Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmepumpe i praksis: Erfaringer, forbruk, rekkevidde og funksjon.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 28. januar 2015, klokken 00:32

« forrige - neste »

Ingemar

Sitat fra: Bawler på søndag 08. februar 2015, klokken 14:53
Sitat fra: Ingemar på søndag 08. februar 2015, klokken 10:39
Kjørte Bergen - Stavanger på fredag. ECO modus og eco+ fra siste ferge for å safe (ca 30km). Stoppet ved hurtiglader i leirvik og ladet opp. ACC ble brukt stort sett hele veien, og utetemp låg fra 0-3 grader.

Øh, er ikke den ut av drift?? I følge sidene til Grønn Kontakt og på facebooksiden så virker ikke denne.

Den fungerte hvertfall på fredag. Den som ligger ved McDonald's.

Bawler

Måtte kjøre bort å sjekke, fikk jeg testet litt rekkevidde den veien og for når jeg skal til Bergen om to uker, og joda, funket som bare det.

http://gronnkontakt.no/stromlos-hurtiglader-i-stord-for-ccs-og-ac
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

lightningii

Forvarmet bil til jobb i dag +2 ute
Med setevarmer samt i B modus


Råde

Her på teigen har varmepumpe snart utspilt sin rolle med 11 grader i dag (hva et det med verden). Her fra dagens kjøretur med 2 km by og resten 125km/t ACC på motorvei med flatt jern flere ganger pga folk som kom i veien. Ikke så hakkanes gæærnt forbruk alt det tatt i betraktning.

Merker forresten at vifta (den mye omtalte) har tatt seg em pause, så den hører garantert til varmepumpa.
e-Golf | X75D

Ohm

Kikka litt på Soultråden. Ser egentlig ikke ut til at den har noe særlig lengre rekkevidde en eGolf. Mulig de ikke er så klare på å skille mellom med og uten vp.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Gordon Retriever

Siden Soul har større batteri, hadde jeg egentlig forventet 12-14% større rekkevidde enn e-Golf uavhengig av kjøreforhold.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Så prøv en Soul under samme forhold :-) Stor forskjell på kjørestil, geografi osv. Jeg har fått mange overraskelser etter at jeg har prøvekjørt andre elbiler i forhold til Leaf'en min; kjørt samme strekning og på samme måte. Med Zoe, i3 og eGolf klarte jeg å få betydelig lavere forbruk enn Leaf'en, men ingen tvil om at jeg fikk mye bedre rekkevidden fra en Soul i forhold til alle disse.

moby666

Siden ventetiden på Soul er utholdelig så lånte jeg en eGolf og en Soul EV i helgen for å sammenligne bilen.
Bestiller jeg i dag, kan jeg få eGolf med VP neste uke. Soul må jeg vente nok en måned på...
Vi tok begge bilene til hytta, dvs kjørte så si etter hverandre. Begge bilene var fulladet men ingen var varmet opp. Ca 11 mil til hytta med en del motorvei, og temp lå rundt 0 grader. Begge bilene hadde VP. Da vi kom frem hadde Soul EV 35% gjenstående (ca 4-5 mil). Golfen kom så vidt frem, 5 % gjenstående. Konklusjon: jeg venter 1 måned til før jeg får elbil...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)


afo

27 kWt mot golf sitt 24.2kWt batteri. Golfen er mer effektiv, 116 MPGe mot Soul sine 105MPGe. Kan ikke helt skjønne at Kia'n kan ha så mye lengre rekkevidde, iallefall i motorveihastighet, pga høyere luftmotstand..

ThomasL

Så vidt jeg vet har ikke Møller noen biler med varmepumpe i butikkene for prøvekjøring kun 2 presse biler med varmepumpe. Synes at leveringstiden for både Golf og Soul er vel optimistiske.
E Golf tungsten silver m varmepumpe best 3okt.

moby666

Soulen er bestilt aug 2014.
EGolf er sikkert en avbestilt sak, da jeg ikke kan velge noe. EGolfen jeg lånte tror jeg var selgeren sin. Det skal nevnes at firmaet jeg i jobber er en meget god kunde av Møller og selv om butikken får solgt bilen lett, fikk jeg nesten 25 K i rabatt
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

hottentott33

Sitat fra: moby666 på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:41
Soulen er bestilt aug 2014.
EGolf er sikkert en avbestilt sak, da jeg ikke kan velge noe. EGolfen jeg lånte tror jeg var selgeren sin. Det skal nevnes at firmaet jeg i jobber er en meget god kunde av Møller og selv om butikken får solgt bilen lett, fikk jeg nesten 25 K i rabatt

Jeg skjønner at 11K i rabatt som jeg fikk ikke var så mye, nei. Selgeren min påstod hardnakket at det var meste han kunne gi.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

4Matic Fanatic

Tok en filmsnutt i morges når bilen sto og varmet seg opp foran garasjen. Suser bra i vifta...

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Sidewinder

Herre Jesus... Høres jo ut som noe er i ferd med å komme ut, tror
nesten jeg hadde tatt noen steg tilbake  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA