Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Visning av restkapasitet, prosent eller typical

Startet av Hyperstress, fredag 30. januar 2015, klokken 15:31

« forrige - neste »

Tuxedo

Hos meg har dette vært veldig variabelt.  Jeg har vært både blant de første, og andre ganger blant de siste.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

B_Tesla

Har nå aldri fått en oppdatering, da jeg ikke har hatt bilen så lenge. Men må si jeg er like spent hver gang jeg setter meg inn, og skuffelsen like stor hver gang:( håper den kommer snart.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Haldenser

Er på service i Drammen nå, så får se om de har lov til å oppdatere bilen med 6.1
Fikk forøvrig også beskjed at det kommer en oppdatering om litt(tm) som også vil aktivere varmetrådene som visstnok finnes i kameraområdet foran for oss som har nyere bil. Dette blir veldig bra, da speed/lane assist ikke alltid fungerer når det slår om til kaldvær og is legger seg foran kameraet.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Amoss

Sitat fra: Haldenser på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:24
Fikk forøvrig også beskjed at det kommer en oppdatering om litt(tm) som også vil aktivere varmetrådene som visstnok finnes i kameraområdet foran for oss som har nyere bil. Dette blir veldig bra, da speed/lane assist ikke alltid fungerer når det slår om til kaldvær og is legger seg foran kameraet.

Kanskje denne oppdateringen også vil aktivere varmetrådene i radarsensoren?  (jfr. snakk om problemer med at TACC ikke altid fungerer - muligens pga oppbygging av snø på sensoren)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jakoys

Sitat fra: Brede på onsdag 14. januar 2015, klokken 16:04
Kjenner jeg blir litt irritert når det kommer oppdateringer..  :-\
Før ventet jeg på disse med spenning og glede, men etter å ha oppdaget at jeg er svært lavt prioritert på oppdateringsfronten så har dette gått over til forergrelse.

Kjenner din beskrivelse igjen fra tiden med Audi A6. Ventet og ventet på oppdateringer som aldri kom ;) Eller som på julaften hvor det ikke er pakkene som teller, men hvor mange....

Tuxedo

Ser ut som utrullingen er ganske jevn om dagene.  Hvis avstemmingen er representativ i forhold til antall aktive brukere på forumet, burde alle ha fått den innen 10 - 14 dager.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

erikg

TMS85 grey met, pano, luft

Havebigfun

Hyperstress

Ingen oppdateringer idag.. Og jeg har fortsatt ikke fått :-\
Kanskje de ikke oppdaterer i helgene? Gjorde ikke det sist helg heller, men da var det et lengre opphold.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RoadRunner

Fikk spørsmål om oppdatering 16 jan.
Primitivt opplegg på ryggekameraet. Kjempefornøyd med %-visning på tankmåler! Ville vært enda mer fornøyd med kWh-visning, men % gjør hoderegningen bedre. Skal teste estimatene på navigasjonen til uka :-)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Også_Øyvind_H

Mottok oppdateringen i går, men installasjonen feilet. Har forsøkt noen ganger i dag også, men jeg får relativt raskt beskjed om at det ikke går (den er jo lasta ned til bilen, så det er selve installasjonen som feiler).

Andre som har opplevd det? Om jeg husker rett så fikk jeg en feilmelding sist den oppdaterte (.73, etter fullført installasjon) selv om den ble installert.

Har ringt Tesla teknisk - får nok svar :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Tuxedo

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 17. januar 2015, klokken 20:52
Mottok oppdateringen i går, men installasjonen feilet. Har forsøkt noen ganger i dag også, men jeg får relativt raskt beskjed om at det ikke går (den er jo lasta ned til bilen, så det er selve installasjonen som feiler).

Andre som har opplevd det? Om jeg husker rett så fikk jeg en feilmelding sist den oppdaterte (.73, etter fullført installasjon) selv om den ble installert.

Har ringt Tesla teknisk - får nok svar :)
Prøvd reset?  Når noe går galt forsøker jeg det først.  Funker 95% av gangene.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Også_Øyvind_H

Har nok dessverre forsøkt det - både "soft" og lenger (til T dukker opp på den store skjermen). Skal på service førstkommende fredag, så de kan nok fikse det da.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

coskars

Jeg får heller ikke til denne oppdateringen, prøvd noen dager nå. Får feilmelding raskt. Prøvd restart til ingen nytte.
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA