Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Tuxedo på fredag 27. februar 2015, klokken 13:13
Oppskriften for å få frem dette skjermbildet:

http://www.teslarati.com/tesla-model-s-james-bond-easter-egg-discovered/

Warning:  Jeg aner ikke hvordan man setter det tilbake til normalt.

Skal visstnok bare være å gjenta prosessen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kimpala

Er bare å gjenta prosessen ja, ganske ufarlig! Jeg prøvde først når jeg var inne i suspension menyen men da forsvant bare hjula :)
X
3

Muffinman

Navigasjonen viser ikke bevegelse med ferge lenger, slik at posisjonen for avreisekaia vises helt til man kjører i land på andre siden. Litt dumt, mon tro om det er gjort med hensikt?

B_Tesla

Trist. Kanskje det lagde krøll med beregning av hvor langt man kunne kjøre. Gjennomsnittsforbruk. Håper det kommer tilbake. Virkelig kjekt når man sitter der om kvelden alene på en ferge. Små ting med bilen som jeg likte godt.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tuxedo

Tidligere tok den vel også med fergestrekkene når den viste gjenværende avstand til destinasjon.  Er det fikset nå?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tor med Leifen

Sitat fra: Tuxedo på søndag 01. mars 2015, klokken 11:32
Tidligere tok den vel også med fergestrekkene når den viste gjenværende avstand til destinasjon.  Er det fikset nå?
Hadde litt knapt med kapasitet på vei mot Aksdal supercharger, men slo meg til ro med at fergestrekningen Mortaviken-Arsvågen var tatt med i kjørelengde. Når jeg kjørte av fergen tror jeg ikke avstanden hadde endret seg, så jeg antar det er oppdatert. Men jeg er ikke 100% sikker. Google Maps tar fortsatt med fergestrekningen og navigasjonsløsningen i bilen er vel basert på GM?

bb

Sitat fra: Muffinman på søndag 01. mars 2015, klokken 10:52
Navigasjonen viser ikke bevegelse med ferge lenger, slik at posisjonen for avreisekaia vises helt til man kjører i land på andre siden. Litt dumt, mon tro om det er gjort med hensikt?
Min TomTom viser posisjon og fart mens jeg er på ferga. Enda en grunn til at jeg fortsatt bruker den. TomTom + Tesla nav utfyller hverandre ganske bra.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jakoys

Avhenger ikke dette litt av om bilen får GPS fix eller ikke? Kan manglende visning skyldes at man har metalldekk/bru over som blokker for satellittene?

B_Tesla

Har ikke prøvd dette etter sist oppdatering. Så er jo fult mulig. Jeg har faktisk aldri stått under tak når jeg har sittet i bilen. Men dersom man ikke har 4 sattelitter hjelper det lite.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

P85D

Fikk .179 i går. Nytt er norske bokstaver på tastaturet.
På P85D´n kan jeg også velge "Range Mode" med "Insane", usikker på om det gikk før?
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Muffinman

#340
Sitat fra: jakoys på søndag 01. mars 2015, klokken 16:53
Avhenger ikke dette litt av om bilen får GPS fix eller ikke? Kan manglende visning skyldes at man har metalldekk/bru over som blokker for satellittene?
Ikke i mitt tilfelle ihvertfall. Åpne ferger på en strekning jeg har kjørt 100 ganger før (overdriver faktisk ikke), og mobilen fikk fix øyeblikkelig inne i bilen.

Skjer muligens igjen nå. Hoppet litt ut fra kaia og blir stående. Mobilen viser 17 km/t.

EDIT: Nå er markøren faktisk med over fjorden i grove hopp. Mulig det har sammenheng med at jeg satte bilen i "drive" et øyeblikk?

Muffinman

Kom ikke lenger enn halvveis, og rørte ikke mer på seg før jeg kjørte i land. Imidlertid er jeg ikke sikker på at jeg bryr meg om å ta ferge neste gang. Har jo undervannsbil med 21" hjul.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på søndag 01. mars 2015, klokken 10:52
Navigasjonen viser ikke bevegelse med ferge lenger, slik at posisjonen for avreisekaia vises helt til man kjører i land på andre siden. Litt dumt, mon tro om det er gjort med hensikt?

Min bil stod nylig på lasteplan. Når jeg sjekket appen for å se hvor bilen befant seg (når jeg visste den var på planbil) fikk jeg kun se planbil-lokasjonen et veldig kort øyeblikk før appen viste at bilen stod der den sist var parkert.

Usikker på hvorfor de har gjort det slik?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cyber


Øyvind.h

Sitat fra: cyber på mandag 02. mars 2015, klokken 14:04
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 02. mars 2015, klokken 08:50
Min bil stod nylig på lasteplan.

Simulerte den død ?  ;)
Neida. Noen riper i bakfanger og bakskjerm, samt bytte av takstativ-deksel. :)
Kom tilbake shinet innvendig, utvendig og ladet helt opp. DK kan virkelig service!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA