Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Europas mest solgte elbiler

Startet av midt i landet, onsdag 28. januar 2015, klokken 14:29

« forrige - neste »

midt i landet

Hei vurderer å gå i innkjøp av outlanderen men lurer litt på forskjellig...klarer man 4 mil på batteri på vinteren?Da jobb veien er det?
på lengre turer feks 20 mil hva er forbruket i snitt med fult batteri fra start? Å er det noen som har hatt noe tull med bilen?:)så forhåndsvarming på bilen når den står på lading i 10 minus feks hvor lang tid tar det å få ca 20 grader i bilen? Å sist men ikke minst hvilken farge synes dere er finest? Mye på en gang her håper på svar:)

aaa3

Med normal kjøring og oppvarming vil du neppe klare 40 km om vinteren. Men har du 40 km til jobb (og får ladet der), blir det ikke mye bensinforbruk, kanskje bare 0,5-1,0 l hver vei. Om sommeren bør det gå (hvis det ikke er motorvei, da).
200 km med fult batteri, men uten lading underveis, går på ca 0,5 l/mil. Noen har sikkert klart å presse det lenger ned.
10 minus krever ca 30 min forhåndsvarming.

mayadan

Sitat fra: midt i landet på fredag 09. januar 2015, klokken 12:24
Hei vurderer å gå i innkjøp av outlanderen men lurer litt på forskjellig...klarer man 4 mil på batteri på vinteren?Da jobb veien er det?

Jeg kjørte til jobb i Bærum i går. Det er i følge gps 36km. Hadde da ladet bil full om natten, og startet med 20 min forvarming. Har kun 10A lader, så trolig har noe også blitt trukket fra batteri. Nå var det ikke kuldegrader i går, men nærme 0 grader. Da jeg parkerte på jobb viste det 5km rest på EL. Kjørte da hele veien i eco-mode. Blanding av motorvei, noe kø og diverse småveier. Da jeg kjørte hjem på kvelden gikk jeg tom ca 1km før jeg var hjemme. Da var det noe kaldere ute, og kjørte en litt annen rute med mer motorvei.

midt i landet

Høres jo helt greit ut dette da:)35km på strøm i 0 grader

Finfyr

Vurderer også en outlander og liker muligheten til jobb kjøring med strøm.
Sånn generelt, er dere med denne bilen fornøyd med valget? Noe som trekker opp eller ned med tanke på å velge denne bilen? Vi er to voksne og to barn og er veldig fristet til å gå for en.
Og har dere den dyreste utstyrspakke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA