Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Visning av restkapasitet, prosent eller typical

Startet av Hyperstress, fredag 30. januar 2015, klokken 15:31

« forrige - neste »

MyTess

Fikk nettopp, installeres inatt!

Oppdaterte kart? Det har jeg ikke fått! Hvordan får jeg det, evt sjekke versjon på kart?

ctr46

Sitat fra: MyTess på fredag 23. januar 2015, klokken 20:41
Fikk nettopp, installeres inatt!

Oppdaterte kart? Det har jeg ikke fått! Hvordan får jeg det, evt sjekke versjon på kart?

Fikk akkurat oppdatering nå selv. Installerte nå men har ikke sett på bilen etter at jeg satte den på.

Angående kart så må du være tilknyttet wifi for å kunne motta dem.
85D

Hyperstress

Får en varsel på tlf når oppdateringen er klar, eller er varselvalget i appen bare for ny software til selve appen på tlf?
Jeg vet om noen som ikke fikk varsel på tlf, men mulig de ikke har satt opp tlf korrekt.(?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

felix

Der ja. Med autopilot. Den kom en liten time etter en 10 min kjøretur:)

leifjo

Er jeg den eneste nå som ikke har mottatt oppdateringen eller det flere der ute som venter?

SA Lunde

Vi er flere! Var nettopp en tur i garagen bare for å se om det var noe der, men nei :-(
Elbilist siden 31.12.14

ihlhaug

Sitat fra: leifjo på lørdag 24. januar 2015, klokken 10:46
Er jeg den eneste nå som ikke har mottatt oppdateringen eller det flere der ute som venter?

Jeg venter enda. Har snakket med Tesla og de har kontakt med bilen, så da er det bare å vente sier de. Har prøvd å resette to ganger uten at det har hjulpet.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

RaBalder

Sitat fra: leifjo på lørdag 24. januar 2015, klokken 10:46
Hvis du ser på statistikken, så er det massevis av biler som har fått oppdateringen denne uken.

• Alle kan ikke få først
  • Oppdateringene strekker seg over mange uker.

Men for alt jeg vet så kan du godt være den eneste som ikke har fått  ;D

ctr46

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 24. januar 2015, klokken 09:16
Får en varsel på tlf når oppdateringen er klar, eller er varselvalget i appen bare for ny software til selve appen på tlf?
Jeg vet om noen som ikke fikk varsel på tlf, men mulig de ikke har satt opp tlf korrekt.(?)

Fikk ikke varsel på tlf her i alle fall. Får alle andre varsel med lading osv.
85D

Ctran

Ikke fått jeg heller. Skal prøve å koble til WiFi for å se om det funker... Er litt optimist!

Brede

Tror det må være helt tilfeldig når vi får.
Jeg fikk denne uken, forrige gang måtte jeg vente nesten 2 måneder..

Bilen står på WiFi hjemme i garasjen, men begge de siste gangene har oppdateringen kommet mens jeg var på jobb og bilen på 3G.

kos

hei - fikk den i går - dette er bra - kjøper en bil som bare blir mer og mer spennende å se hvordan den fungerer. Julaften flere ganger i året med "ny bil" føler at oppdateringen følger et mønster som tesla overvåker og justerer. Vi får godta at vi er litt " lab rotter " med denne bilen. Noen feil ved nedlastning får vi tåle, det er ikke andre biler på markedet som fungerer etter dette prinsippet. Her sitter vi og venter på oppdatering av bilen til en bil som er bedre og bedre etter hvert som vi eier den. Så får vi være flinke til å gi konstruktive tilbakemeldinger til Tesla - så blir dette bare enda bedre.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

MyTess

Jeg fikk oppdateringen, men den nekter å installere den. Ringte teknisk support og de sier det skyldes at jeg har et varsel om å erstatte 12v batteri, og det hindrer installeringen. Det varselet har jeg hatt ett par uker, og fått time  fra tesla i april!  Kan ikke vente til april, med å installere!!  Må snakke med Tesla igjen på mandag. Noen forslag?

Øyvind.h

Finnes ingen løsning MyTess. Ventet selv et par måneder på 3G oppdatering av samme årsak.
Teknisk kan ikke hjelpe. Service avviser kan ikke hjelpe. Frakobling av 12v sletter ikke melding og melding kan ikke fjernslettes.
Fremskyndet bytte pga ønske om ny software var heller ikke et alternativ.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA