Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på ny støtfanger bak

Startet av fonberg, onsdag 14. januar 2015, klokken 09:57

« forrige - neste »

fonberg

Jeg har fått en liten skade bak på støtfangeren, som gjør at jeg sannsynligvis må bytte den pga. det ble et lite hull, plasten ble strukket.

Noen som har bytte fanger bak og har pris på dette inkl. lakk og arbeid?

(For de som måtte være interessert; jeg dulta borti en betongsøyle i et parkeringshus. Moral: ikke stol på parkeringssensorene når man kommer fra kulda og inn i varmt parkeringshus).
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

tonl

Regn med ca 3500 kr for støtfangeren og et par tusen lapper til på lakkering ca 6000-7000kr før arbeid.

petersv

Smart-repair-folkene kan sveise plast. Er en i Sandvika som spesialiserer seg på det. Kan være billigere. Husker ikke hva de heter.

B_Tesla

Prisene jeg har hørt for deler hos Tesla får meg til å tro at det er vesentlig dyrere en 3500 for en fanger. Tror det er noen her som har fått det der gjort. Men husker ikke hvem det har vært.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Kagex

P29687

Kagex

P29687

B_Tesla

15k høres mer riktig ut ja. Var vel en god del tusen bare for difusoren. Og den er ikke akkurat store saken.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

timingbeltkiller

For karosserirep generelt gjelder regelen:
Tenk deg høyeste sum du tror det koster.
Doble dette tallet og flytt kommaet minst en gang til høyre.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Elkjell

Fikk fixet bakfanger  hos Micropaint for under 3000,-
Da var ikke sensorer berørt av skaden.

Muffinman

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 14. januar 2015, klokken 14:02
For karosserirep generelt gjelder regelen:
Tenk deg høyeste sum du tror det koster.
Doble dette tallet og flytt kommaet minst en gang til høyre.
Inntertier.

Uansett, denne skaden kan repareres. Det skulle forundre meg stort om det lønner seg å bytte. Husk at Smartrepair er for den som aksepterer et ok/greit resultat og ikke behøver å ha det perfekt. Når det er sagt, smartrepair kan ofte bli veldig bra og konvensjonell, dyr reparasjon dårlig.

Ellers kan jeg bare gratulere deg med medlemsskap i klubben for oss som har kjørt på noe på grunn av parksensorer som ikke varslet. For min del kostet det over 20K; omkring 16 for skaden på han jeg kjørte på og 4,5 på egen bil. Mistenker dog at ungdommen som ga pris på min rep fikk kjeft av sjefen sin.

PS, sensorene mine varslet _etter_ at jeg stod plantet i den andre bilen.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 14. januar 2015, klokken 14:23
PS, sensorene mine varslet _etter_ at jeg stod plantet i den andre bilen.

Haha, eksakt samme skjedde hos meg: ""dunk" - ett sekund stille - "pip-pip-pip"" :-D Glad jeg hadde veldig lav fart.

Cobos

Jeg opplever det motsatt. Når jeg i den kalde sesongen kjører inn i min oppvarmede garasje, blir spesielt bakre sensorer superhissige. De melder rødt og ekstrem fare fra jeg setter den i revers og begynner å rygge sånn ca. 10m fra veggen (stor felles garasje). Så jeg har lært meg å ignorere de og bare bruke ryggekameraet. Men er ellers enig i at de er veldig trege, så jeg parkerer MEGET forsiktig.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Tesla P85D

Det probleme er ikke bare på Tesla. Samme på Audi som vi har fra 2012. Parksensorer skal man aldri stole 100% på.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Hyperstress

Samme her. En stolpe i det lokale parkeringshuset flyttet seg inn i støtfangeren på Audien da jeg rygget. Ingen varsel før fangeren og sensorene gav stolpen en god klem.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fonberg

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 14. januar 2015, klokken 13:55
15k høres mer riktig ut ja. Var vel en god del tusen bare for difusoren. Og den er ikke akkurat store saken.

Ikke dårlig tippa det. Fikk tilbud i dag på 16 k for ny fanger, ferdig lakkert og montert.

Tilbud om reparasjon av skaden hos MPS Micropaint: 5500,-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA