Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppvarmet frontrute. Spørsmål?

Startet av Råde, fredag 30. januar 2015, klokken 21:41

« forrige - neste »

grorudklovnen

Renault Kangoo Z.E. som har dieselvarmer som standardutstyr i Norge virker som en godt kjøp i disse dager hvis man vil absolutt ha elbil.

emil

Sitat fra: kos på tirsdag 13. januar 2015, klokken 18:12
Hei - når de som eier leaf går for diesel, forteller det alt om bilen - en bil som ikke er laget for vårt klima. Bare så synd at noen tror at den bilen er den eneste som er brukende.

Ja det er noen Leaf eiere som har montert dieselvarmer, men det betyr ikke at alle trenger det o nå er det vel bare Renault som selger biler med dieselvarmer montert. Ellers husker jeg en vintertest av Kia Soul vs Zoe der de holdt på å fryse i hjel i Renaulten.

Tror du snart bør flytte oppgulpet ditt over på kommentarfeltene til avisene.

kos

hei - det er ikke jeg som driver med oppgulp. Men kjør Liefen din på diesel du. Kunne likegodt kjøpt dieselbil så slapp du alt bryet med å finne lampett uttak.

emil

Sitat fra: kos på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:18
hei - det er ikke jeg som driver med oppgulp. Men kjør Liefen din på diesel du. Kunne likegodt kjøpt dieselbil så slapp du alt bryet med å finne lampett uttak.

Kommentarene dine får ikke mer tyngde ved at du bevisst feilstaver bilnavn og kaller 16A shuko for "lampett uttak".

Powerflux

Sitat fra: kos på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:18
hei - det er ikke jeg som driver med oppgulp. Men kjør Liefen din på diesel du. Kunne likegodt kjøpt dieselbil så slapp du alt bryet med å finne lampett uttak.
Hmm,  høres ut som om du tar ting svært personlig og ikke takler å bli motsagt særlig bra! Kanskje du bør oppsøke profesjonell hjelp til å takle de vonde tingene?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

kos

Hei - den kommer nok ikke. Noen her inne som ikke eier ZOE kan alt om Zoe kommenterer alt om Zoe. Det er ikke en Zoe eier som har så mange kommentarer om Zoe en noen.
Selvsakt kan han ikke noe om Zoe, et stort mysterium hvorfor en som ikke eier bilen bruker så mye tid på å fortelle folk som eier en ikke hvet hva de eier.

Gliderman

Bare trist at de samme kranglefantene ødelegger tråd etter tråd med kverulering og tullprat.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Gordon Retriever

Sitat fra: emil på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:20
Sitat fra: kos på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:18
hei - det er ikke jeg som driver med oppgulp. Men kjør Liefen din på diesel du. Kunne likegodt kjøpt dieselbil så slapp du alt bryet med å finne lampett uttak.

Kommentarene dine får ikke mer tyngde ved at du bevisst feilstaver bilnavn og kaller 16A shuko for "lampett uttak".


+1!

kos

hei Powerflux  når man ikke har andre argument, så tar man personen.

Gordon Retriever

Sitat fra: nime01 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:26
Sitat fra: emil på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:00
Ellers husker jeg en vintertest av Kia Soul vs Zoe der de holdt på å fryse i hjel i Renaulten.
Av ren nysgjerrighet, har du en link til den testen?

Ganske sikker på denne testen ikke er publisert på nett ennå.

Tillater meg å quote K S fra en annen tråd:

Sitat fra: K S på tirsdag 16. september 2014, klokken 13:16
Viser i denne tråden også til bladet Bil nr 4 2014 sin test av Soul EV, leser en den, og forventer litt kulde på vinteren, og ikke står parkert permanent tilkoblet strøm/varm garasje, ja da skygger en unna biler uten varmepumpe, også Zoe med varmepumpe. Soul EV duger!

"Også dagen derpå kjempet solen med kuldegradene. Begge Kia-ene og en Renault Zoe EV hadde frosset seg gjennom natten og bar preg av det. Men om bilene ville eller ei, så skulle varmeapparatkapasiteten testes. Den ene Kia-en hadde i likhet med Zoe varmepumpeteknologi, den andre ikke. Nå hadde vi reist til Arjeplog for å kjøre Kia, men endte i stedet bak rattet på Zoe som ennå ikke finnes med nordisk klimapakke.

Tiårets kaldeste.
Det skulle vise seg å bli tiårets kaldeste formiddag bak et bilratt. Preget av lett angst grep min kollega blyanten med vottene på og var på kommando over intern- radioen klar til å avlese temperaturen hvert annet minutt fra de 16 følerne inne i og utenfor bilen.
Alle bilene starter greit. I Kia-en med varmepumpe, varme i rattet og varme i alle setene steg temperaturen raskt. I den andre Kia-en skjedde det samme, men langt saktere.
Hvordan det gikk med oss i den franske sommerbilen skal vi ikke snakke høyt om, men det var godt å komme inn på et varmt verksted etterpå...
Når Kia lanserer Soul EV i Norge mot slutten av året, vil den ikke bare være utstyrt med varmepumpeteknologi og alt man finner i de mest moderne elbilene i dag. Som en konsekvens av at de fleste kjører alene i bilen, kan den innstilles slik at bare førerplassen varmes opp. Det gir mindre strømforbruk og bedre rekkevidde om vinteren."

kos

Hei Og den testen er seriøs - se på datoen. september 2014 - hvordan kunne det være snø og kulde da ?
Bilen var ikke engang kommet til Norge. Bilen har standard VP. Tullegreier igjen. 

Powerflux

Sitat fra: kos på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:47
hei Powerflux  når man ikke har andre argument, så tar man personen.
Jeg er ikke med i denne diskusjonen så manglende argumenter er irrelevant.
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

kos



emil

Sitat fra: kos på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:57
Hei Og den testen er seriøs - se på datoen. september 2014 - hvordan kunne det være snø og kulde da ?
Bilen var ikke engang kommet til Norge. Bilen har standard VP. Tullegreier igjen. 

nærmeste jeg kommer:

https://www.google.no/search?q=kia+soul+renault+zoe+vintertest+site:*.kia.com

Skal gi en PDF fra kia.com.

Testen ble gjort sist vinter mens Kia Soul ennå ikke var lansert, mens Renault Zoe var i full produksjon...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA