Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

eldanz

Sitat fra: dosmont på mandag 09. mars 2015, klokken 18:41
Sitat fra: mokle på søndag 08. mars 2015, klokken 00:20
Noen som vet hvilken kai/by bilene sendes fra? Vet vi hva bilfrakteskipene heter? Hadde vært moro å følge skipet på Marine Traffic...

(Jeg fikk også endret levering fra april til sent mars nå)

Jeg snakker med DS i dag, han sa at bilen min står på kaia i USA, og bekreftet at midten av april er leveringstid for min bil, selv om det står slutten av mars på my tesla.
Ang båt så har jeg funnet en båt som heter Bremen Express som ligger ved APL logistics i Charleston USA
Den båten er angivelig brukt til transport av bilene tidligere, så jeg gambler på at det er den båten ;)
På annen tråd så har Baltimore vært en utskipingshavn, men det kan sikkert være andre steder også.
Til info så er Bremen Express en container; jeg tror ikke den frakter Tesla'er. Eller er det noen som vet noe annet?
Til info så ligger CAPE WRATH i Baltimore nå. Men det er ikke oppgitt hvor den skal ennå. AUTOPREMIER ligger ennå i Drammen, men den kom fra Bremerhaven og da muligens med tyske biler. Så det er nokså umulig å si hvilken båt din bil kommer med.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

lila

Har fått beskjed om å hente min S85D den 21.mars. Opprinnelig leveransetidspunkt var estimert til april. Bilen ble bestilt 26.10 (VIN P707..). Gleder meg  :)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: lila på mandag 09. mars 2015, klokken 20:48
Har fått beskjed om å hente min S85D den 21.mars. Opprinnelig leveransetidspunkt var estimert til april. Bilen ble bestilt 26.10 (VIN P707..). Gleder meg  :)

Når var den in transit og hvor i landet?
Fremtiden er elektrisk.

lila

Fikk beskjed om at den var i produksjon den 10 februar og at den et par uker senere ville være på vei til Europa. Vil hente den på Forus ved Stavanger.

christian1986

Forstår ikke dette helt. Min var ferdig produsert da(eller før), og min ds holder på at jeg skal være heldig om jeg får den før påsken...

Amoss

Sitat fra: eldanz på mandag 09. mars 2015, klokken 20:37
Til info så er Bremen Express en container; jeg tror ikke den frakter Tesla'er. Eller er det noen som vet noe annet?

Skal ikke påstå å vite så mye, men i alle fall tidligere har Tesla sendt sine biler i containere til Europa/Norge. Så om Bremen Express er ett containerskip på vei til Drammen så høres det sannsynlig ut.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

Sitat fra: lila på mandag 09. mars 2015, klokken 20:59
Fikk beskjed om at den var i produksjon den 10 februar og at den et par uker senere ville være på vei til Europa. Vil hente den på Forus ved Stavanger.

Min var ferdig 11 februar. Det tok ca 5 dager å bygge den. Hvis din ble bygget 10 februar tviler jeg på at den var ferdig før den 13 eller 15 februar. Da har den gått lynraskt såfall siden den kommer før min.
Fremtiden er elektrisk.

eldanz

Sitat fra: Amoss på mandag 09. mars 2015, klokken 21:05
Sitat fra: eldanz på mandag 09. mars 2015, klokken 20:37

Skal ikke påstå å vite så mye, men i alle fall tidligere har Tesla sendt sine biler i containere til Europa/Norge. Så om Bremen Express er ett containerskip på vei til Drammen så høres det sannsynlig ut.
Hvis containerbåter også frakter biler så er mulighetene flere for at det kommer båter "på løpende bånd" til Drammen.

Bremen Express er på vei til India nå: http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:151971/mmsi:218158000/imo:9343728/vessel:BREMEN_EXPRESS.

Som sagt så ligger CAPE WRATH i Baltimore nå, bestemmelsessted ikke oppgitt ennå: http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:359170/mmsi:303940000/imo:7826166/vessel:CAPE_WRATH

Hvis den er aktuell, så drar den vel innom Nederland først og så kommer en annen båt til Drammen. Vel, hvem vet?
Har Late March som leveringstid, men DS sier at jeg må regne med en gang i April.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Bushy

når jeg googler cape wrath, ser det ut som det er slags "militær" skip? standby på 5 dager?
S75D sept. 17

joda

Sitat fra: eldanz på mandag 09. mars 2015, klokken 21:33
Hvis containerbåter også frakter biler så er mulighetene flere for at det kommer båter "på løpende bånd" til Drammen.

Ser ut som at de kan komme i containere ja... Her er en eldre artikkel fra 2013 (med bilde): http://www.logistikk-ledelse.no/2013/tr/tr0906.htm

Ser ut som at de får plass til hele 4 biler i en conteiner..

Ellers så tror jeg at min DES skal få lov til å være i fred et par dager til, så får jeg sende en mail og høre om den har kommet seg med en båt eller fortsatt står på havna i statene..
TMS 85D

Mippen

Au, får vondt av det bildet. Håper ikke de øverste bilene ramler ned.
Fremtiden er elektrisk.

kjolnerdomen

Hmmm... Merkelig hvor lite bestillingstidspunkt henger sammen med levering! Jeg bekreftet bestillingen min 21. oktober (VIN P724...), hadde da estimert levering april, som ble til mai, som har blitt sent april igjen. Bilen min er fortsatt i produksjonskø... Kan det ha med konfigurasjon å gjøre?

Mippen

Sitat fra: kjolnerdomen på mandag 09. mars 2015, klokken 23:17

Hmmm... Merkelig hvor lite bestillingstidspunkt henger sammen med levering! Jeg bekreftet bestillingen min 21. oktober (VIN P724...), hadde da estimert levering april, som ble til mai, som har blitt sent april igjen. Bilen min er fortsatt i produksjonskø... Kan det ha med konfigurasjon å gjøre?

Sant det. Min har p698 og var i transitt før hans bil. Har ikke fått dato ennå. Sist jeg snakket med min DS kunne ikke han love at den kom før påske.
Fremtiden er elektrisk.

christian1986

Jeg la inn ordren den morningen det ble mulig. Bilen var ferdig produsert 5., fremdeles er svaret at de håper å vite noe om de sedvanlige to tesla ukene.

Som en annen kar nevnte, har de vært hos dealextreme å hentet folk? "Den er på vei", men ingen vet hvor... Forbedringpotensialet her er stort, litt skremt av at ingenting er forbedret siden sist jeg ventet på bil(2013).

Finner det lettere utrolig hvis de ikke vet mer, så antar de ikke ønsker å dele alt de faktisk vet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA