Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

runwatt

S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

christian1986

Rundt 60 dager tar det før du får den, sikkert litt kortere da de vil ha ut så mye som mulig før utgangen av mars.

Mippen

Ok, står april på den. Jeg var tidlig ute med å bestille men brukte litt tid på å trykke confirm da jeg ikke klarte helt å bestemme meg for felger og farge. Kanskje derfor jeg kom litt bak i køen?
Fremtiden er elektrisk.

Martinius

Ahhh.. Endelig litt ro i sjela:

Under produksjon

Tesla-fabrikken bygger din Model S.

Guybrush

Alle dere som har bil i produksjon, har dere blitt ringt opp av DS?

eldanz

Sitat fra: Guybrush på fredag 06. februar 2015, klokken 10:31
Alle dere som har bil i produksjon, har dere blitt ringt opp av DS?
Har ikke hørt noe ennå, men det er tidlig på dagen og det er vel ingen ting man skal foreta seg ved denne hendelsen, annet enn å smøre seg med tålmodighet og kanskje se på videoen som det er linket til i et annet innlegg; eller: jeg tar en tur på ski!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

runwatt

S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

snappy

2014 e-UP
2015 85D

Martinius

Sitat fra: Guybrush på fredag 06. februar 2015, klokken 10:31
Alle dere som har bil i produksjon, har dere blitt ringt opp av DS?

Jeg har motatt mail, ikke fra DS, men fra et par andre med en annen tittel om at jeg måtte sjekke om designen var slik jeg vil ha den, og bekrefte dette til de. Muligens fordi jeg har gjort en del endringer siden jeg bestilte.

torav

Der kom min bil i produksjon! Ble ikke oppringt av DS i forkant.

S85D bekreftet 16. oktober. VIN 70903.
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

TrondW

Dere som har fått bilen i produksjon; når bestilte dere bilen? Jeg bestilte i november og har ikke fått VIN engang...
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

GeirHM

#176
Sitat fra: TrondW på fredag 06. februar 2015, klokken 17:54
Dere som har fått bilen i produksjon; når bestilte dere bilen? Jeg bestilte i november og har ikke fått VIN engang...

Jeg bestillte lørdag den 11 okt, men bestillingen ble først registrert den 13. Så fikk jeg en bekreftelse i november en gang, VIN dukket opp den 29 desember, den gikk i produksjon den 31. Januar og 5. Februar var den ferdigprodusert og i transitt. DS ringte i dag og fortalte at jeg får den i "siste halvdel" av mars, antakelig rundt den 20 mars eller deromkring.

Jeg anbefaler sterkt til å registrere bilen din på det google dokumentet som det står henvisning til i starten av en av de låste bestillingstrådene. Der kan du følge med på progresjonen på bestillingene andre har gjort.

Edit: I følge google.doc er de siste som har mottatt VIN bestillt 11 november.

moso

Sitat fra: GeirHM på fredag 06. februar 2015, klokken 18:07
DS ringte i dag og fortalte at jeg får den i "siste halvdel" av mars, antakelig rundt den 20 mars eller deromkring.

Tror min bil var rett før din på produksjonslinjen, gikk i produksjon 30. og var ferdig 5. - også noe lavere VIN. Ringte DS uoppfordret med denne indikasjonen om leveringstid? Har hatt særs lite kommunikasjon derfra, men rundt 20. mars ville passet utmerket  8)
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

GeirHM

"Uoppfordret" kan jeg ikke kalle det. Jeg hadde sendt ham en epost tidligere i dag med flere spørsmål samtidig som jeg henviste til endret status i my tesla. Men han sa uoppfordret siste halvpart av mars, men antakelig i god tid før månedskiftet. Dette estimatet umderstøttes av en P85D som gikk i transitt den 7 januar og hvor kunde nettopp har fått beskjed om at overlevering i Drammen vil finne sted 24 februar. Så Moso, om din bil skal leveres ut i Drammen kan både du og jeg regne med at vi alt er drevne D-sjåfører innen påsken starter. Og det er jo imponerende all den tid Tesla lovet de første leveransene  til Europa "i april" når bilen ble lansert. For meg har dette vært en lang prosess, jeg hadde alt en bil i bestilling da D dukket opp.

moso

Da sees vi kanskje i Drammen rett før påske. Lang prosess på meg også, men det var mer fordi at kona måtte overtales. Med firehjulstrekk på plass og med et bilde fra prøvejøring som viste hvor god plass bikkja får i bagasjerommet så var det i boks  ;D
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA