Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor er Tesla ett mer forutsigbart bilhold?

Startet av OAT P106, mandag 02. februar 2015, klokken 18:28

« forrige - neste »

OAT P106

Har fått opp det gule lynlyset slik at batteriladeren ikke slår inn.

Vet noen om en måte å få nullet ut denne.
Evt et instrument man kan kjøpe for å få til dette....

Fikk låne et diagnoseutstyr som er til bensinbiler, men fikk ikke kontakt via obd2.
får man kjøpt ELIT og TEP92 diagnose noen sted eller er det bare Evlite som kan skaffes for 300 Euro ?????
Ingen måter å få nullet ut feilkoder uten å måtte punge ut med masse penger.
Vil helst ikke nappe ut kabelen til batteriene og ta ut sikringen da jeg har litium batterier.
Mange følsomme BMS kretskort.

Eller noen som bor i nærheten av Oslo som vil tjene en slant for å komme å nulle ut feilkoden min.
All hjelp settes stor pris på.
Har også en løftebukk i en varm garage som vedkommende som hjelper meg kan låne når han trenger å komme under bilene sine.

Mvh Ole Andre Tyrihjell Mob 95123517

Da har jeg bestilt Lexia-3 diagnoseutstyr og kommer til å fikse dette selv.

Elmo

Sitat fra: OAT P106 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:48
Har fått opp det gule lynlyset slik at batteriladeren ikke slår inn.
Vet noen om en måte å få nullet ut denne.
Stor reset av elektronikken nuller ut de fleste elfeil. Men hvis årsaken ikke er fjernet/fikset så kommer det tilbake. Ladefeil kommer oftest av dårlig kjøling grunnet for lite vann.

Sitat fra: OAT P106 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:48
Fikk låne et diagnoseutstyr som er til bensinbiler, men fikk ikke kontakt via obd2.
Elbil-delen av PSA benytter en annen OBD-pinne enn vanlig bil-"ting".

Sitat fra: OAT P106 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:48
får man kjøpt ELIT og TEP92 diagnose noen sted eller er det bare Evlite som kan skaffes for 300 Euro ?????
Ser du nå har bestilt Lexia-3 diagnoseutstyr, men til info for andre. Nyeste SW versjon til evLite har meny for å nulle ut feilkoder, men jeg har til gode å se et hvor den funksjonen faktisk fungerer.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA