Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppvarmet frontrute. Spørsmål?

Startet av Råde, fredag 30. januar 2015, klokken 21:41

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Mippen på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:14
De fleste jeg kjenner, meg selv inkludert kjører alltid med eco på. Av brukes til forbikjøring mm. Helt naturlig...

Kjører som regel alltid med ECO av, særlig i bykjøring der hvert tidel for å utnytte en luke i et kryss kan være viktig. ECO er for langkjøring når man virkelig må tyne tilgjengelig rekkevidde frem til ankomststed eller hurtiglader.

Powerflux

Sitat fra: emil på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:29
Sitat fra: Mippen på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:14

Kjører som regel alltid med ECO av, særlig i bykjøring der hvert tidel for å utnytte en luke i et kryss kan være viktig. ECO er for langkjøring når man virkelig må tyne tilgjengelig rekkevidde frem til ankomststed eller hurtiglader.
Nøyaktig det samme gjør jeg!
Å kjøre i ECO i alt annet enn langkjøring på CC føles som å tråkke i fiskepudding!!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

jkirkebo

Sitat fra: emil på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:29
Sitat fra: Mippen på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:14

Kjører som regel alltid med ECO av, særlig i bykjøring der hvert tidel for å utnytte en luke i et kryss kan være viktig. ECO er for langkjøring når man virkelig må tyne tilgjengelig rekkevidde frem til ankomststed eller hurtiglader.
Nøyaktig det samme gjør jeg!
Å kjøre i ECO i alt annet enn langkjøring på CC føles som å tråkke i fiskepudding!!!

Jeg kjører alltid i ECO. Får jo nøyaktig samme akselerasjon, er bare å tråkke pedalen i bunn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Powerflux

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:15
Sitat fra: Powerflux på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:32
Sitat fra: emil på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:29
Sitat fra: Mippen på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:14

Kjører som regel alltid med ECO av, særlig i bykjøring der hvert tidel for å utnytte en luke i et kryss kan være viktig. ECO er for langkjøring når man virkelig må tyne tilgjengelig rekkevidde frem til ankomststed eller hurtiglader.
Nøyaktig det samme gjør jeg!
Å kjøre i ECO i alt annet enn langkjøring på CC føles som å tråkke i fiskepudding!!!

Jeg kjører alltid i ECO. Får jo nøyaktig samme akselerasjon, er bare å tråkke pedalen i bunn.
Vet det men kjørefølelsen er som å tråkke i fiskepudding!
Jeg liker at det skjer noe umiddelbart når jeg tråkker på gassen!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:19
Vet det men kjørefølelsen er som å tråkke i fiskepudding!
Jeg liker at det skjer noe umiddelbart når jeg tråkker på gassen!

Det skjer da noe akkurat like umiddelbart så lenge du tråkker hardt nok på pedalen. Selv synes jeg gassresponsen er plagsomt ulineær og overfølsom i D. Tråkker man pedalen raskt halvveis ned får man full effekt selv om man altså bare har halvtrykt pedal. Slikt liker jeg ikke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Powerflux

Hehe, akkurat den responsen jeg liker! Antagelig en etterslenger fra Yamaha R1``en min der jeg liker den i A mode som gir 25% raskere gassrespons ift lineær respons ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

smaug01

De fleste som kjører bil med manuellgir liker at det skjer noe når man trykker på pedalen. Jeg kjører litt i eco på lengre turer når det passer men for det meste går det med eco av. Når den er på er bilen akkurat like treg som man trodde elbiler var før man kjøpte en elbil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Sirup

Kjørte for første gang eGolfen på eco+ på en litt lengre tur i går.

-Snittforbruket lå på ca 16kWh/100km.
-Veldig treg.
-Kaldt.
-Mye bedre rekkevidde.
-Frister ikke kjøre i dette moduset uten at jeg absolutt må.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Kent

Sitat fra: Askøy på søndag 15. februar 2015, klokken 20:08
Kjørte for første gang eGolfen på eco+ på en litt lengre tur i går.

-Snittforbruket lå på ca 16kWh/100km.
-Veldig treg.
-Kaldt.
-Mye bedre rekkevidde.
-Frister ikke kjøre i dette moduset uten at jeg absolutt må.

Ja, økonomimodusene er vel mer entusiastmodus, kan til nød gå når man trenger maximum rekkevidde :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Ebe

Kjører med ECO av når jeg ikke trenger maks rekkevidde, noe som er 95% av tiden. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Astepsy

<a href=https://fastpriligy.top/>dapoxetine priligy uk</a> eregra amitriptyline hcl for acid reflux Adults in Japan, Canada, Australia, Finland and multiple other countries scored significantly higher than the United States in all three areas on the test

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA