Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

eldanz

Sitat fra: eldanz på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:52
Da er min meldt i produksjon; VIN ....710xx. Estimert levering "Late March". Vises på MyTesla både på USA-siden og den norske.

Pulsen har gått opp 20%!

Om det blir levering før 29. mars er jo meget spennende. Tålmodighet må til!

Spenningen fortsetter. My Tesla ble nå oppdatert til "Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken"/"Production Complete. Your Model S is in transit from the factory."

Beregnet levering er fremdeles "Sent i Mars".

Dette var en god melding for weekenden! Pulsen økte ytterligere!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

erikwg

S85d ferdig produsert. Levering sen mars. 8 dager i produksjon.  Rekker påsken tenker jeg.

dosmont

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

GhostDg

Sitat fra: GhostDg på torsdag 05. februar 2015, klokken 21:48
S85D med VIN 7080x er endelig under produksjon med beregnet levering sent i Mars.
Da er det fremdeles håp for at bursdagsgaven min rekker frem til påske!  ;D

Oppdatert status lørdag til "Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken"! (-:
Fremdeles levering sent i Mars. Dette er fryktelig spennende!
Noen som vet hvordan man finner ut hvilken båt man skal følge?

På tide å ordne finansiering, forsikring og vinterdekk/felger!

tms85dcer.no

TMS 85D sort - levering april 2015

GeirHM

Så vidt jeg forstår har ennå ingen kunde mottatt en 85D noe sted i verden. Faktisk er det grunn til å tro at noen av de aller første som ble laget gikk til Norge, men på grunn av den lange avstanden vil ingen av oss få bilene før etter 15 mars antakelig. En av de aller første til å motta bilen er en bruker på det amerikanske TMC forumet, breser. Hans bil var ferdig bare et par dager etter de første norske rullet av samlebåndet. Han skulle ha hatt bilen i uka som var. Og bilen befinner seg på et Teslasenter der denne brukeren holder til. Men visstnok får de ikke lov å gi ham bilen. Ingen vet visst hvorfor, utover at det er bestemt at bilen skal gjennom en siste kvalitetsskjekk. Normalt gjøres denne før den sendes, men her gjøres det på senteret der breser bor. Og nå går spekulasjonene rundt hva dette handler om. Er det knyttet til bare hans bil, eller handler dette om noe mer? Hva da? Det er det ingen som vet utenfor selskapet.

snappy

#216
Dagens DS info  - bilen din er "snart klar" til å sendes fra fabrikk, tidligest estimert utlevering månedskiftet mars/april.

Jeg velger å klamre meg til "late march"

Gjelder VIN 69818 som har stått i transit siden 4 februar , så det er mulig det er noe i spekulasjonene om at "noe" skal fikses på 85D før utlevering ref GeirHM/TMC.

Og nei DS kom ikke frivillig med info, F5 rules ( mail masing )
2014 e-UP
2015 85D

GeirHM

Dette var vel egentlig litt nedslående nyheter, snappy? Jeg hadde håpet at problemene registrert ikke ville innvirke på transporten av bilene våre. Altså at Teslas forskjellige servicesentere ville løse nødvendige kontrolloppgaver/SW-forhold før de overleverte bilene. Men det du skriver tyder vel på at bilene har fått et forlenget opphold i Fremont? Da blir det nok ikke elektrisk påske på oss nei. 

snappy

Nedslående - er bare fornavnet. Alt vi skal slite med i den første verden sier nå jeg.

Er det noen som har en DS som er litt mer sammarbeidsvillig enn min, og kan sende avgårde en mail for å sjekke status på sin bil litt grundigere  . Helst for en bil som var ferdig tidlig i februar?
2014 e-UP
2015 85D

christian1986

Tror ikke dette gjelder samtlige. Kontaktet min DS og han sa den ventet på båten, var ferdig rundt 4-5. februar.

Merker jeg begynner å få abstinenser, snart to uker siden min gamle ble solgt... I mellomtiden har jeg lånt diverse biler og opplevd motorstopp :P..

snappy

Sitat fra: christian1986 på mandag 16. februar 2015, klokken 17:51
Tror ikke dette gjelder samtlige. Kontaktet min DS og han sa den ventet på båten, var ferdig rundt 4-5. februar.

Tipper denne statusen er korrekt , basert på tidligere kontakt med DS kan jeg ikke forestille meg at han løftet en finger for å prøve å finne ut korrekt status , men kom med noe svada basert på min egen statusinformasjon sitert fra My Tesla.
DS opplegget er så langt bare komikveld for min bestilling, men det er det kan jeg leve med så lenge de leverer bilen i Q1
2014 e-UP
2015 85D

GeirHM

Det kan se ut som om problemet jeg tok opp, rapportert på TMC, handlet om en konkret bil og ikke alle 85D produsert til nå. Vi befinner oss i en situasjon med et underskudd på konkret informasjon og forholde oss til. I det ene øyeblikket er bilen fortapt på fabrikken, i det neste er den allerede på båten. Ja, ja. Du kalte dette for første verden problemer snappy. Mulig det er noe i det.

GeirHM

Nå har de første kundene begynt å motta sine D i USA. En bruker fra Colorado mottok sin i går.

MeTesla

Sitat fra: GeirHM på onsdag 18. februar 2015, klokken 07:49
Nå har de første kundene begynt å motta sine D i USA. En bruker fra Colorado mottok sin i går.

ECO5280 :

"So far my report is that the car is absurdly quick. Like, who the heck need a P85D quick. Test drive an 85D first IMHO unless you're just plain wealthy and don't care about the Money"

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/39882-Tracking-Model-S-85D-Delivery-Thread/page30ECO

Snefall

Da kom telefonen. Utlevering 16/3 i Drammen.
Grå S85D
:) :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA