Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Persn

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 13:12
Sitat fra: Persn på fredag 16. januar 2015, klokken 13:06
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 11:48
Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Gummimatter
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC

That``s about it.

Kan man kjøpe ekstra UMC hos forhandler? Venter bil sent i mars, og har vurdert å "fastmontere" en UMC hjemme og i tillegg ha en liggende i bilen. Noen som har kjøpt dette av norsk forhandler, og hva måtte du evt gi for den?
Kostet rundt 4500,- uten at jeg husker nøyaktig pris (kan være alt fra 4200-5200,- ca). En lang periode var det vanskelig/umulig å få kjøpt ekstra UMC, fordi det var så elendig kvalitet på dem at de ikke ville gi fra seg flere enn nødvendig. Klarte å få igjennom et kjøp allikevel :)

Nå tror jeg UMC``ene skal være forbedret (rev C eller noe sånt), og jeg har pt to feilfrie UMC med ladeluke-åpner :) Den ene er fast montert hjemme i industristikk. Den andre ligger fast i bilen. Skal jeg på langtur tar jeg med begge. Når jeg en dag selger bilen beholder jeg naturligvis den ene.

Takk skal du ha Øyvind h.

Da skal jeg prøve å få tak i en ekstra. Blir "fastmontert" i rødt industristikk i varm og tørr garasje.

fonberg

Sitat fra: Flylow på fredag 16. januar 2015, klokken 12:25
Gjelder vel ikke bare S85D , men prøver meg her med likesinnede :)

- Takstativ
- Gummimatter (usikker om det blir gummimatter i trunk og frunk)
- Solfilm fra b-stolpen og bakover
- Vinterhjul

Støtter alt dette, unntatt det om gummimatter: min erfaring er at gummimattene i frunk og trunk (originale Tesla) er "må ha", mens gummimattene inne i bilen dropper jeg å bruke da stoffmattene fungerer bra på egen hånd (lett å holde ren) samtidig som de øker komforten.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Oggen

"Plast skålen" som er vintermattene er et must her i grisværet. Bare vent til stoffmattene deres begynner å lukte surt av all fukten som trekkes inn i dem.

mogu

Sitat fra: fonberg på fredag 16. januar 2015, klokken 13:22

- Takstativ
- Vinterhjul

Støtter alt dette, unntatt det om gummimatter: min erfaring er at gummimattene i frunk og trunk (originale Tesla) er "må ha", mens gummimattene inne i bilen dropper jeg å bruke da stoffmattene fungerer bra på egen hånd (lett å holde ren) samtidig som de øker komforten.

Hvordan er matten bak i forhold til at den dekker over luken til det ekstra rommet under gulvet?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

fonberg

Sitat fra: mortegun på fredag 16. januar 2015, klokken 13:33
Sitat fra: fonberg på fredag 16. januar 2015, klokken 13:22

- Takstativ
- Vinterhjul

Hvordan er matten bak i forhold til at den dekker over luken til det ekstra rommet under gulvet?

Matta bak dekker hele gulvet inkludert luka til ekstrarommet. Minuset er at det blir litt vanskeligere å komme til ekstrarommet, plusset er at matta hjelper til med å holde luka til ekstrarommet på plass.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Trond.Strom

Bestillt s85d, bekreftet 14/12-14
Levering mai
Ikke fått VIN enda

Konfigurasjon :
85 kWt Model S
Firehjulstrekk med Dual Motor

EKSTERIØR
Panoramatak i helglass
Grå metallic lakk

INTERIØR
Svarte skinnseter
Pianosvart innredning Inkludert
Sort Alcantara taktrekk

LADING
Aktivert for Supercharger Inkludert

ALTERNATIVER
Vinterpakke
Tech-pakke med autopilot
Smart Luftfjæring
Bakovervendte seter
Sikkerhetspakke

TILBEHØR
blått ladeadapter

steinidar

Vin 72071, estimert levering April.

Rød, panorama, black leather, pioano decor, alcantara trimming, 19" weels, double charger, tech, air, winter, ultra hifi
Gardermoen

andreasmj

Sitat fra: joda på fredag 16. januar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: andreasmj på fredag 16. januar 2015, klokken 11:37
Sitat fra: joda på fredag 16. januar 2015, klokken 10:44
Og da (i dag) hadde jeg fått tilleggspakkene jeg har valgt å etterbestille til min S85D på "My Tasla" siden :)
(etterbestilt i Desember)

Ultra Hi-Fi og Vinterpakke, til samme pris som på bestillingstidspunktet av bilen. (Oktober)

VIN: 72XXX

Hei,
Når ba du om å få lagt til dette og fikk du noen bekreftelse før det kom på Mytesla? Sendte mail på dette før prisoppgang og fikk en mail om at det ville bli lagt til, men ingenting etter det. Har VIN 725XX

Jeg ba opprinnelig om dette i begynnelsen av desember (da rattvarme i vinterpakken ble et tema).
Men pga litt utydelighet i kommunikasjonen så ble det først avvist.. Noe som aldri ble kommunisert til meg, men ble funnet ut da jeg var på Tesla Senteret og snakket med de i ettertid..

Sendte da ny bestilling av tilleggspakkene i romjulen, som nå i dag er lagt på min bestilling..

Ingen bekreftelse fra Tesla før det ble synlig på My Tesla..

Det var jo ikke spesielt bra. Leste noen tok direkte kontakt med en eller annen epost. Buildmytesla eller noe sånt. Er vel noen uker før den går i produksjon, men ønsker bekreftelse lenge før den tid!

Edit: Leser at alle blir kontaktet noen uker før produksjon for å bekrefte config. Da kan jeg bare slappe av :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

NegativeElectrode

85 kWt Model S
Firehjulstrekk med Dual Motor

EKSTERIØR
Panoramatak i helglass
19" hjul
Grå metallic lakk

INTERIØR
Svarte tekstilseter
Pianosvart innredning
Tekstil taktrekk

LADING
Superlading inkludert
Dobbeltlader
Inkludert

ALTERNATIVER
Tech-pakke med autopilot
Smart Luftfjæring
Vinterpakke

TILBEHØR
Rødt Lade Adapter
Blått Lade Adapter Inkludert
Type 2 offentlig ladestøpsel
19" Nokian vinterhjul uten pigg

Estimert levering sen mars, VIN 708XX
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

mandresen

Bestilt, betalt og bekreftet S85D den 31.oktober. Fikk VIN nr nå om mandagen 12.januar. Levering : April.

MC rød, panotak, tech, HiFi pakke, luft, svart tekstil seter, svart alcantara tak.

Det gledes stort i heimen til bilen kommer. Kunne fortsette å være hel-elektrisk og ha lang rekkevidde blir deilig.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Bushy

Sitat fra: andreasmj på fredag 16. januar 2015, klokken 21:59
Og da (i dag) hadde jeg fått tilleggspakkene jeg har valgt å etterbestille til min S85D på "My Tasla" siden :)

Ultra Hi-Fi og Vinterpakke, til samme pris som på bestillingstidspunktet av bilen. (Oktober)

Hei,
Når ba du om å få lagt til dette og fikk du noen bekreftelse før det kom på Mytesla? Sendte mail på dette før prisoppgang og fikk en mail om at det ville bli lagt til, men ingenting etter det. Har VIN 725XX

Jeg ba opprinnelig om dette i begynnelsen av desember (da rattvarme i vinterpakken ble et tema).
Men pga litt utydelighet i kommunikasjonen så ble det først avvist.. Noe som aldri ble kommunisert til meg, men ble funnet ut da jeg var på Tesla Senteret og snakket med de i ettertid..

Sendte da ny bestilling av tilleggspakkene i romjulen, som nå i dag er lagt på min bestilling..

Det var jo ikke spesielt bra. Leste noen tok direkte kontakt med en eller annen epost. Buildmytesla eller noe sånt. Er vel noen uker før den går i produksjon, men ønsker bekreftelse lenge før den tid!

Edit: Leser at alle blir kontaktet noen uker før produksjon for å bekrefte config. Da kan jeg bare slappe av :)

Ikke ha for store forhåpninger. Sist bil.. Som ble avbestilt. Fikk jeg ikke høre noe før jeg ringte å fikk byttet til 4x4. Da sto bilen faktisk i new York. Knall service det. Men dårlig med oppdateringer. Kommer kanskje an på hvem ds folk har. Måtte bytte farge. Ikke fått noe epost ell no om den nye fargen. Etter en mnd sendte jeg epost til buildmytesla om dette. Noen dager etter var my tesla oppdatert. Men ikke fått noe svar.
Så lenge bilen kommer. Skal jeg smile jeg
S75D sept. 17

kjolnerdomen

Hei,

Jeg sendte Mail til min DS den 11. desember for å legge til vinterpakke og sikkerhetspakke. Fikk bekreftet at dette var ok, og at jeg fikk "gammel" pris 18. desember. Men konfigurasjonen på my tesla endret seg ikke før i går, så kan tydeligvis ta litt tid!

joda

Ja, måten de jobber seg igjennom disse etterbestillingene er at de (normalt sett) ikke utfører endringene før det nærmer seg produksjonsstart. (ca 2-3 uker før bilen skal i produksjon)

Sånn jobber de seg fremover, altså bilene som er nærmest produksjonsstart blir tatt først og andre som er lenger frem i tid blir satt på vent frem til produksjonstart nærmer seg.

Og det er helt sikkert en hel del endringer de skal gå igjennom også, for hvis jeg ikke husker feil så fikk jeg tidligere en mail fra min DS om at de ville ta kontakt litt før produksjonsstart for å høre om det var noen siste endringer jeg ville gjøre på min bestilling før den gikk i produksjon...
Og hvis dette er noe de gjøre med alle, så betyr jo det at det kan generere en hel del med etterbestillinger som skal legges til i "siste liten"... Mao de som skal i produksjon lenger frem i tid må vente...

Men min erfaring er:
Er man usikker på om bestilling fortsatt ligger inne i systemet, ta komtakt med DS eller en Sales Advisor på et Tesla Senter og få de til å sjekke status på etterbestillingen.
TMS 85D

kjolnerdomen

Sitat fra: joda på lørdag 17. januar 2015, klokken 14:59
Ja, måten de jobber seg igjennom disse etterbestillingene er at de (normalt sett) ikke utfører endringene før det nærmer seg produksjonsstart. (ca 2-3 uker før bilen skal i produksjon)

Sånn jobber de seg fremover, altså bilene som er nærmest produksjonsstart blir tatt først og andre som er lenger frem i tid blir satt på vent frem til produksjonstart nærmer seg.
Stemmer nok bra, jeg har levering i april, og ikke fått VIN enda... Men forhåpentligvis betyr dette at det ikke er lenge igjen til bilen settes i produksjon

Oggen

Har ikke fått VIN enda, men idag ble MyTesla iallefall endret og er riktig. 8 uker :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA