Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Fastlane83

Da er vi kommet inn i april, utleveringsmåned av min S85D! Noe av påsken går med til å klargjøre fossilbilen til salgs. Satser på at salget av den går greit, slik at all energi kan brukes til Teslaen!
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

mogu

Sitat fra: twinpeaks på onsdag 01. april 2015, klokken 18:40

Sitat fra: elbilen på onsdag 01. april 2015, klokken 15:09
Sitat fra: Ega84 på onsdag 01. april 2015, klokken 13:07
Hmm. Jeg bekreftet 27.11 og min er enda ikke kommet i produksjon og levering i juni. Var opprinnelig levering i mai.
Hva skyldes dette?

Jeg bekrefta 20.11, har høyere VIN, ikke i prod enda men foreløpig sent mai fremdeles. Får håpe det siste stemmer fortsatt.

Akkurat det samme her som hos "elbilen". Jeg blir mer og mer bekymret at det kan blir juni (som passer dårlig med mine reiseplaner hvis det ikke blir svært tidelig i juni), men så lenge det står sent i mai hos meg, så ha jeg tro på at det går bra.

Jeg er veldig overrasket hvis noen som har bekreftet juleaften har bilen allerede i produksjon? Kanskje P85D? Eller så er det en veldig spesiell/sjelden kombinasjon som er bestilt, slik at det passer best for Tesla å bygge den akkurat noe? På registreringsark er det i hvert fall ingen 85D som var bekreftet så sent som er i produksjon.

Neida, 85D! Muahahaha  8)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

adahl

Sitat fra: adahl på tirsdag 31. mars 2015, klokken 06:47
Endelig! Tesla-fabrikken bygger din Model S.  Står fortsatt mai, men det spørs vel om det går.  (bestilt/bekreftet 14.11)
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Det gikk fort!

Thoiby

Endelig i produksjon !  Bekreftet 17/11.  Vin 76xxx. Levering sent i Mai

olesb

Da ble min endret fra juni til sent mai igjen men bilen er ikke satt i produksjon enda. Bekreftet 18. desember.
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

elbilen

Da var min også i produksjon i dag. Bekreftet 20/11
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

Persn

Fikk "final invoice" på MyTesla idag. På den står det estimert leveringsdato 23/4. Hvordan har dere som har fått utlevert bilene inntrykk av at denne datoen stemmer? Pleier det å skje på denne dato, evt før- eller etter? Fikk inntrykk av at denne fakturaen har forfall snarest. Når betalte dere den?

Steike, nå nærmer det seg

NegativeElectrode

Sitat fra: Persn på fredag 03. april 2015, klokken 18:27
Fikk "final invoice" på MyTesla idag. På den står det estimert leveringsdato 23/4. Hvordan har dere som har fått utlevert bilene inntrykk av at denne datoen stemmer? Pleier det å skje på denne dato, evt før- eller etter? Fikk inntrykk av at denne fakturaen har forfall snarest. Når betalte dere den?

Steike, nå nærmer det seg
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

twinpeaks

Sitat fra: elbilen på fredag 03. april 2015, klokken 16:01
Da var min også i produksjon i dag. Bekreftet 20/11

Jeg venter i spenning (også bekreftet 20/11). Det blir hyppig bruk av F5-tasten utover kvelden. Har de ikke påskefri hos Tesla?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

mogu

Sitat fra: mortegun på onsdag 01. april 2015, klokken 22:13
Sitat fra: twinpeaks på onsdag 01. april 2015, klokken 18:40

Sitat fra: elbilen på onsdag 01. april 2015, klokken 15:09
Sitat fra: Ega84 på onsdag 01. april 2015, klokken 13:07
Hmm. Jeg bekreftet 27.11 og min er enda ikke kommet i produksjon og levering i juni. Var opprinnelig levering i mai.
Hva skyldes dette?

Jeg bekrefta 20.11, har høyere VIN, ikke i prod enda men foreløpig sent mai fremdeles. Får håpe det siste stemmer fortsatt.

Akkurat det samme her som hos "elbilen". Jeg blir mer og mer bekymret at det kan blir juni (som passer dårlig med mine reiseplaner hvis det ikke blir svært tidelig i juni), men så lenge det står sent i mai hos meg, så ha jeg tro på at det går bra.

Jeg er veldig overrasket hvis noen som har bekreftet juleaften har bilen allerede i produksjon? Kanskje P85D? Eller så er det en veldig spesiell/sjelden kombinasjon som er bestilt, slik at det passer best for Tesla å bygge den akkurat noe? På registreringsark er det i hvert fall ingen 85D som var bekreftet så sent som er i produksjon.

Neida, 85D! Muahahaha  8)

Ferdig i produksjon! Haha! Glad påsk godtfolk!  :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

turfsurf


Sitat fra: adahl på torsdag 02. april 2015, klokken 14:03
Sitat fra: adahl på tirsdag 31. mars 2015, klokken 06:47
Endelig! Tesla-fabrikken bygger din Model S.  Står fortsatt mai, men det spørs vel om det går.  (bestilt/bekreftet 14.11)
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Det gikk fort!
Jepp, mindre enn en uke fra prod start til in transit. Da er det noen uker med uvisshet igjen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

adahl

Ja, hva er å forvente egentlig?

I følge tesla-statusdokumentet de fleste sikkert er kjent med er  gjennomsnittlig transittid (Done prod to delivery) 76 dager, men det kan da umulig ta så lang tid med tog over kontinentet, båt over dammen + noen dager til klargjøring?
Selve båtturen kan umulig ta mer enn 3 uker.

FroggyKermit

Det står vel neppe en båt klar for hver bil som kommer og skal over Atlanteren. Det er flere tusen biler på hver transport, og da selvsagt ikke bare Tesla. Det er vel også derfor det ankommer Norge i bolker på ganske mange omtrent samtidig.
S85D juni 2015

adahl

Nå chartrer vel ikke Tesla en båt hver gang noe skal over. Folk har tidligere skrevet her i forumet at bilene går i container (4 per) om dagen, og containerbåter går nok i skytteltrafikk over dammen.

Jeg ender nok med å henge på marinetraffic.com i noen uker, som så mange før meg :-P

tms85dcer.no

Står sen mars hos meg ennå :) håper jeg slipper å vente så lenge :)
TMS 85D sort - levering april 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA