Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: - Hetserne av elbil bør dempe seg

Startet av Lokführer, torsdag 29. januar 2015, klokken 10:16

« forrige - neste »

Lokführer

Fikk tlf fra Tesla i går at selv den minste endring gjør at hele bilen kommer til å koste "ny" pris. Altså 10% økning. Altså, dersom man har valgt perlemor og vil ha hvit, så koster det 80-90-100.000kr alt etter valgt spec.
Flere som har fått telefon? Jeg valgte å ikke gjøre endringer...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

skyfawn

Jeg var inne og fikk endret fra svarte skinnseter til grå og fikk lagt til vinterpakke. Jeg ville fortsatt høre til den gamle prisboka sa han, dette er 4 dager siden.

Tesla65

Jeg fikk også gjøre endringer, men måtte betale den nye prisen for det jeg ønsket å endre. Har levering i mai.
Hvit P85 Solgt

Oggen

Jeg sendte inn ønske om vinterpakke for 4 uker siden. Det "skulle" ikke endre pris.
Så litt etter, endret jeg til dobbeltlader og ta bort soltak, dette "skulle" heller ikke endre pris.
Om det gjør at jeg må betale ny pris, kan det bare være og da driter jeg i bilen. Uansett bare tull og ment som ventebil til X kommer. Derfor var ikke bestillingen særlig gjennomtenkt. Gikk fra S85 spare bil med stoff og techpakke, til nesten fullspekket S85D.

Edit: har ennå ikke fått bekreftelse på at endringene blir satt i kraft.

moso

Ba om å få lagt til hifi i november, kommuniserte med DS. Skjedde ingenting, på purringer fikk jeg svar at "det er sendt videre, ingen grunn til bekymring". Ingen bekreftelse etter 2 måneder. Ga opp den veien og sendte mail til buildmymodelseu nå sist onsdag. Et par timer senere var mytesla oppdatert med ny konfig - hifi lagt til med gammel pris. Jeg ville prøvd den veien og ikke tatt slike beskjeder for god fisk.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Lokführer

Sitat fra: moso på lørdag 10. januar 2015, klokken 12:49
Ba om å få lagt til hifi i november, kommuniserte med DS. Skjedde ingenting, på purringer fikk jeg svar at "det er sendt videre, ingen grunn til bekymring". Ingen bekreftelse etter 2 måneder. Ga opp den veien og sendte mail til buildmymodelseu nå sist onsdag. Et par timer senere var mytesla oppdatert med ny konfig - hifi lagt til med gammel pris. Jeg ville prøvd den veien og ikke tatt slike beskjeder for god fisk.
Dette kommer visstnok fra høyeste hold og de skulle bruke hele gårsdagen for å varsle. Men dersom enkelte får gammel pris og jeg får tillegg på 70-80.000kr, så blir det ganske dårlig pr for Tesla. Jeg opplevde Tesla som utrolig serviceminded ved første kjøp, nå er jeg ikke av den oppfatning.

moso

Rimer litt dårlig med ambisjonen "delight the customer", og selv om endringer drar kost i admin så er jo en ikke ubetydelig andel av endringene oppsalg. En policyendring på dette virker litt rart for meg.

Jeg ville legge til hifi etter at jeg hadde mulighet til å lytte i bil med og uten - om det skulle trigge nye priser på alt ville Tesla selvsagt gått glipp av det oppsalget. Bra jeg purret på dette denne uken da tydeligvis.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Amoss

Sitat fra: moso på lørdag 10. januar 2015, klokken 14:32
Rimer litt dårlig med ambisjonen "delight the customer", og selv om endringer drar kost i admin så er jo en ikke ubetydelig andel av endringene oppsalg. En policyendring på dette virker litt rart for meg.

Det er mulig jeg husker feil, men ved sist prisoppgang, var det ikke da en veldig firkantet praksis der man måtte få ny pris på hele bilen ved den minste endring så å si alt fra dag 1?  I så fall er jo policyendringen at de nå har latt det gå en rom tid hvor man har fått endre til gammel pris før de har satt ned foten? Og det er i så fall absolutt en ending som bør "delight the customer" etter min mening.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

KrW

Sitat fra: Lokführer på lørdag 10. januar 2015, klokken 14:12
Sitat fra: moso på lørdag 10. januar 2015, klokken 12:49
Dette kommer visstnok fra høyeste hold og de skulle bruke hele gårsdagen for å varsle. Men dersom enkelte får gammel pris og jeg får tillegg på 70-80.000kr, så blir det ganske dårlig pr for Tesla. Jeg opplevde Tesla som utrolig serviceminded ved første kjøp, nå er jeg ikke av den oppfatning.

Startet nummeret de ringte fra med 21?
Jeg fikk telefon to ganger fra et nummer men var i møte så tok den ikke. Fikk ikke svar på kvelden så tenkte kanskje det kunne være derfra.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Lokführer

jazzwheel

Vet ikke hvordan dette er nå, men jeg gjorde endring på min bestilling etter finalize og det ble bare surr så jeg ville vært litt forsiktig.. Har hatt to oppsatte verkstedstimer det siste halvåret, men venter fortsatt på at de skal få byttet taket i bilen.

Muffinman

Byttet taket, faktisk. Hva innebærer det egentlig?

jazzwheel

Beklager, dårlig formulet. Innertaket selvfølgelig - det skulle vært alcantara :)

Muffinman

Akkurat. Tenkte kanskje du manglet en panotak - eller hadde fått et du ikke skulle ha.

Epleskreller

Denne beskjeden fikk jeg 6. januar.

"Prisen på det som allerede er lagt til vil ikke påvirkes, du vil kun betale ny pris  for panorama tak og vinterpakken"

Syns det er greit,  bilen er bestilt til oktober.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA