Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-Golf bestilt - og levert! (Oversikt over leveringstider.)

Startet av Gliderman, torsdag 29. januar 2015, klokken 11:23

« forrige - neste »

Gliderman

Hei
Jeg skal ha bilen inn på førstegangs service til uka, og da skal den vist få helt ny hjerne og oppdatert programvare. Noen som vet om dette har noen merkbar effekt på noe som helst? Har sett på andre tråder at programvare oppdateringer skjelden gir brukeren noen positiv effekt.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

X-Trail

Er nok bare en oppdatering som du ikke vil merke noe som helst til :)
Stolt eier av ELise♡

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: X-Trail på lørdag 10. januar 2015, klokken 12:06
Er nok bare en oppdatering som du ikke vil merke noe som helst til :)

Enig. Aldri merket noen ting på noen av disse programvareoppdateringene over tre år.

Thomas Parsli

Et par ting bør man legge merke til, hvis ikke har man ikke fått oppgraderingen...

1) Piping hvis man åpner man døren uten at bilen står i park
2) Endring i GOM (estimert forbruk og rekkevidde)
3) Når LB og VLB slår inn

De to siste punktene har jeg sett endringer på i alle de tre versjonene som har vært på vår bil...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Marius Engel

Sitat fra: Gliderman på lørdag 10. januar 2015, klokken 11:23
Hei
Jeg skal ha bilen inn på førstegangs service til uka, og da skal den vist få helt ny hjerne og oppdatert programvare. Noen som vet om dette har noen merkbar effekt på noe som helst? Har sett på andre tråder at programvare oppdateringer skjelden gir brukeren noen positiv effekt.

Mvh
Svein Erik

Jeg skal inn på førstegangsservice snart.

Så vidt jeg har fått med meg er det ingen oppdateringer eller kampajer på 2014 acenta? Hvilken bil har du?

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Ssseee

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 10. januar 2015, klokken 15:13
Et par ting bør man legge merke til, hvis ikke har man ikke fått oppgraderingen...

De to siste punktene har jeg sett endringer på i alle de tre versjonene som har vært på vår bil...

Thomas

Tenk om vi kunne fått en oppdatering som fjernet alle pip, det hadde vært noe :)
2015 Kia Soul

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 10. januar 2015, klokken 15:13

Thomas
1) Var aldri et problem for meg
2) GOM er fortsatt like ubrukelig- i alle fall i utfordrende topografi.  (Den nye eNV200 er faktisk mye bedre her)
3) Og den revolusjonerende forskjellen nå er??

Hadde det enda vært ny funksjonalitet man fikk introdusert eller virkelig nyttige forbedringer.

johncl

Da var vår Nissan Leaf akkurat 1 år gammel, og lurer på angående 1. års service. Blir jeg kontaktet av forhandler (Sande Auto i Bergen) eller må jeg ta initiativ selv? Ser at bilen ikke gir noe signal om service slik den gamle bimmeren gjorde.

Det ble nevnt noe om sw oppdatering av dører som piper. Virker som det er en bug på min for hvis min står i park og jeg åpner døren så begynner den ofte å pipe, og jeg ser ikke helt poenget med det. Mulig det skjer hvis jeg åpner døren før jeg setter den i park, men den slutter da ikke å pipe selv når den er satt på.
Perlehvit Leaf 2014

Marius Engel

Sitat fra: johncl på mandag 19. januar 2015, klokken 11:32
Da var vår Nissan Leaf akkurat 1 år gammel, og lurer på angående 1. års service. Blir jeg kontaktet av forhandler (Sande Auto i Bergen) eller må jeg ta initiativ selv? Ser at bilen ikke gir noe signal om service slik den gamle bimmeren gjorde.

Det ble nevnt noe om sw oppdatering av dører som piper. Virker som det er en bug på min for hvis min står i park og jeg åpner døren så begynner den ofte å pipe, og jeg ser ikke helt poenget med det. Mulig det skjer hvis jeg åpner døren før jeg setter den i park, men den slutter da ikke å pipe selv når den er satt på.

Ta service på flesland auto for 1300, og få gratis lånebil! 600 kr ekstra om du ikke smører bremser selv, eller ikke vil vente til neste service.

Gå så på sande auto å få skiftet rattstammen gratis (kampanje).

Det skal jeg snart :)

johncl

Hm, ja jeg så på pris-tråden her at Flesland Auto hadde meget hyggelige priser. De vil vel også kunne gi noe feedback på om bremseservicen trengs også?

Rattstamme? Er det noe trøbbel?
Perlehvit Leaf 2014

Marius Engel

Sitat fra: johncl på mandag 19. januar 2015, klokken 15:22
Hm, ja jeg så på pris-tråden her at Flesland Auto hadde meget hyggelige priser. De vil vel også kunne gi noe feedback på om bremseservicen trengs også?

Rattstamme? Er det noe trøbbel?

Ja, de ser over bremsene hvis du vil.

Jeg ringte nissan for å høre om det var kampanjer på min acenta fra mars 2014. De sa at rattstammen var tilbakekalt. De gir ikke beskjed om slikt, du må ringe å spørre.

sølv-pilen

Sitat fra: Marius Engel på mandag 19. januar 2015, klokken 14:30
Hvordan kan de unngå å gi beskjed til de som dette angår for noe så viktig som styresystemet..og på toppen av det kalle det en kampanje?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Marius Engel

Sitat fra: sølv-pilen på mandag 19. januar 2015, klokken 19:45
Sitat fra: Marius Engel på mandag 19. januar 2015, klokken 14:30
Hvordan kan de unngå å gi beskjed til de som dette angår for noe så viktig som styresystemet..og på toppen av det kalle det en kampanje?

Aner ikke.

Jeg ringte og spurte. Så helt tilfeldig at jeg fant ut av det. "Du har fått en tilbakekalling på rattstammen" sa de på telefonen. Så du kan jo ta det med servicen. Men servicen tar jeg ikke hos Nissan.

bjorn_2390

Sitat fra: Marius Engel på mandag 19. januar 2015, klokken 19:36

Jeg ringte nissan for å høre om det var kampanjer på min acenta fra mars 2014. De sa at rattstammen var tilbakekalt. De gir ikke beskjed om slikt, du må ringe å spørre.
Vet du om det gjelder andre modeller enn 2014 Acenta?
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA