Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Golf3, torsdag 29. januar 2015, klokken 18:33

« forrige - neste »

Golf3

Noen som kjenner til om man får kjøpe bruker manual hos Møller?
evt muliget for å skaffe engelsk utgave på nettet? Har nylig kjøpt import utgave med uforståelig bruker manual.

nilskt

Ganske irriterende at de ikke kan legge disse på nett. Volkswagen i Tyskland legger ut den tyske manualen som kan lastes ned om man har chassisnr., men når jeg la inn chassisnr på en norsk bil, fikk man beskjed om at da denne ikke var tysk, fikk jeg ikke lastet den ned. Jeg synes det hadde vært moro å se i manualen mens jeg venter på bilen, men det ser ikke ut til å gå.

Om noen har et tysk chassisnr, så legg det gjerne ut :-)
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Gordon Retriever

Gir ikke Volkswagen.de kun tilgang til å lese den tyske versjonen online - dvs. ikke for nedlasting?

Er det noen som har forsøkt å tegne seg som medlem hos tryplay.net for å laste ned engelsk e-Golf instruksjonsbok der?

Edit:  Vent, det var ikke instruksjonsboken som kunne lastes ned der...

thomanie

Jeg hylte høyt til selger om mangel på nedlastbar brukerhåndbok ifb med bestilling/prøvekjøring.  Alle burde kreve det samme, så kanskje vi kommer noen vei (selv om tiltroen min til Møller synger på siste verset om dagen) ...

Samme tilbys også på volkswagen.co.uk vha VIN - som gir tilsvarende feil som den tyske siden: "Destination code 'delivery country' differs from market tenant". Det ser altså ut som om VW har ett opplegg for internasjonal nedlasting av brukermanualer. Møller...!?

EDIT:  volkswagen.co.uk ser ut til å åpne boka i nytt vindu, ja, om du fin leser den lille teksten...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

nilskt

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 10. januar 2015, klokken 20:39
Gir ikke Volkswagen.de kun tilgang til å lese den tyske versjonen online - dvs. ikke for nedlasting?

Er det noen som har forsøkt å tegne seg som medlem hos tryplay.net for å laste ned engelsk e-Golf instruksjonsbok der?

Det kan jo tenkes du har rett i det. Som sagt har jeg ikke noe tysk chassisnr å teste med.....

Den engelske du lenker til, ser ikke ut til å være instruksjonsboka (?)-

Gordon Retriever

Volkswagen.co.uk har mulighet for å lese instruksjonsbok ved å taste in VIN-nummer eller britisk registreringsnummer.  Jeg har forsøkt meg med registreringsnumre fra e-Golfer som er testet av Autocar, What Car m. fl. - men får opp feilkode.

Gordon Retriever

Følgende VIN gir adgang til online tysk manual på Volkswagen.de: WVWZZZAUZEW900487.

nilskt

Elbert

Hurra for det papirløse samfunnet. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å legge ut en elektronisk utgave.

Trulswh

nilskt

Sitat fra: Elbert på søndag 11. januar 2015, klokken 11:15
Hurra for det papirløse samfunnet. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å legge ut en elektronisk utgave.

Antakelig for å gjøre det vanskeligere for de som importerer biler på egenhånd. Manualen er sikkert utarbeidet av Møller.

Sonus

Hvis dere vil unngå hjerteflimmer og tung pust; Ikke spør hva en norsk brukermanual koster hos BMW. Jeg gjorde det og trengte nesten ambulanse.

Gordon Retriever

Hva koster en norsk brukermanual hos BMW? :)

Sonus

Gordon Retriever

Rart det er moms på en instruksjonsbok...

Hvis BMWs priser virker høye, må man huske at dette er et premiumprodukt og etter en prøvetur i en BMW vil man aldri tenke tilbake og så mye som vurdere en "vanlig" bil igjen. (Det har i alle fall jeg lest på BMW-forum. ???)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA