk ned i kjelleren for det som man har ventet på i akkurat 9 mnd.

Gjennomgangen ble påbegynt og min mann for dagen presenterte bilen på en fin måte. Alt tok ca 30-40 min. Jeg sa jeg kunne en del om bilen fra før så vi "skummet" gjennom basisen.

Etter at jeg var blitt herre over mitt eget kjøretøy satte jeg kursen mot nord og Lillestrøm. Den kjøreturen føltes som en 10 minutters tur  :)

Jeg er mer en fornøyd med "draget" i bilen. Selv om jeg vet at dette ikke er den raskeste Tesla på jorden, så leverer den mer enn nok for mitt bruk. Jeg må tillegg nevne at jeg er litt forbi 0-100 kmt kjøret, så det betyr ikke så mye at jeg ikke er den aller raskeste i gata.

I mine øyene er bilen også lekker innvending (sort skinn med sort alcantara) og alt virker godt skrudd sammen.

Denne bilen kommer til å gi meg store glede på frekke landeveier og ro i sjelen når man lufter den en melankolsk ettermiddag.

Skal ta noen bilder ved anledning :)

Edit typo

MeTesla

Sitat fra: Snefall på fredag 13. mars 2015, klokken 18:04
Ja da har man fått ett inntrykk av bilen.

Jeg og min sønn dro for å hente bilen (han like spent som sin far). Ble hentet på Drammen stasjon i en brun S85 av 2 hyggelige jenter/damer.Ferden gikk så videre til Tesla sin lokaler. Papirarbeidet rundt finansieringen ble unnagjort og ferden gikk ned i kjelleren for det som man har ventet på i akkurat 9 mnd.

Gjennomgangen ble påbegynt og min mann for dagen presenterte bilen på en fin måte. Alt tok ca 30-40 min. Jeg sa jeg kunne en del om bilen fra før så vi "skummet" gjennom basisen.

Etter at jeg var blitt herre over mitt eget kjøretøy satte jeg kursen mot nord og Lillestrøm. Den kjøreturen føltes som en 10 minutters tur  :)

Jeg er mer en fornøyd med "draget" i bilen. Selv om jeg vet at dette ikke er den raskeste Tesla på jorden, så leverer den mer enn nok for mitt bruk. Jeg må tillegg nevne at jeg er litt forbi 0-100 kmt kjøret, så det betyr ikke så mye at jeg ikke er den aller raskeste i gata.

I mine øyene er bilen også lekker innvending (sort skinn med sort alcantara) og alt virker godt skrudd sammen.

Denne bilen kommer til å gi meg store glede på frekke landeveier og ro i sjelen når man lufter den en melankolsk ettermiddag.

Skal ta noen bilder ved anledning :)

Edit typo


Godt å se at bilen sto til forventningene! Kan tenke meg det var en magisk tur for far og sønn til Lillestrøm :)

Takk for rapporten!

MeTesla

Sitat fra: Sveinal på fredag 13. mars 2015, klokken 10:03
leveringstidspunkt forskjøvet fra late may til june i dag (13. Mars)

Samme sak her. Da er vi i samme lastebåt ;)

Mippen

Super oppsummering. Håper jeg får datoen min snart..:)
Fremtiden er elektrisk.

Snefall

En liten sak.

Jeg ba spesifikt om å få levert bil på sommerdekk for noen dager siden. Når jeg kom til Drammen i dag, kom det plutselig fram ett dokument som tydeliggjorde at jeg mot Tesla sin anbefaling hadde bedt om sommerdekk. Jeg signert villig vekk jeg.

En annen ting er lydpakken. Angrer ikke ett sekund på denne. Fiffige funksjoner og meget krisp lyd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA