Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og fartsputer, er putene for høye i forhold til forskriften?

Startet av audund, tirsdag 03. februar 2015, klokken 00:44

« forrige - neste »

audund

Hei!
Jeg skal ut og kjøpe meg en 32A Type 2 -> Type 1 ladekabel til min norske Leaf 2013
Er det noen som har synspunkter vedrørende følgende alternativer:
Phoenix ladekabel (nofuel): ca 2339 kr
Salto ladekabel (salto): 2343 kr
"Orange noname" (elbilhjelpen) : 1690 kr
"Grønn noname" (elbilshop): 2100 kr
"Svart noname" (ladefabrikken): 1625 kr
Evt andre?

Er det noen forskjell i kvalitet, vekt, "handeling", evnen til låsing til bil eller annet som skiller disse?

evole

Noen med innspill her? Er det i praksis ingen forskjeller mellom de ulike alternativene?

Her er oppdatert oversikt over utsalgssteder:
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3467-her-kan-du-kjope-ny-ladekabel

Electrix

Jeg har den fra Phoenix, de er et tysk konsern (omsetning 1,7 mrd euro) som produserer elektro-komponenter og er godt kjent for elektrofolk i industri og olje/gass bransjen. Det meste produseres i Tyskland, men er ikke sikker på denne.

Ellers kan det nevnes at den ikke har mulighet for å låses til bilen, men man kan uansett slenge en lås rundt kabelen om man vil.

Disse er uansett ganske enkle kabler, bare en kabel med plugg i hver ende, ikke noe elektronikk eller styring.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

nofuelno

Sitat fra: Electrix på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:20
Jeg har den fra Phoenix, de er et tysk konsern (omsetning 1,7 mrd euro) som produserer elektro-komponenter og er godt kjent for elektrofolk i industri og olje/gass bransjen. Det meste produseres i Tyskland, men er ikke sikker på denne.

Ellers kan det nevnes at den ikke har mulighet for å låses til bilen, men man kan uansett slenge en lås rundt kabelen om man vil.

Disse er uansett ganske enkle kabler, bare en kabel med plugg i hver ende, ikke noe elektronikk eller styring.
Neste generasjon Type1 kabler fra Phoenix som vi lanserer på nyåret, kan sikres med hengelås.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jensjacob

e-station har et stort udvalg synes jeg og de er rigtig servicemindede. Bare spørg og du skal få svar. Har selv købt deres transportable 16A type2 lader.

Eksempel på deres ladekabler:
http://www.e-station-store.com/en/12-mode-3-charging-cables

Beskrivelse:
http://www.e-station-store.com/en/type-1-electric-vehicle-charging-cords/24-charging-cord-type-1-to-type-2-32a-230v.html
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

evole

Takk for tips!

Jeg bestilte fra Elbilgrossisten:
OEM - Type 2 til type 1 ladekabel32A - 1-fas - 5 meter for 1.649,00 kr (+ porto)


  • 32A for evt. fremtidig bilbytte og bruktverdi (minus for tykkere og tyngre kabel)
  • Mulighet for sikring med hengelås
  • 5 meter i tilfelle hindringer foran ladepunkt
  • Beskyttelseshette over kontaktene

elektrolux

Sitat fra: evole på onsdag 21. oktober 2015, klokken 14:19
Her er oppdatert oversikt over utsalgssteder:
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3467-her-kan-du-kjope-ny-ladekabel

Siden du linker til bør oppdateres. Vi har mode 3 kabler fra 1390 kr og selger låsbare 5 meters 32A kabler med beskyttelseshetter for 1490.-
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

evole

@elektrolux:
Skulle til å bestille fra deg, men fikk kun opp valg om forhåndsbetaling. Produktinformasjonen var også noe mangelfull sammenliknet med andre nettbutikker jeg var innom. Ingen informasjon om mulighet for hengelås og beskyttelseshette, så vidt jeg kan se.

Kan jo være til hjelp for økt salg å vite hvorfor jeg ikke valgte Elbilhjelpen :)

elektrolux

Takk for konstruktiv info.

En av grunnene til at vi kan holde lavere priser er null tap på utestående fordringer. Det skal kun en dårlig betaler til for å ødelegge fortjenesten på mange salg, noe en må ta hensyn til om en skal innvilge kundene kreditt.

Jeg skal legge inn litt mer info om kablene våre sine fortreffeligheter.

Sliter bare med å få tid til alt. Har sendt ut 24 pakker de 3 første dagene denne uken, noe som sammen med kundeoppfølging tar store deler av døgnet. ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#9
@Evole

Hva ble din totalpris? La nemlig merke til at enkelte legger på hentegebyrer og har dyr frakt.

Hos oss er prisen du ser prisen du betaler, og eventuell frakt er fast uansett antall og sted i Norge: kr 170.-

Vi tilbyr til og med 5% eller 10% rabatt på hele fakturaen i.h.h.t Bumpersticker kampagnen vår selv om det betyr at noen varer selges under innkjøpspris: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21714.0.html Dermed kan de som ønsker enda lavere pris få det mot litt markedsføring.

Har nå bedt produsenten vår som er Dostar i Kina om teknisk info. Våre kabler har til info sølvbelagt kopper på kontaktflatene for å sikre optimal kontakt, og av flere hundre solgte er eneste problemet vi har registrert vært 2 tilfeller av bøyd utløserarm på type 1 pistolen som forhindrer lading. Dette er forårsaket av ytre påvirkning og rettes enkelt ved å sette en sperre gjennom hengelåshullet og bøye armen tilbake.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

evole

Sitat fra: elektrolux på torsdag 22. oktober 2015, klokken 07:15
@Evole

Hva ble din totalpris? La nemlig merke til at enkelte legger på hentegebyrer og har dyr frakt.

Hos oss er prisen du ser prisen du betaler, og eventuell frakt er fast uansett antall og sted i Norge: kr 170.-
1.804,00 NOK (frakt 155,00 NOK)

Elbilgrossisten

Takk for handelen Evole.

Vi ønsker at kunden skal gjøre seg et informert valg ved å tilby så mye informasjon som mulig om våre produkter. Videre tilbyr vi så konkurransedyktige priser vi kan til enhver tid. Fraktprisene vi har er etter posten satser og vi har ingen fortjeneste på dette. Samtidig tilbyr vi hjemmelevering til Oslo og Akershus for kun 99,-
Elbilgrossisten AS
www.Elbilgrossisten.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA