Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Min første skade ...

Startet av Baiba, torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06

« forrige - neste »

Baiba

hei hei ...
signere kontrakten før Nissan Leaf Nordisk (tekna uten skin seter  ;) )
Skal hente bilen neste fredag. Mit first elbil, og min first helt new bil !
Er der noen ting jeg må tenke på eller ordne i tillegg til å har kvardagen til bilen og meg endomer bedre? Tips?
Gleder meg!  :D

Ssseee

Gratulerer ! Dette var også min første nybil, godfølelse  ;)

Husk at rekkevidden bare vil bli bedre , du kommer til å bli skuffet de første turene. Det ble iallefall jeg, men så lærer du triksene som gjør at du kommer lenger. Kjørestilen har alt å si.

Skru opp bassen som står på 50% når du får bilen, så er du klar :) Svært gode biler å kjøre dette. Igjen, gratulerer !
2015 Kia Soul

elektrolux

Husk å ikke betale bompenger du måtte bli avkrevet.

Får du regning forklarer du bomselskapet at dette er en Elbil og ber dem sende deg en fribrikke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

be om brikke før du blir krevd penger av  bom selskapene kommer med nye ting nå snart

PK

Ja.

Reg deg med autopass og elbil, så går det bra (vær føre var her)
Videre, kjøp egen ladestasjon/kabel til hjemmelading, da slipper du å dra ut og inn den kabelen du har med deg..

Gratulerer =)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Baiba

Tusen tak om tips.
Kan deres anbefale noen ladekabel til hus? jeg har ikke garasje, så bilen skall stå ute. vilken kabel kan være best?
also, jeg lese om radio. Kanskje noen tips (links) til va kan være beste adaption til DAB radio??
aaa... forsikring selskap. va bruker du til din elbil?

e-h

Nissan sin forsikring ble rett over halv pris av andre for meg.

Gordon Retriever

Ah, the sweet smell of deja-vu. :)

Link

Vroom

Sitat fra: e-h på mandag 12. januar 2015, klokken 18:31
Nissan sin forsikring ble rett over halv pris av andre for meg.

Hvordan var det i forhold til medlemstilbudet til elbilforeningen?

http://elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/1007-medlemstilbud-pa-elbilforsikring

Jeg fikk enda litt billigere enn dette vi Storebrand. Birger N Haug (Nissan) sitt tilbud fra Gjensidige var det dyreste..


PK

#9
Sitat fra: Baiba på mandag 12. januar 2015, klokken 12:58
Tusen tak om tips.
Kan deres anbefale noen ladekabel til hus? jeg har ikke garasje, så bilen skall stå ute. vilken kabel kan være best?

Jeg har brukt PodPint sin (16 amper), igrunnen fordi den er pen å se på. Det var jeg opptatt av siden den skulle stå på utsiden og alle som går forbi ser den. Er nå ca 2 1/2 år siden den ble montert, og ikke vært noe problem med den. Har pistolholder (fulgte med) som grepet sittes i når den ikke er i bruk.
Veldig enkelt, parkerer bilen, plugger i.
Har åpnet å sett inni, ingen vann intrening så langt =)

Kjøpte den av et verksted/Nissand forhandler i Trondheim mener jeg, var en annonse på finn.no

Her er produsentens hjemmeside
http://pod-point.com/ev-driver/

Den jeg har heter S3
http://pod-point.com/products/#solo

Eller så er nok elbilhjelpen.no sine ladere veldig greie og mange er veldig fornøyd med de. =)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA