Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

alr

Jeg har også "Seint Mars" på MyTesla. (Lev. Bergen)

Purret DS i dag, og fikk denne:

"Jeg ser at logistikkdata har blitt endret siden sist, det vil si at levering før påske henger i en tynn tråd, dessverre. Det er nok mest sannsynlig med levering i første eller andre uken etter påske.
Om ca to uker vil jeg ta kontakt for å avtale utleveringstidspunkt, da vet vi det ganske nøyaktig."
Rød S85D
Love it to pieces!!

GeirHM

Denne tråden er en herlig diversjon. Jeg kan godt forestille meg hvordan det for noen er blitt slik at den beskjedne aktiviteten man bedriver på forumet har gått under jorden. En annen god løsning kan være å begrense hvor mye den refereres sosialt. Jeg skjønner at det er alvor når yngstemann stopper opp og ønsker litt voksenkontakt, tenker seg om og spør tilforlatelig om det er noe nytt på teslafronten. I forlengelsen av dette: Youtubevideoer bør ses med hodetelefoner. Diskresjon er stikkordet. Nuvel. Mippen, at bilen endrer status til "in transit" betyr ikke uten videre at de har pakka den i gråpapir og sendt den av gårde. Biler som ble ferdige samtidig som min har fått beskjed om overlevering allerede 16 mars. Jeg tar det med fatning. Av og til. P85D'er ferdigprodusert i midten av januar har overlevering ETTER disse. Jeg har også sett insanebiler som knapt har brukt en måned på overfarten. Det er altså slik at det som skjer etter produksjon av bilen er en happening hvor egentlig alt kan skje. Vi kan gjøre som vår negative elektrode og ta det hele med fatning og erkjenne med Godot at livet egentlig handler om å vente på døden. Eller vi kan knuse og slå alt som kommer i vår vei. De fleste gjør begge deler.

Snowroller

Grå 85D

Mippen

Fikk min faktura i dag. Står bergnet levering 30/03 på den også. Det står ikke noe forfallsdato på den. Hva betyr det?
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

Sitat fra: Mippen på torsdag 05. mars 2015, klokken 18:59
Fikk min faktura i dag. Står bergnet levering 30/03 på den også. Det står ikke noe forfallsdato på den. Hva betyr det?
Se etter mail fra DS. Betaling 1 uke før utlevering. Ca 14 dager før utlevering får du en sikker dato.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

GeirHM

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 05. mars 2015, klokken 19:17
Se etter mail fra DS. Betaling 1 uke før utlevering. Ca 14 dager før utlevering får du en sikker dato.

Jeg fikk det forklart at de aldri setter noen dato på disse final invoice'ene, men at den enten betales inn via bank minst fem virkedager før faktisk overdragelse, eller at man eventuelt tar med seg pengene som en bankremisse (hvor i svarte la jeg det papiret....). Det siste er altså ikke noen reell opsjon for meg.

joda

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 05. mars 2015, klokken 19:17

Og jeg fikk denne beskjeden fra min DS: "Faktura betales et par dager før utlevering..."  :)

I mitt tilfelle er det altså ikke nødvendig med 1 uke i forkant, men det kan hende dette var pga presset mot å få den ut før Mars var omme.. (har egentlig levering i April, men DS hintet om at det kunne være håp om slutten av Mars... og jeg lever i håpet...)
TMS 85D

Mippen

Men får man en faktura på epost med konto og kid litt før?
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019

Mippen

Den har jeg fått ja men som nevnt står det ikke forfallsdato. Kan ikke finne noe kid heller.
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

SitatVennligst oppgi ditt RN nummer når du setter opp bankoverføringen

I mailen fra (min) DS står det at betaling bør gjøres 1 uke før utlevering. 
Hvit TM3 2019

Mippen

Så jeg betaler til kontonummeret på fakturaen og oppgir bare rammenummeret på bilen? Ser at det ikke er CHAdeMO adapter og takstativ med i prisen. Betales dette hos Tesla? Har bestilt...
Fremtiden er elektrisk.

moso

Jeg leser det slik at det er RN nummeret som skal benyttes som referanse ved betalingen
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

NegativeElectrode

Virker ikke som om slikt blir med på fakturaen. Jeg bestilte takbøyler og gummimatter. De hadde visst dette inne og man kunne kjøpe det når man hentet bilen.
Hvit TM3 2019

GeirHM

Sitat fra: Mippen på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:22
Så jeg betaler til kontonummeret på fakturaen og oppgir bare rammenummeret på bilen? Ser at det ikke er CHAdeMO adapter og takstativ med i prisen. Betales dette hos Tesla? Har bestilt...

Imponerende at du har lykkes med å bestille chademo. Jeg har prøvd alle mulige grep uten å lykkes. De har vært beinharde på at de vil sende ut epost om dette når det blir mulig. Men at det ikke er det nå. Kanskje om to teslauker? Ellers: Alt sånt ekstra stasj kommer visst uavhengig av bilen. Synd for da hadde en sluppet mva.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA