Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: problem med å få kontakt med tesla App

Startet av soulcam, onsdag 28. januar 2015, klokken 18:15

« forrige - neste »

soulcam

Jeg har vurdert litt forsjellige ladekabler til Leafen min. Jeg har kikket på denne som er linket under.

http://gronnemil.no/collections/direktelading-schuko-type1/products/charge-amps-blue-spark-mode-2-type-1-6-16a-1f-240v-7-5m

Jeg har kun erfaringer med den standard 10A som følger med bilen. Jeg bruker mest Schuko  når jeg lader bilen. Men jeg vet også at dette er en standard som er på vei ut. Så hva anbefaler dere ?

Gliderman

Vanlig stikkontakter vil være tilgjengelig i mange år fremover. Denne kan du jo stille ned til 6A om du er usikker på sikringskursen. Med overgang til 16A cee kontakt er det enda flere muligheter. På offentlig plasser er det Mennekes type 2 som er fremtiden. Jeg har både charge amp og en type 2 kabel i bilen.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Powerflux

Jeg har Charge-Amps selv og er strålende fornøyd!
Legger også merke til at denne er en god 1000 lapp billigere enn andre steder ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emil

Skal du lade mye utenfor hjemmet og et ikke er Type2 stolper tilgjengelig, kun schuko, er det ingen ladekabel som er bedre enn Charge-Amps.

elektrolux

Sitat fra: Powerflux på fredag 09. januar 2015, klokken 15:47
Legger også merke til at denne er en god 1000 lapp billigere enn andre steder ;D

Ikke helt riktig.

Vi selger nå disse spark kablene til elbilhjelp.no pris.  Akkurat nå til 5295.- Kan også tilby den utgående versjonen til kr 4695.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Powerflux

Sitat fra: elektrolux på fredag 09. januar 2015, klokken 16:10
Sitat fra: Powerflux på fredag 09. januar 2015, klokken 15:47

Ikke helt riktig.

Vi selger nå disse spark kablene til elbilhjelp.no pris.  Akkurat nå til 5295.- Kan også tilby den utgående versjonen til kr 4695.
Ser man det  ;D ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

soulcam

Hvor lenge varer tilbudet på charge amps da electrolux? :) har ikke lapper før i mai :(

valvolainen

Finnes det kladdløse type2 lade..eh..kabler?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

elektrolux

Sitat fra: soulcam på fredag 09. januar 2015, klokken 21:04
Hvor lenge varer tilbudet på charge amps da electrolux? :) har ikke lapper før i mai :(

Det vet vi ikke. kommer an på hvor lenge denne priskrigen varer. Vi kan holde på lenge.

Når det gjelder partiet med demobrukte V2 kabler til 4200 kr varer dette til alle er solgt.

Kladdløse Type 2 kabler finnes foreløpig kun fra EVSelect som vi er Norsk distributør for. Vi har foreløpig kun fått inn 1 slik kabel, men håper på flere i nær framtid. Disse koster kr 5000.-
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

siforko

Sitat fra: elektrolux på lørdag 10. januar 2015, klokken 16:34
Sitat fra: soulcam på fredag 09. januar 2015, klokken 21:04

Det vet vi ikke. kommer an på hvor lenge denne priskrigen varer. Vi kan holde på lenge.

Når det gjelder partiet med demobrukte V2 kabler til 4200 kr varer dette til alle er solgt.

Kladdløse V2 kabler finnes foreløpig kun fra EVSelect som vi er Norsk distributør for. Vi har foreløpig kun fått inn 1 slik kabel, men håper på flere i nær framtid. Disse koster kr 5000.-

Den kladdløse kabelen du snakker om, er den med type 2 plugg.
Eller er kladdløse type 2 kabler langt unna ??
Kjører E-Golf FL300

elektrolux

Stavanger:

soulcam

Har ikke sett at nettsiden er oppdatert med de nye kablene enda Electrolux?

Trafikkbestyrer

elektrolux

Sitat fra: soulcam på lørdag 10. januar 2015, klokken 19:06
Har ikke sett at nettsiden er oppdatert med de nye kablene enda Electrolux?

Oppdatering er bestillt.
Stavanger:

nofuelno

Sitat fra: valvolainen på fredag 09. januar 2015, klokken 22:43
Finnes det kladdløse type2 lade..eh..kabler?
Har ikke sett noen som har det, men kanskje det kommer om ett par år ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA