Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Mippen

Sendt mail til ds. Vil ha skikkelig avklaring også vite om det er noe nytt angående leverings datoen. Må planlegge påsken i forhold til logistikk.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: GeirHM på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:43
Sitat fra: Mippen på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:22
Så jeg betaler til kontonummeret på fakturaen og oppgir bare rammenummeret på bilen? Ser at det ikke er CHAdeMO adapter og takstativ med i prisen. Betales dette hos Tesla? Har bestilt...

Imponerende at du har lykkes med å bestille chademo. Jeg har prøvd alle mulige grep uten å lykkes. De har vært beinharde på at de vil sende ut epost om dette når det blir mulig. Men at det ikke er det nå. Kanskje om to teslauker? Ellers: Alt sånt ekstra stasj kommer visst uavhengig av bilen. Synd for da hadde en sluppet mva.

Bare spurte DS og han skulle bestille for meg.
Fremtiden er elektrisk.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mippen på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:48
Sitat fra: GeirHM på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:43
Imponerende at du har lykkes med å bestille chademo. Jeg har prøvd alle mulige grep uten å lykkes. De har vært beinharde på at de vil sende ut epost om dette når det blir mulig. Men at det ikke er det nå. Kanskje om to teslauker? Ellers: Alt sånt ekstra stasj kommer visst uavhengig av bilen. Synd for da hadde en sluppet mva.

Bare spurte DS og han skulle bestille for meg.
Min DS i Stavanger sa det ikke ville være mulig å bestille CHAdeMO adapter nå, tidligst mulige anledning til bestilling var når jeg fikk bilen...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:13
SitatVennligst oppgi ditt RN nummer når du setter opp bankoverføringen

I mailen fra (min) DS står det at betaling bør gjøres 1 uke før utlevering.
Dette er en standard epost som sendes ut når bilen har gått i produksjon, har emne: "Levering av din Model S!"
Under emne betaling:
Sitat
Kontant betaling: Planlegger du kontant overføring mot faktura er det fint om du kan gi beskjed om dette så jeg får lagt dette inn i vårt system. Denne bes enten betales en uke før levering, eller at man tar med en bankremisse på totalbeløpet til leveringsdagen dersom man ønsker det.

Mippen

Fikk svar fra min DS I dag. Jeg skal benytte faktura på my Tesla før jeg henter bilen. RN skal brukes... Takstativ og CHAdeMO adapter kommer på egen faktura. Når det gjelder dato er det noe usikkert, men de håper å levere ut bilen siste dagen i Mars som det står på fakturaen. Hvis ikke blir det førstkommende etter påske.
Fremtiden er elektrisk.

eldanz

Sitat fra: moso på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:40
Jeg leser det slik at det er RN nummeret som skal benyttes som referanse ved betalingen

Helt riktig!
RN står på fakturaen i forbindelse med fakturanummer, kundenummer og estimert leveringsdato.
VIN er oppgitt under spesifikasjonene og har ingen betydning for betalingen. Ved betaling fra bank så skal RN oppgis isteden for KID -nummeret. Dette har jeg fått beskjed om fra min DS over tlf.

Ref også Mippen sitt svar etter mitt.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Sandvika

Tar meg selv i å glede meg til jeg får en faktura på 650.000...  :-\

christian1986

Da har jeg fått faktura! Skåret i gleden er at ds fremdeles ikke aner noe om de faktisk vil rekke det før påske. Merker jeg begynner å bli skeptisk til det.

Fastlane83

Ferdig produsert i dag. Kun tre dagers produksjonstid ifølge myTesla. Er ihvertfall i transitt nå. Fortsatt håp om april-levering!
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

joda

Skjedde plutselig noe på min leveringsstatus i kveld...

Har hatt levering i "April" siden bilen ble bestilt i Oktober, nå i kveld endret denne seg plutselig til "Sent i Mars".  :D

Da er det bare å håpe at dette stemmer (DES har jo hintet om dette tidligere). :)

Men ingen faktura enda, kommer sikkert snikende den også i løpet av neste uke..
TMS 85D

skyfawn

ser jeg har fått det samme, sent mars, men snakket med min ds i går angående noe finansieringsgreier og han sa muligens rett over påske :(..

dosmont

Kommet til sen mars på meg og nå 8)
De har sikkert booket superspeeden direkte til Drammen :o for når jeg snakket med DS sist, så sto bilen på kaia, klar til å bli lastet og det var på mandag.
Men tror at det er veldig spesiellt, hvis de greier å få bilene hit på en måned.
Ja vi får leve i håpet, men jeg holder ikke pusten  :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

skyfawn

håper jo på det! solgte min s85 i februar og kjøpte en mellombil (transit connect), det er et mareritt!

Sandvika

Tror ikke dere skal ha for store forventninger.
Min bil var ferdig 4/2 og DS frykter at påsken ryker.. Mistenker at det kommer en proppfull båt i slutten av mnd (fredag 27. Er nevnt her tidligere) tipper så ligger flaskehalsen i utleveringen. Synes jeg hører folk overalt som har bestilt 85d, så alt tyder på at Mars 2014 tallet på ca 1500biler blir knust.

For å leke litt med tall kan vi si 2000biler (mulig jeg er på jordet)  på/rundt denne datoen alene. Om de ikke skal kaste nøklene etter folk så må man regne Endel tid på  å finne frem bilen, klargjøring, papirarbeid og opplæring. Tror ikke de klarer  utlevering av mer enn 15-20 biler i timen selv om Elon selv står på kaia med Ajax og klut. Da tar det 10 dager til siste bil er ute. Med noen knallrøde dager så er det nok midten av April(!) før siste er ute. Blir glad om noen arresterer meg for for negative antakelser ;)

christian1986

Dessverre tror jeg du har veldig rett her. Min gikk i transitt 4.2, har fått 30.3 på fakturaen men tviler.

Så blir det påske på fjellet eller i byen er fremdeles et åpent spørsmål :P.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA