Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny elbil - en prøvetur tur/retur helvete !

Startet av geos, torsdag 29. januar 2015, klokken 10:35

« forrige - neste »

koveraasen

Takk for svar! Det var i grunn dette jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men hadde håpet å beholde muligheten for å kun starte en 10min av og til. Mulig dette egentlig ikke er noe problem i praksis, da det er uansett ikke er noe poeng å la det gå for lang tid fra varmen stopper til man setter seg i bilen  ::)

Sitat fra: asbaas på fredag 25. september 2015, klokken 15:17
Dette kan du løse enkelt!
Geos skrev appen den gang det bare var 10 min forvarming tilgjengelig. Derfor ble den slik den ble. Men nå kan du sette forvarming til 20 el. 30 min i Mitsubishi-appen, og bare sende #Heat# 10 i remote-appen. Da starter varmen, og går til tiden er ute i Mitsubishi-appen, eller til du åpner en dør. Det funker fint, og du kan kombinere med programmert forvarming.

koveraasen

Sitat fra: Niff123 på fredag 25. september 2015, klokken 17:17
"Bruker young 2 plugget i usb kontakten, så batteri er ikke problem."

Jeg har prøvd dette, men fikk etter et par dager melding om at batteriet var i ferd med å gå tomt. Nå har jeg mobilen på kjøkkenet og må ta den med for den enkelte tur. Bilen kan stå ubrukt i inntil 8-12 dager. Noen som har løsningen - hvis det er noen?

Et par dager hørtes veldig lite ut. Jeg har samme telefon og hvis jeg følger anbefalte innstillinger (disable Wifi, datatrafikk, skjermlås osv) så holder batteriet fint i mange dager. Klart, 8-12 dager er kanskje litt lenge. Hvis det regelmessig er mange dager mellom hver kjøretur, og du heller ikke rekker å lade opp telefonen på turene, så blir det et problem. Alternativet er jo å koble en lader rett på batteriet - feks ved hjelp av en Blackvue Power Magic.

aaa3

Mitsubishi-appen er nå tilgjengelig i versjon A.1.4.0. Bør appen oppgraderes på telefonen som ligger i bilen, eller er det registrert kompatibilitetsproblemer med geos sin Outlander PHEV SMS Remote app?

koveraasen

Jeg har ikke oppdatert Android-telefonen i bilen, men har oppdatert min iPhone, og den ber om å oppdatere software i bilen når jeg starter den. Har ikke gjort det i frykt for å bryte kompatibiliteten med SMS Remote. Det betyr at jeg ikke lenger kan bruke appen fra min vanlige telefon, men kun den som sitter i bilen - som er litt synd.

gjestela

Oppdaterte bilen, iPhone- og Android-appen og det ser ut som geos-løsningen fungerer fremdeles.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA