Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Sprucemoose

Utrolig spennende å høre erfaringer. Nå skjer det her i huset også. Fikk telefon fra Tesla Drammen i går ettermiddag. Julaften i år blir 27.mars  ;D! Det blir rett bort til detailer for å levere bilen fra meg for lakkbeskyttelse, så jeg må nok smøre meg med litt ekstra tålmodighet før den tar plass i det nyoppussete barnerommet (aka garasjen). Ladekurs kom på plass i går (400V 16A), så nå merker jeg at det nærmer seg.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Wattson

Jippiii :) :)
Fikk en grei telefon i går. Levering 26 mars.
Gikk i transit 10 februar.
Mvh Wattson
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

christian1986


runwatt

S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

moso

Hentet nå. Stålende fornøyd både med tilpasninger (panser, dører, lister etc) og med akselerasjon. Seriøst mer enn brutalt nok (men det er jo en subjektiv oppfatning selvsagt). Fikk prøvd TACC på E18 også og dette blir vanedannende. Veldig smooth. Hos tannlegen med eldste sønn men er betraktelig mer bekymret for Teslaen som nå står blank og fin og totalt ubeskyttet på parkeringsplassen på utsiden :-)
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Torsdag 26 mars i Drammen. The Real D(eal)

Og siden det er en miljøbil sykler jeg og henter den. Herlig. Elektrisk påske!

kjolnerdomen

Begynner å bli en del heldiggriser som har fått biler nå! Grattis!

Men når bekreftet dere bestillingen? Jeg bekreftet min bestilling 30. oktober, men min står fortsatt i produksjonskø...

GeirHM

My tesla appen er ikke eksakt vitenskap, så vidt jeg forstår så endres data i den manuelt. Så her kan det være mye rart som skjer. Anbefaler alle å skrive inn egne data om endringer i my tesla i det felles google documentet som er laget. For det er de generelle trekkene i endringene som gir deg pekepinn på omtrent når du kan forvente at din bil vil være klar til levering. I tillegg vil jeg tro at ventetiden reduseres nå som det går rutine i produksjonen av de nye modellene. I mitt tilfelle så fikk jeg veldig tidlig beskjed om at bilen ville være klar i slutten av mars og slik ser det ut til at det blir også. Men det har vært en lang ventetid. Jeg bestilte først andre august i fjor, før jeg endret bestillingen telefonisk dagen etter pressekonferansen som ga oss D. Og dette ble registrert den 13 okt.

GeirHM

En av de aller første videoene jeg så av tesla model s var en brukerinstruksjon for nye bileiere på den amerikanske websiden. Den gjorde at jeg ble helt sikker på at denne bilen skulle jeg ha. Jeg fikk nettopp den skriftlige bekreftelsen på utlevering av bil. Med den fulgte det også en link til en norsk versjon av denne brukerversjonen. Jeg advarer sterkt alle som fortsatt har lenge igjen før bilen ankommer om IKKE å se denne videoen nå. Det kan gjøre vondt. Her er link til videoen: https://vimeo.com/teslamotors/review/121931972/44f3c6d526

NegativeElectrode

Ingen estimert leveringsdato lengre i My Tesla. I fakturuaen står det fortsatt 30.3.

Pleier Estimert levering å forsvinne før man får telefon?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

GeirHM

Må være en bug. Jeg fikk dette endret til endelig avtale tidligere i ettermiddag. Nå er det blankt. Tipper det er temporært.

NegativeElectrode

Puh! De  kan skremme folk i en spent situasjon med feil på nettsidene
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Eggemi

Min er fortsatt i produksjonskø. Tidligere i dag var estimert levering "sent i mai". Nå er info om estimert levering borte vekk..

adahl

Sitat fra: Eggemi på mandag 16. mars 2015, klokken 21:10
Min er fortsatt i produksjonskø. Tidligere i dag var estimert levering "sent i mai". Nå er info om estimert levering borte vekk..
Samme her. Sto sent mai tidligere i dag, nå står det ingenting.
Kanskje de er lei av F5-ing? :-P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA