Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

GeirHM

Som jeg har skrevet tidligere. Her gjelder det å finne en fin balanse mellom perioder av filosofisk ro og kontrollerte utbrudd av elektrisk fortvilelse. Hva med litt dugnad på brygga? Jeg har zalo.

christian1986

Mye hadde vært bedre om blårussen ikke styrte verden :P

dosmont

Kanskje de fremskynder leveringene så vi får muligheten til å betale for bilene tlilfeldigvis før utgangen av mars  :P
Men oops ble litt mye å gjøre på ja, blir nok litt forsinket med klargjøringen ja :D
Jeg skal ihvertfall ikke stresse med betalinga ;)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Sandvika

Sitat fra: dosmont på lørdag 07. mars 2015, klokken 12:22
Kanskje de fremskynder leveringene så vi får muligheten til å betale for bilene tlilfeldigvis før utgangen av mars  :P
Men oops ble litt mye å gjøre på ja, blir nok litt forsinket med klargjøringen ja :D
Jeg skal ihvertfall ikke stresse med betalinga ;)

Ikke lov iht. regnskapsregler å bokføre salget før bilen er utlevert. Inntil bilen er utlevert har Tesla en gjeld til kunden.

dosmont

Det har vært endel diskusjon rundt temaet hva som regnes som et salg, i en annen tråd.
jeg er faktisk enig med deg i din definisjon på et salg, du får ikke nøkkelen før de har fått pengene for å si det enkelt.
Så da lurer jeg på, hvis de faktisk har intensjon om å selge bilen på ca en måned etter ferdig prod, med alle de leveringene som skal finne sted i løpet av mars, så kan jeg ikke se noen annen mulighet enn at bilene må ha blitt "preklargjort" på et eller annet vis i USA for å lette på trykket med overleveringene i Norge.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

MeTesla

Har noen lest om noen som har erfart redusert forbruk/lengre rekkevidde på S85D? Bortsett fra Breser som skriver at han ikke kan se at det er rare forskjellen?

Det var masse skriverier om P85D sin opplevde reduserte rekkevidde men veldig sparsommelig om S85D sin påståtte rekkeviddeforbedring...

NegativeElectrode

Det spørsmålet om rekkevidde tilhører nok en annen tråd
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Sandvika

Sitat fra: dosmont på lørdag 07. mars 2015, klokken 14:04
Det har vært endel diskusjon rundt temaet hva som regnes som et salg, i en annen tråd.
jeg er faktisk enig med deg i din definisjon på et salg, du får ikke nøkkelen før de har fått pengene for å si det enkelt.
Så da lurer jeg på, hvis de faktisk har intensjon om å selge bilen på ca en måned etter ferdig prod, med alle de leveringene som skal finne sted i løpet av mars, så kan jeg ikke se noen annen mulighet enn at bilene må ha blitt "preklargjort" på et eller annet vis i USA for å lette på trykket med overleveringene i Norge.
For å unngå en hver mulighet for kreativitet så er US GAAP ekstremt klar på dette punktet. Klargjøringen kan nok uansett settes ut, men selve utleveringen tar uansett masse tid.

mokle

Noen som vet hvilken kai/by bilene sendes fra? Vet vi hva bilfrakteskipene heter? Hadde vært moro å følge skipet på Marine Traffic...

(Jeg fikk også endret levering fra april til sent mars nå)
Leaf Acenta 2014 - svart.
Har solgt begge bensinbilene.
TMS85D bestilt, levering april.

dosmont

Sitat fra: mokle på søndag 08. mars 2015, klokken 00:20
Noen som vet hvilken kai/by bilene sendes fra? Vet vi hva bilfrakteskipene heter? Hadde vært moro å følge skipet på Marine Traffic...

(Jeg fikk også endret levering fra april til sent mars nå)

Jeg snakker med DS i dag, han sa at bilen min står på kaia i USA, og bekreftet at midten av april er leveringstid for min bil, selv om det står slutten av mars på my tesla.
Ang båt så har jeg funnet en båt som heter Bremen Express som ligger ved APL logistics i Charleston USA
Den båten er angivelig brukt til transport av bilene tidligere, så jeg gambler på at det er den båten ;)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

GeirHM

Hvilken dato gikk bilen din fra "in production" til "in transit" da dosmont?

snappy

Siden han gikk i produksjon 14 februar er sikkert transit datoen 20 februar + . Kan overhode ikke sammenlignes med oss Late March gutta med transit tidlig i februar.

Sliter du med balansen GeirHM?
2014 e-UP
2015 85D

GeirHM

Ja snappy, jeg sliter. Fant dosmont i google documentet. Han har heldigvis bilen produsert leeeenge etter oss spreke (?) f-fem-sliterne fra månedskiftet januar februar. Jeg mener, hallo, 26 februar som transitdato, er evigheter seinere. Jeg tviholder på utskremt dato 30, 30, 30, 30 og 30 mars. Bilen ER på båten. Og båten er en sånn ultrasonisk affære. Elektrisk? Jeg regner egentlig med å få en telefon når som helst nå hvor DS forteller meg at overlevering er kraftig fremskyndet. Jeg er klar.

dosmont

Sitat fra: snappy på mandag 09. mars 2015, klokken 19:32
Siden han gikk i produksjon 14 februar er sikkert transit datoen 20 februar + . Kan overhode ikke sammenlignes med oss Late March gutta med transit tidlig i februar.

Sliter du med balansen GeirHM?

26 februar ble statusen endret til: er i transit.
Syntes det var litt rart at de greier å levere bilen på så kort tid ja, nesten litt drygt om de hadde greid det med tanke på forsikring osv :o
Men spekulerer på hvorfor antatt levering forandret seg til sent Mars. :-\
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

snappy

Jeg fortsetter politikken med å svare alle ukjente nummer i tilfelle DS'en skulle melde seg. Dagens var en samtale fra "9999" hvor en nederlender - som i det landet hvor Tesla EU HQ ligger  - begynte å plapre.  Er nå såpass ute av balanse at jeg lot han snakke i 2 minutter før jeg skjønte at han ville selge noe nettverksgreier og ikke skulle meddele at bilen var på vei.
2014 e-UP
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA