Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Sprucemoose

Sitat fra: Øggen på lørdag 21. mars 2015, klokken 19:40
Sitat fra: Mippen på lørdag 21. mars 2015, klokken 10:42
Når får vi vite reg nummeret på bilen slik at vi kan bestille autopass osv?

Tast inn chassi nr på bil og henger appen til biltilsynet. Da får du se det med en gang den er registrert. Mener du kan få varsel når det skjer noe.

Når jeg forsøker på dette (eller på biltilsynets nettsider) får jeg bare beskjed om at understellsnummeret er ugyldig/ukjent. Ikke mulig å lagre nummeret i appen heller pga akkurat det. Er vel bare å forsøke med jevne mellomrom utover i uka. Skal få bilen på fredag, så den bør helst være registrert før det.

Er det forresten noen som har fått tilsendt brikke i forkant av registrering? Prøver å opprette avtale med Aust-Agder Veifinans, men der er det bare mulig å opprette avtaler med forhåndsbetaling med diverse rabatter. Finnes bare to muligheter, enten lett bil eller tung bil. Ingen egen elbil-avtale å spore på nettsidene der. Skal ringe de i morgen og høre, men det må vel være mulig å få brikken tilsendt, for deretter knytte den til registreringsnummeret når det blir tilgjengelig?
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

eldanz

#496
Sitat fra: Sprucemoose på søndag 22. mars 2015, klokken 11:33
Sitat fra: Øggen på lørdag 21. mars 2015, klokken 19:40
Sitat fra: Mippen på lørdag 21. mars 2015, klokken 10:42
Når får vi vite reg nummeret på bilen slik at vi kan bestille autopass osv?

Skal ringe de i morgen og høre, men det må vel være mulig å få brikken tilsendt, for deretter knytte den til registreringsnummeret når det blir tilgjengelig?
Hvis du er medlem av Norsk Elbilforening så skal du nå ha fått tilsendt brikken; http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3492-elbilforeningens-ladebrikke-er-pa-vei

Du får gratis  ett års medlemsskap ved kjøp av elbil, men dette vet du vel. Da skal det følge med nøkkel til ladepunkter også.

Lykke til  ;D
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Davidsv

Får vel ikke medlemsskapet før man har betalt/hentet bilen?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Sprucemoose

Her tror jeg vi blander AutoPass-brikke for passering i bomstasjoner og ladebrikken til Elbilforeningen. Jeg skulle gjerne opprettet gratisavtale med bomselskap og få tilsendt AutoPass-brikke før jeg henter bilen. Planen var så å knytte reg.nr opp mot avtalen ved overlevering (eller når reg.nr blir tilgjengelig) for å unngå bompenger ved hjemkjøring og første uken.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

eldanz

Beklager missforståelsen. Man må nok vente til reg.nr er klart for å få AutoPass. Har man fra før så kan man omregistrere hvis den ikke skal brukes til annen bil.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

moso

Du kan bestille autopass avtale etter at du har fått reg nummer. Så får du en bekreftelse som ihvertfall jeg forsto betød at det var tut og kjør, selv om brikken var noen dager unna i posten.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

GOS

Sitat fra: Sprucemoose på søndag 22. mars 2015, klokken 12:05
Her tror jeg vi blander AutoPass-brikke for passering i bomstasjoner og ladebrikken til Elbilforeningen. Jeg skulle gjerne opprettet gratisavtale med bomselskap og få tilsendt AutoPass-brikke før jeg henter bilen. Planen var så å knytte reg.nr opp mot avtalen ved overlevering (eller når reg.nr blir tilgjengelig) for å unngå bompenger ved hjemkjøring og første uken.

Det er helt kurant å kjøre uten Autopass brikke i starten. Når du får registreringsnummer så kan du melde inn og får tilsendt brikken i posten. På grunn av ferie, samt at den første forsvant i postgangen, så kjørte jeg 2 -3 måneder uten. Dette inkludert også tur i Sverige og passering av bomstasjoner der. Alle norske bompasseringer ble null, mens jeg måtte betale for de svenske. De svenske bomkostnadene kom inn på mitt bomring abonnement uavhengig av autopassbrikken.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Havebigfun

Autopass forlanger kopi av vognkortet før bilen blir godkjent som avgiftsfri.
Jeg ventet til vognkortet var kommet, scannet det inn og fikk godkjent det fra Autopass same dag.
Jeg måtte betale bompenger for de første passeringene ved forrige Tesla- kunne sikkert klage men gadd ikke for noen 10-talls kroner- er altså ikke selvfølgelig at man kan kjøre avgiftsfri selv om bilen heter El..... .

moso

Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

GeirHM


Fush

Min 85D ble i dag flyttet til "Late May", etter opprinnelig å ha startet på "April".

VIN: 738XX
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Havebigfun

Sitat fra: moso på søndag 22. mars 2015, klokken 16:20
Hos Fjellinjen skal det holde med EL...
Det trodde jeg og- prøv å registrere en elbil- jeg tror ikke rettningslinjene gjelder bare meg- skulle ovveraske meg om andre får det lettere- gi gjerne tilbakemeldingen om du slipper å sende inn kopi av vognkortet.

moso

Har ikke blitt bedt om å sende inn noe hittil ihvertfall, og et evt krav om det eller regning for passeringer vil nok bli møtt med en vennlig henvisning til hjemmesidene deres først, der det jo står eksplisitt at det eneste som trengs er å oppgi bilnummer.
Gikk inn på fjellinjens sider nå og alle mine passeringer har kostet kr 0.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Davidsv

Jeg begynner å bli bekymret for leveringstiden her nå. Stod opprinnelig sent april, så regnet med det var trygt å planlegge en tur i begynnelsen av Juni (!). Nå står det sent mai, og den er ikke i produksjon engang. Har de satt alt annet på pause for å få flest mulig biler ut til fabrikknære kunder innen kvartalet er omme?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Martinius

En båt med 150 TMS på vei til Drammen er visstnok forsinket ifølge DES. Min bil ble akkurat utsatt fra 25. til 30. mars :-/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA