Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Fastlane83

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. mars 2015, klokken 09:06

Standard helårsdekk hørtes rimelig sugent ut. Jeg får prøve å slite dem ut så mye som mulig ila. sommeren og legge vinterdekk på standardfelgene på senhøsten, og kjøpe komplette sommerfelger i 2016.

Du er ikke alene om å ha den planen [emoji41]
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

petersv

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. mars 2015, klokken 09:06
Final invoice kommer på Mytesla siden under Dokumenter og Mine dokumenter.

Standard helårsdekk hørtes rimelig sugent ut. Jeg får prøve å slite dem ut så mye som mulig ila. sommeren og legge vinterdekk på standardfelgene på senhøsten, og kjøpe komplette sommerfelger i 2016.

det var det alle trodde i 2013 (meg inkl.) men det har vist seg at de GY dekkene passer bilen perfekt og gir veldig bra grep, driftsøkonomi og komfort. Søk litt rundt på forumet og les hva folk skriver :)

christian1986

Var også veldig fornøyd med de dekkene. Var heller ikke spesielt slitt etter første året, selv om jeg nok har kjørt en tanke aktivt.

NegativeElectrode

Har levering "Sen mars". Fikk telefon fra Tesla hvor det ble opplyst at de ennå ikke vet når bilen ankommer Norge, og at det kan muligens bli levering i April.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mippen

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 04. mars 2015, klokken 13:19
Har levering "Sen mars". Fikk telefon fra Tesla hvor det ble opplyst at de ennå ikke vet når bilen ankommer Norge, og at det kan muligens bli levering i April.

Når tok de kontakt med deg? Når gikk bilen din i transitt? Har selv levering sent i mars.
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

Sitat fra: Mippen på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:19
Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 04. mars 2015, klokken 13:19

Når tok de kontakt med deg? Når gikk bilen din i transitt? Har selv levering sent i mars.

Bilen gikk i transit 11.2. Jeg sendte mail i går og spurte om bilen ville bli levert sen Mars. De tok kontakt i dag.

Edit: Final invoice i My Tesla nå med estimert leveringsdato 30.3.
Hvit TM3 2019

Mippen

Akkurat samme datoer som meg det da. Kanskje vi får vår på samme tid?
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

Han jeg snakket med antydet at jeg ville få en sikker dato 14 dager i forveien.
Hvit TM3 2019

Mippen

ok, ser du har høyere vin nummer enn meg. Jeg har 698xx men tror ikke det har noen betydning.
Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Jeg ringte min DS igjen i dag. Fordi det ikke står noen innbetalingsdato på "final invoice". Senest fem dager før estimert overlevering av bil fikk jeg vite. Forøvrig fortalte han også at båten bilen kommer med er forventet i Drammen (i regn) den 27 mars. Det er derfor grunn til å tro at flere ansatte hos Tesla ikke kommer til å respektere kravet om å holde palmesøndag hellig. Siden de har tatt mål av seg til å overlevere cirka en trillion biler den påfølgende mandagen. En av dem er min.

Mippen

Sitat fra: GeirHM på onsdag 04. mars 2015, klokken 22:04
Jeg ringte min DS igjen i dag. Fordi det ikke står noen innbetalingsdato på "final invoice". Senest fem dager før estimert overlevering av bil fikk jeg vite. Forøvrig fortalte han også at båten bilen kommer med er forventet i Drammen (i regn) den 27 mars. Det er derfor grunn til å tro at flere ansatte hos Tesla ikke kommer til å respektere kravet om å holde palmesøndag hellig. Siden de har tatt mål av seg til å overlevere cirka en trillion biler den påfølgende mandagen. En av dem er min.

GeirHM når var din in transit?
Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Min gikk i produksjon den 31 januar og 5 februar gikk den i transitt. Jeg har alt registrert i det felles google dokumentet du finner her:

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing

Mippen

Din ble da sendt nesten en uke før min bil. Det skal holde meget hardt hvis de skal klare å få min bil klar før påske også. Med mindre de ikke sender bilen med en gang den er in transit. For alt vi vet kan det være at bilene står på en stor plass noen dager og venter på nok biler før de blir sendt.
Fremtiden er elektrisk.

snappy

Siden DS'en er opptatt, ringte jeg Tesla Drammen og sjekket rikets tilstand - fremdeles den litt ullne "vi gjør alt vi kan for å få den levert i Mars" statusen , men sitter vel igjen med en følelse av at den anonyme telefonoperatøren hadde bestemt seg for at DS'en skulle få æren av å informere meg om "det blir i april " når han en eller annen gang får tid...

Den eneste som er mer ventelei enn meg er kjærringa...Tesla forum surfing foregår nå i det skjulte.
2014 e-UP
2015 85D

NegativeElectrode

Jeg ser også frem til å få bilen utlevert men lar ikke sen mars bli et spørsmål om livet skal stoppe opp eller ei. Den som venter, venter på noe godt.
Hvit TM3 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA