Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Visning av restkapasitet, prosent eller typical

Startet av Hyperstress, fredag 30. januar 2015, klokken 15:31

« forrige - neste »

Muffinman

Kjørte RV 714 ut mot Hitra i kveld. Har .77, og stor skjerm fryser fremdeles periodisk på denne strekningen. Mobil/handsfree og nettradio (bl.a.) slutter å fungere når det skjer. Antagelig knyttet til områder med dårlig 3g dekning.  Denne morroa har pågått siden jeg fikk ny software sammen med DU første gang tidlig i september sammen med 20tkm mindre rekkevidde og tilbakestilling til 16A lading etter strømutfall eller scheduled charging.

Fikses det i 6.1 mon tro?

1ar

Sikkert et dumt spørsmål, men nylig fått bilen og har ikke oppgradert FW før :)
Kan jeg bruke bilen når ny firmware lastes ned og stoppe for selve oppgraderingen, eller må bilen stå i ro i tiden det tar fra jeg aksepterer oppgraderingen?

Frodebo

Bilen må stå parkert. Men det er ikke noe problem - du setter evt. til scheduled oppdatering, f.eks. til natta, mens du er på jobb etc.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

smurf

Sitat fra: 1ar på onsdag 14. januar 2015, klokken 07:30
Sikkert et dumt spørsmål, men nylig fått bilen og har ikke oppgradert FW før :)
Kan jeg bruke bilen når ny firmware lastes ned og stoppe for selve oppgraderingen, eller må bilen stå i ro i tiden det tar fra jeg aksepterer oppgraderingen?
Så vidt jeg vet må bilen stå i ro når du trykker ok for å oppdatere. Etter at du har trykket har du 2 min til å evt kansellere. Usikker på om bilen allerede har lastet ned eller om den starter å laste ned når du trykker ok. Du kan også sette et klokkeslett du vil at bilen skal oppdateres (f.eks. på natta når du ikke bruker den)
Oppdatering har pleid å ta under 1 time for min bil.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

1ar

cairnz

Oppdatering lastes ned og kontrolleres før du får varsel om det i displayet. Når den er "klar" - så kan du velge å sette den i gang med en gang, eller planlegge den for et klokkeslett. Når den starter har du to minutter på deg til å avbryte. Mens oppdatering pågår (etter disse to minuttene) skal bilen stå i ro til den er ferdig.
Elbilist

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

SCI

Ser ut til at det har vært en liten pause i utsendingen fra 08.01 til 13.01? Er det kommet ny versjon?

Har ikke fått ennå.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Kilroy

Samme her også, 3G i går i midtbyen, var på plass før 1530 når jeg kom tilbake til bilen.

Sitat fra: Pompel på tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:31
Min kom på formiddagen parkert utenfor kontoret i midtbyen i Trondheim. Altså, 3G :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

B_Tesla

Pokker å jeg gleder meg. Håper det snart er min tur. Bor også i Trondheim, men tror ikke lokasjon av bilen har noe å si. Tipper VIN eller noe har mer med det. Evt random.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Cato76

Sitat fra: SCI på onsdag 14. januar 2015, klokken 13:16
Ser ut til at det har vært en liten pause i utsendingen fra 08.01 til 13.01? Er det kommet ny versjon?

Har ikke fått ennå.

Oppdaterte bilen i 8-tiden i morres, og har ikke vært ute i bilen ennå. Jeg ser at VisibleTesla sier Firmware Version: 2.2.92 -vet ikke om dette er den som er sendt ut tidligere?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Brede

Kjenner jeg blir litt irritert når det kommer oppdateringer..  :-\
Før ventet jeg på disse med spenning og glede, men etter å ha oppdaget at jeg er svært lavt prioritert på oppdateringsfronten så har dette gått over til forergrelse.
Jeg tror aldri jeg har fått en oppdatering innen 1 måned etter førsteslipp, 6.0 måtte jeg vel vente nærmere to måneder på..  :'(

Eneste lyspunktet denne gangen er at jeg skal på service i slutten av måneden og får den forhåpentligvis da.

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA