Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny elbil - en prøvetur tur/retur helvete !

Startet av Genax, torsdag 29. januar 2015, klokken 10:49

« forrige - neste »

Genax

hei! jeg lurer litt på om det er noen her inne som har dynaudio i e-golfen? noe som er å anbefale eller sluker det mye strøm?

Nickelilltroll

Har dynaudio, det er STOR forskjell på lyd med og uten! Strømførbruk aner jeg ikke og tenker heller ikke på 8)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

valvolainen

Det sluker bare litt ekstra strøm hvis du spiller høyt.
Hvis vi tar i å sier at dette anlegget trekker 500W når du gir på, og du ligger i 60, så trekker det altså 8W pr km, mindre hvis du kjører fortere.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Genax

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:22
Har dynaudio, det er STOR forskjell på lyd med og uten! Strømførbruk aner jeg ikke og tenker heller ikke på 8)

hei! har fått tilbud av en forhandler med utstyr:

Lys og sikt pakke
Fjernlysassistent
parkeringssensor foran og bak
keyless acces
tonede vinduer bak
dynaudio
ryggekamera
skinn, sort
speil el klappbare
tekstilmatter
sidekol. puter bak
ambientebelysning

Farge: oryx hvit permutt
og vinterdekk for pris

289 000kr

20200kr i rabatt.

men stusser litt på den med farstgrensevisning. noe og anbefale? dette er en bil som skal gå i produksjon og kan leveres uke 11. tror det er noe mulighet for å endre på noen ting?

EV - Driver

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:25
Det sluker bare litt ekstra strøm hvis du spiller høyt.
Hvis vi tar i å sier at dette anlegget trekker 500W når du gir på, og du ligger i 60, så trekker det altså 8W pr km, mindre hvis du kjører fortere.
500 Watt lyd! Det vil gi et voldsomt lydtrykk. Anlegg som oppgis til 500 Watt er som regel det som kalles musikkeffekt. Det vil si den effekten som kan avgis i et brøkdels sekund. Kontinuerlig effekt er noe helt annet. Vil tro at et lydtrykk ved feks ti watt i snitt vil være voldsomt. Seriøse hifi - leverandører vil aldri oppgi musikkeffekt.
Tatt i betraktning hvor lite musikk / radio påvirker kjørelengde er det morsomt å lese om journalister som slår av radioen for å komme fram til målet.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

poskare

Er du opptatt av lyd, ta det med. Om du liker å spille musikk på høyttaleren på din mobil og er fornøyd med kvaliteten på det, ikke bruk penger på Dynaudio.
Dynaudio er et dansk kvalitetsmerke kjent for høy kvalitet og gode høyttalere. Produksjon og utvikling foregår i Skanderborg i Danmark.
Funfacts:
Høyttalerne monteres også i Bugatti.
BBC bruker Dynaudio i alle sine redigeringsrom.

valvolainen

Sitat fra: Vw-E-Golf på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:52
Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:25
Det sluker bare litt ekstra strøm hvis du spiller høyt.
Hvis vi tar i å sier at dette anlegget trekker 500W når du gir på, og du ligger i 60, så trekker det altså 8W pr km, mindre hvis du kjører fortere.
500 Watt lyd! Det vil gi et voldsomt lydtrykk. Anlegg som oppgis til 500 Watt er som regel det som kalles musikkeffekt. Det vil si den effekten som kan avgis i et brøkdels sekund. Kontinuerlig effekt er noe helt annet. Vil tro at et lydtrykk ved feks ti watt i snitt vil være voldsomt. Seriøse hifi - leverandører vil aldri oppgi musikkeffekt.
Tatt i betraktning hvor lite musikk / radio påvirker kjørelengde er det morsomt å lese om journalister som slår av radioen for å komme fram til målet.

Skriver at dette er strømtrekket ved full guffe.
Trekket er som regel dobbelt opp av effekt levert, resten går vekk i varme. Musikkeffekten må ikke blandes inn her, det har lite med virkeligheten å gjøre.

Får hver av de (4?) høyttalerne 25 realistiske watt samt at sub'en får 100 er vi på omtrent 400W trukket fra batteri.
Det tror jeg ikke er så veldig langt fra sannheten.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Råde

Uansett var det vel et hypotetisk regnestykke...

Og jeg er enig i at det ser fryktelig dårlig ut å oppgi antall watt på stereoanlegget. Minner meg om jvc og pioneer anlegg på 90-tallet.

Test av Dynaudio i Golf:
http://www.whathifi.com/blog/dynaudio-excite-sound-system-review-%E2%80%93%C2%A0vw-golf-mk-7
e-Golf | X75D

np

Var iallfall et soleklart valg for meg. Gleder meg.  :) (Sitter mye i kø...)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

nilskt

Lånebilen hadde ikke Dynaudio, og lyden var ikke veldig imponerende. Derfor bestilte jeg med. Gleder meg til å høre når bilen kommer.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:25
Det sluker bare litt ekstra strøm hvis du spiller høyt.
Hvis vi tar i å sier at dette anlegget trekker 500W når du gir på, og du ligger i 60, så trekker det altså 8W pr km, mindre hvis du kjører fortere.
Hva så hvis du drar litt på lyden med dette anlegget? Sentral bil selger en e golf med 400kW Dynaudio:
e-Golf | X75D

valvolainen

Ser at jeg er helt på viddene her med mine antakelser ja.... :o
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

EV - Driver

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. januar 2015, klokken 11:54
Sitat fra: Vw-E-Golf på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:52
Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:25
Det sluker bare litt ekstra strøm hvis du spiller høyt.
Hvis vi tar i å sier at dette anlegget trekker 500W når du gir på, og du ligger i 60, så trekker det altså 8W pr km, mindre hvis du kjører fortere.
500 Watt lyd! Det vil gi et voldsomt lydtrykk. Anlegg som oppgis til 500 Watt er som regel det som kalles musikkeffekt. Det vil si den effekten som kan avgis i et brøkdels sekund. Kontinuerlig effekt er noe helt annet. Vil tro at et lydtrykk ved feks ti watt i snitt vil være voldsomt. Seriøse hifi - leverandører vil aldri oppgi musikkeffekt.
Tatt i betraktning hvor lite musikk / radio påvirker kjørelengde er det morsomt å lese om journalister som slår av radioen for å komme fram til målet.

Skriver at dette er strømtrekket ved full guffe.
Trekket er som regel dobbelt opp av effekt levert, resten går vekk i varme. Musikkeffekten må ikke blandes inn her, det har lite med virkeligheten å gjøre.

Får hver av de (4?) høyttalerne 25 realistiske watt samt at sub'en får 100 er vi på omtrent 400W trukket fra batteri.
Det tror jeg ikke er så veldig langt fra sannheten.
Den bilen som pumper ut 400 kontinuerlige watt musikk  ville ikke jeg ha sittet i! Lydtrykket er da for  svært mange watt siden ha passert smertegrensa. Min Denon forsterker hjemme  i stua leverer 2 x 40 ærlige watt. Gir jeg full guffe på denne er det ikke mulig å oppholde seg innendørs.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Griffel

#13
Sitat fra: Råde på lørdag 10. januar 2015, klokken 21:43
Hva så hvis du drar litt på lyden med dette anlegget? Sentral bil selger en e golf med 400kW Dynaudio:
Hvis du drar på lyden med dette anlegget med bakover rettede høytaler, akselererer du lett fra Tesla.
Trolig brytes også lydmuren.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

EV - Driver

Sitat fra: Griffel på lørdag 10. januar 2015, klokken 22:36
Sitat fra: Råde på lørdag 10. januar 2015, klokken 21:43
Hva så hvis du drar litt på lyden med dette anlegget? Sentral bil selger en e golf med 400kW Dynaudio:
Hvis du drar på lyden med dette anlegget med bakover rettede høytaler, akselererer du lett fra Tesla.
Trolig brytes også lydmuren.
Den var bra!!!!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA