Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 04. februar 2015, klokken 15:57
Levering "Sent mars".. Skal ikke på fjellet. Få Teslean levert på sommerdekk?
Hva slags dekk velger dere?
-hva jeg har hørt:
pirell piggfri: Utrolig bra på asfalt og fantastisk på slitestyrke. Egentlig bra på femkommelighet også. Kjøring krever litt passiv stil og rolig i svingene. Kan overraske litt med rumpa om man glemmer seg litt. Finnes garantert bedre vinterdekk, men slitestyrken er "konge".
Hakka 7 pigg: Bra allrounder. Bedre enn alle piggfrie på is selvsagt. Litt imageproblem med pigg på elbil.
R2 piggfri: Forferdelig myk på asfalt og slites raskt opp. Konge på snø, men midt på treet på is.

Min erfaring er at R2 er slitesterke, jeg har kjørt ca 20.000 km på mine til nå og har igjen ca. 5,5 mm. Jeg kjøper sannsynligvis R2 igjen neste gang.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Martinius

Jeg får bilen levert med standard felger og standard sommerdekk. Jeg regner med å slite ut dekkene ila sommeren og legger hakka R2 direkte på disse felgene til høsten. Deretter blir det å spane etter de riktige sommerfelgene (med dekk) vinteren 2016. Jeg håper utvalget og priser på felger har bedret seg til da.

Øyvind.h

Snart to vintere på R2. De ble målt av Tesla i januar til 7mm. Dvs går fint tre sesonger.

Piggdekk ville jeg aldri hatt pga støy, miljø og behov.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bull

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. februar 2015, klokken 16:31
Jeg får bilen levert med standard felger og standard sommerdekk. Jeg regner med å slite ut dekkene ila sommeren og legger hakka R2 direkte på disse felgene til høsten. Deretter blir det å spane etter de riktige sommerfelgene (med dekk) vinteren 2016. Jeg håper utvalget og priser på felger har bedret seg til da.

Går for samme løsning selv. Kan forøvrig melde at min S85D er i transit :D

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på onsdag 04. februar 2015, klokken 16:04
Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 04. februar 2015, klokken 15:57
Levering "Sent mars".. Skal ikke på fjellet. Få Teslean levert på sommerdekk?
Hva slags dekk velger dere?
-hva jeg har hørt:
pirell piggfri: Utrolig bra på asfalt og fantastisk på slitestyrke. Egentlig bra på femkommelighet også. Kjøring krever litt passiv stil og rolig i svingene. Kan overraske litt med rumpa om man glemmer seg litt. Finnes garantert bedre vinterdekk, men slitestyrken er "konge".
Hakka 7 pigg: Bra allrounder. Bedre enn alle piggfrie på is selvsagt. Litt imageproblem med pigg på elbil.
R2 piggfri: Forferdelig myk på asfalt og slites raskt opp. Konge på snø, men midt på treet på is.

Min erfaring er at R2 er slitesterke, jeg har kjørt ca 20.000 km på mine til nå og har igjen ca. 5,5 mm. Jeg kjøper sannsynligvis R2 igjen neste gang.

Enig. Mine gikk 12.000km forrige vinter, målte 8mm foran og 6mm bak. Roterte i år så de holder minst 24.000km og kanskje så mye som 30.000km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

GOS

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. februar 2015, klokken 16:31
Jeg får bilen levert med standard felger og standard sommerdekk. Jeg regner med å slite ut dekkene ila sommeren og legger hakka R2 direkte på disse felgene til høsten. Deretter blir det å spane etter de riktige sommerfelgene (med dekk) vinteren 2016. Jeg håper utvalget og priser på felger har bedret seg til da.

Utfra topic på tråden så har du bestilt en S85D. Du skal virkelig kjøre mye og røft og herje med mange 0-100 for å slite ut standard dekkene i løpet av ett sommerhalvår. At noen med P85 klarte raskt å slite ut Continental dekka er en ting, men om noen med P85 klarte å slite ut standard dekka i løpet av en sommer har jeg ikke hørt om. Etter mine 6.000 km i år på S85 før skifte til vinterdekk så var det ikke målbar slitasje på Goodyear dekka. Jeg har all kraft på bakdekka, mens du har de spredd foran og bak.

Du skal ikke se bort fra at du kommer til å ha veldig mye mønster igjen når vinterdekka skal på.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019


Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Martinius

Min 694** er også i kø fortsatt. Jeg velger å tro at my tesla er helt random, og ikke til å stole på, men når fakturaen dukker opp bør det overtagelse være nært forestående. Ingen S85D med faktura enda, såvidt jeg vet.

erikwg

Min gikk i produksjon nå. 706xx. Først bestil i august. Rebestilt etter at d ble lansert.  ;D :)

GeirHM

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. februar 2015, klokken 21:24
Min 694** er også i kø fortsatt. Jeg velger å tro at my tesla er helt random, og ikke til å stole på, men når fakturaen dukker opp bør det overtagelse være nært forestående. Ingen S85D med faktura enda, såvidt jeg vet.

Jeg ville tatt en telefon til Tesla for å få status. Jeg ringte og fikk vite at min skulle gå i produksjon, to dager seinere sto dette i my tesla også. VIN nr er nok vanskelig å bruke som indikator isolert sett. Det er uansett tydelig at Tesla forbereder en stor forsending av vanlige D til Norge akkurat nå. Og at vi får dem i slutten av neste måned. Og det ser ut til at det dreier seg om bestillingene gjort rett etter at D ble lansert. Så ble din bestilling gjort de første par dagene så er nok bilen du venter på i Norge før april.

Wattson

#146
Gladmelding Vin 703xx. DS sa pr tlf 30 jan at bilen snart ville gå i produksjon. I kveld på My Tesla: Under produksjon. Fortsatt sent Mars på levering - tør vi glede oss ekstra til påsken i år?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Snowroller

Ääääääntligen händer det någonting. VIN 705XX är under produksjon!

Stod så länge i produksjonskøen att jag trodde texten hade bränt fast på skärmen...

F5 FTW!
Grå 85D

NegativeElectrode

Dejligt! Tesla-fabrikken bygger din Model S. VIN 708xx
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA