Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av olemorten76, lørdag 31. januar 2015, klokken 00:32

« forrige - neste »

olemorten76

Andre som opplever å måtte bruke mye makt på å få pistolen inn og ut av ladeporten. Har snakket med charge-amps på FB-siden, de sier den er laget slik for at den skal kunne brukes på også andre biler enn leaf.  Tar gjerne i mot tips på løsning. Har forsøkt silikonspray som vanligvis virker på "alt", men uten hell...
Dette burde kanskje ha blitt postet under lading, men jeg vet ikke om det er andre enn Leaf som har dette problemet.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

emil

Sitat fra: olemorten76 på mandag 12. januar 2015, klokken 13:01
Andre som opplever å måtte bruke mye makt på å få pistolen inn og ut av ladeporten. Har snakket med charge-amps på FB-siden, de sier den er laget slik for at den skal kunne brukes på også andre biler enn leaf.  Tar gjerne i mot tips på løsning. Har forsøkt silikonspray som vanligvis virker på "alt", men uten hell...
Dette burde kanskje ha blitt postet under lading, men jeg vet ikke om det er andre enn Leaf som har dette problemet.

Har ikke merket noe forskjell på min og den originale ladekabelen. Men kontakten må føre rett inn, da går det lett. Litt vinkel og det blir litt tyngre.

TB

Opplever samme på C-Zero, der Charge-Amps kabel er merkbart tyngre enn original kabelen. For min del har silikonspray hjelpa.

Og - å føre den rett inn/ut hjelper og godt.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Vroom


jj44nn

Jeg har en ev-institute 16A ladekabel, ladepistolen er tyngere å få ut og inn enn orginal ladekabel.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

tstein

Ja, jeg har også merket det samme.
Charge-amps sin ladepistol er vesentlig tyngre å føre inn en den originale fra Nissan.
For min del går det greit etter at jeg er blitt vant til den.
Ellers er jeg svært godt fornøyd med den!

smaug01

Min Ratio Electric er også litt tregere å dytte inn i bilen. Ikke kjempe trått men forskjellen er merkbar dog ikke plagsom.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA