Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dashcam - hvilken type og hvor kjøpe ifra?

Startet av p10, lørdag 31. januar 2015, klokken 11:40

« forrige - neste »

p10

Er det noen som har montert h4 xenonpærer og som er fornøyd med resultatet?

Kan dere isåfall fortelle meg hva slags pærer og hvor dere kjøpte?

PionerThink

Hvis du tenker på å montere xenon pærer i en vanlig lykt er det vel ikke akkurat overstrømmende kommentarer til fordel for en slik fremgangsmåte ref følgende tråd:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18511.msg302748.html#msg302748

Jeg ville heller gått for denne løsningen det henvises til i tråden: Philips X-treme Vision +130% som til og med er lovlig vil jeg anta?
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

p10

Har allerede slike philips-pærer montert. Har erfaring med ettermontert xenon i flere biler og vet at det ikke alltid er like vellykket!

Lynet

Det er både uforsvarlig OG ulovlig!!!!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Daeedor

Sitat fra: p10 på mandag 12. januar 2015, klokken 17:19
Har allerede slike philips-pærer montert. Har erfaring med ettermontert xenon i flere biler og vet at det ikke alltid er like vellykket!

Glem det. Det er ikke lov , vil bli oppdaget i EU-kontroll , og du vil blende motgående trafikk pga feil lysbilde. ( lampen er ikke laget for Xenon pære ...)
Det er altså også trafikkfarlig for andre trafikanter.  Med andre ord : en særdeles dårlig ide.  :-\

MikkelH-H

Jeg håber I kan hjælpe mig selvom jeg er en dansk Leaf-ejer. Som mange andre er jeg ikke tilfredse med lyset og har derfor købt Philip Extreme 130 %. Desværre viser instruktionsbogen ikke hvordan man skal udskifte dem og det ser ud til, at det er nødvendigt at afmontere lygtehuset. Er der nogen som kan hjælpe mig og meget gerne med billeder eller andet, som kan gøre udskiftningen nemmere :).

Med venlig hilsen
Mikkel

JBS

Hej Mikkel.

Hvor bor du ? Bor selv i Nordsjælland og giver dig gerne en hånd.
Vil lige huske dig på at det ikke er pæren som er problemet, men stel-ledningen.
Jeg kan evt. lave en ombygning på bilen.

Ses. Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

MikkelH-H

Hej Johnny,

Tak for ualmindeligt hurtigt svar.

Jeg bor på Frederiksberg. Det med stelledningen har jeg godt hørt om, men mon ikke at pæreskift også kan bidrage til bedre lys, medmindre Nissan leverer deres biler med markant bedre pærer end normalt :)

Er det en større operation det med stelledningen? Bilen er nemlig leaset hos Avis så gerne undgå problemer når jeg returnerer om 3 års tid selvom jeg egentlig har hjulpet dem...

Lidt hjælp vil da være fantastisk - især hvis det er lidt bøvlet uden erfaring.

Mvh.
Mikkel

JBS

Hej igen.
Vi kan desværre ikke røre ved den stel-ledning, når du har bilen fra AVIS.
Er ret sikker på, de bliver sure hvis vi gør det. ( selv om DE burde gøre det selv ).
Du kan blot kører til Nissan og bede dem om at udskifte dine pærer som du selv har købt, de plejer at tage en
en hund eller to for at gøre det.
MEN, du skal ikke regne med at det hjælper det stor, det er jo den tynde lednings net der giver for stort spændingfald, og dermed dårligt lysmængte.

MikkelH-H

Nej det er nok det bedste, selvom det er dog fristende... (så jeg overvejer lige om jeg gør det alligevel, og så må operationen evt. tilbageføres inden tilbagelevering).

Ved du hvor man kan finde en tegning eller andet så man kan se hvordan pærerne udskiftes? Det tager nærmeste længere tid at køre til en Nissan forhandler end at gøre det selv, og derudover er der en vis tilfredsstillelse i at klare det selv.

JBS

Er du på FB ?
Vi har en gruppe her: Nissan Leaf Danmark
Det vil hjælpe dig langt hurtigere..
Hvis jeg husker rigtigt, så er der et rundt sort plastlåg på bagsiden af lygtehuset ( som på et glaskrukke )
der går 3 tynde ledninger i den sort,gul,rød.
Du skruer mod uret for at løsne det, nu har du adgang til pæren.

MikkelH-H

Så har jeg tilmeldt mig FB-gruppen. Takker

Håber jeg der kan få svar på ledningen og måske et par fifs til pæreskift.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA