Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny elbil - en prøvetur tur/retur helvete !

Startet av geos, torsdag 29. januar 2015, klokken 10:35

« forrige - neste »

geos

Hei,

App for Android er nå tilgjengelig på Google Play.
Se også www.autoapps.no

RAOlsen

Ypperlig,  driver å setter opp en Htc one X med nytt op system nå, skal bestille et simkort så blir det testing.

/R

geos

Sitat fra: RAOlsen på søndag 11. januar 2015, klokken 09:11
Ypperlig,  driver å setter opp en Htc one X med nytt op system nå, skal bestille et simkort så blir det testing.

/R

Husk at du må ha Android 4.3 eller høyere, men ikke 5.x Lollipop, da det er en del problemer med verktøyet jeg bruker på den plattformen.

RAOlsen

Ja, jeg så den begrensningen, velger ett av de to som fungerer.

/ R

geos

Sitat fra: RAOlsen på søndag 11. januar 2015, klokken 12:58

/ R

Har en annen kunde som har Rootet telefonen og lagt inn ikke-original versjon av Android. Det har ikke gått så bra: App-en kontrollerer selv WiFi (via en standard Android Permission), men det virker visstnok ikke.

Jeg har selv testet på en minimalistisk telefon: Samsung Galaxy Young 2, og det går utmerket. Har også en annen kunde som kjøpte denne telfonen og det virker meget bra. Telefonen koster kr. 400 på Elkjøp m telenor binding, og kroner 600 uten binding.

Jeg bruker selv et tvillingkort i telefonen i bilen: Du behøver da ikke nytt abonnement da tvillingkortet går på hovedabbonnementet ditt. Tvillingkortet har et eget nummer som du kan sende SMS til for å styre App-en.

RAOlsen

quote author=geos link=topic=18927.msg310121#msg310121 date=1420982476]
Sitat fra: RAOlsen på søndag 11. januar 2015, klokken 12:58

/ R

Har en annen kunde som har Rootet telefonen og lagt inn ikke-original versjon av Android. Det har ikke gått så bra: App-en kontrollerer selv WiFi (via en standard Android Permission), men det virker visstnok ikke.

Jeg har selv testet på en minimalistisk telefon: Samsung Galaxy Young 2, og det går utmerket. Har også en annen kunde som kjøpte denne telfonen og det virker meget bra. Telefonen koster kr. 400 på Elkjøp m telenor binding, og kroner 600 uten binding.

Jeg bruker selv et tvillingkort i telefonen i bilen: Du behøver da ikke nytt abonnement da tvillingkortet går på hovedabbonnementet ditt. Tvillingkortet har et eget nummer som du kan sende SMS til for å styre App-en.

[/quote]

Hadde tenkt å roote men da må det jo inn en uoriginal android versjon.
Har en Htc med v4.1.1, vet ikke om du har testet på den men det er jo ikke verre enn å prøve.
Lurte også på å benytte tvilling men vet ikke helt om det vil skape plunder for samtaler
Alternativet er jo et kontantkort.

geos

Sitat fra: RAOlsen på søndag 11. januar 2015, klokken 16:25

Har en Htc med v4.1.1, vet ikke om du har testet på den men det er jo ikke verre enn å prøve.
Lurte også på å benytte tvilling men vet ikke helt om det vil skape plunder for samtaler

Hei,

Du får ikke engang installert på Android 4.1, da App-en forlanger 4.3 eller høyere pga. en plugin som krever dette.

Jeg har ingen problemer  tvillingkort: Bilen's telefon vil selvsagt ringe, men ingen andre nummer enn de du har satts som "favorite" i Kontakt-lista vil få lov til å sende kommandoer.

Sett telfonen på stille, så vil den heller ikke sløse batteri ved å ringe.

RAOlsen

Sitat fra: geos på søndag 11. januar 2015, klokken 17:24
Sitat fra: RAOlsen på søndag 11. januar 2015, klokken 16:25

Hei,

Du får ikke engang installert på Android 4.1, da App-en forlanger 4.3 eller høyere pga. en plugin som krever dette.

Jeg har ingen problemer  tvillingkort: Bilen's telefon vil selvsagt ringe, men ingen andre nummer enn de du har satts som "favorite" i Kontakt-lista vil få lov til å sende kommandoer.

Sett telfonen på stille, så vil den heller ikke sløse batteri ved å ringe.

Da blir det en tur innom Elkjøp i morra for å hente en young.
Blir artig dette, bra jobb!

geos

Hei,

Har nå satt opp en diskusjonsgruppe for App-en her:

https://groups.google.com/forum/#!forum/outlander-phev-sms-remote

Det kommer også nye spennende funksjoner om ikke lenge. De annonseres både på www.autoapps.no, på forumet og selvfølgelig Google Play. Nye funksjoner blir GRATIS !

RAOlsen

Hei.
Har hatt sms appen i noen dager nå og jeg må si at den fungerer helt upåklagelig. Kjøpte en billig Samsung Galaxy Young 2 til å ha i bilen.
Installasjonen gikk uten problemer, det var bare å følge installasjonsanvisningen.
Appen bringer en ny dimensjon til bilen, den skaper en unik frihet når det kommer til forvarming, det er nå rørende enkelt å aktivisere forvarme fra hvorsomhelst.

At bilen er varm ved oppstart er jo deilig og at drivstofføkonomien blir enda bedre er heller ikke en ulempe :-)

Anbefales absolutt.

/R

FrodR

Jeg kjøpte samme telefon Samsung Young 2, mener å ha fulgt anvisningen nøye - men oppvarming starter ikke.

Appen kvitterer korrekt, og sender beskjed om at heating er avsluttet, men varmeapp starter ikke.

Kan jeg slette SMS-appen i Playstore og laste den ned på nytt uten å betale igjen?
Tenkte å ta det forfra igjen, men er ikke så kjent med disse Androide tingene.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

geos

Sitat fra: FrodR på torsdag 22. januar 2015, klokken 23:34
Jeg kjøpte samme telefon Samsung Young 2, mener å ha fulgt anvisningen nøye - men oppvarming starter ikke.

Appen kvitterer korrekt, og sender beskjed om at heating er avsluttet, men varmeapp starter ikke.

Kan jeg slette SMS-appen i Playstore og laste den ned på nytt uten å betale igjen?
Tenkte å ta det forfra igjen, men er ikke så kjent med disse Androide tingene.

Hei,

Vennligst legg inn spørsmålet på :

https://groups.google.com/forum/#!forum/outlander-phev-sms-remote

så tar vi supporten der!

Lyntips: Se punkt 4 under Installation: Tror ikke du har satt AutoInput til ON under Accessibility.
Ikke svar her: Tar det på forumet!

geos

aaa3

Denne appen virker helt strålende!  ;D
Har installert den på en gammel Galaxy S3 - det gikk enkelt og greit.

Tips til en senere oppdatering:
Det kan fremdeles være aktuelt å bruke Mitsubishi's egen fjernstyringsapp i enkelte tilfeller, bl.a. til forprogrammering av oppvarmingstid. Da hadde det vært greit at SMS-appen tillot at det også var innstilt 20 og 30 min oppvarmingstid via Mitsubishi-appen; alle kan jo glemme å stille tilbake til 10 min.

geos

Sitat fra: asbaas på mandag 26. januar 2015, klokken 09:54
Denne appen virker helt strålende!  ;D
Har installert den på en gammel Galaxy S3 - det gikk enkelt og greit.

Tips til en senere oppdatering:
Det kan fremdeles være aktuelt å bruke Mitsubishi's egen fjernstyringsapp i enkelte tilfeller, bl.a. til forprogrammering av oppvarmingstid. Da hadde det vært greit at SMS-appen tillot at det også var innstilt 20 og 30 min oppvarmingstid via Mitsubishi-appen; alle kan jo glemme å stille tilbake til 10 min.

Fint at du liker App-en.

Når det gjelder ditt forslag: Dette har blitt vurdert, men det kompliserer App-en en god del, fordi den da må skifte mellom flere skjermbilder i Mitsubishi App-en! Skjermbildet med innstillinger for 10, 20 min vil også kunne være gjenstand for endringer som da vil bryte kompabiliteten med SMS App-en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA