Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbiler kan sprenge nettet?

Startet av Øivind, fredag 30. januar 2015, klokken 01:20

« forrige - neste »

Øivind

Vet ikke om journalister gjør dette helt bevisst, eller om "det bare blir sånn"...
Å stole på pressen når det gjelder å gi elbil negativt fokus, ja det kan vi alltid stole på... Som her fra drammens tidende, som regel er det "Bil kjørte av veien"
Men når en elbil kjører av? "Tesla kjørte av veien"
Mye rart i kommentarfeltet under artikkelen..
http://touch.dt.no/Tesla_kj_rte_ut_p__glatta-5-57-17657.html
2014 Leaf
2015 e-NV200
10.335kWp solceller fra Otovo på taket
Ombygget batterielektrisk snøfreser

Amoss

Sitat fra: Øivind på søndag 11. januar 2015, klokken 11:15
Men når en elbil kjører av? "Tesla kjørte av veien"

Ikke bare en Tesla, men både en Tesla og en bil :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

grorudklovnen

Ifølge en kommentar i samme avis så var skyldes dette kjørestilen, ikke bilen:

Det må stilles krav til FØRERNE. Jeg ble forbikjørt av den aktuelle Teslaen noen minutter før uhellet og maken til umoden fører har jeg ikke sett noen gang som jeg kan huske. Jeg veddet med meg selv at innen en halvtime ville jeg se den igjen i en ulykke. Det tok 12 minutter..

Hvis dette er gjengs kjørestil blant tesla eierne så blir vel høyere forsikring det neste.

valvolainen

Oppgulp oppgulp. Vedkommende var garantert ikke i nærheten.
Sier jo ingenting om hva som skjedde.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Sitat fra: Øivind på søndag 11. januar 2015, klokken 11:15
Vet ikke om journalister gjør dette helt bevisst, eller om "det bare blir sånn"...

Mulig utslag av såkalt "klikk-journalistikk"? Overskrifter med "Tesla" gir flere treff på siden?

Utforkjøring søndag formiddag kan også tyde på at den ble disponert av noen som ikke vanligvis bruker bilen på ukedagene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA