Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Bjoris

Oppdaget i dg at det nå går ann å blinke med lysene uten at en fremstår som mindre smart, før "hang" jo lysene i 1-2 sek og en "blink" på en som feks ikke har på lys, en du ville slippe frem etc., så lite intelligent ut, vips, nå er det fikset, kanskje gml nytt, sjelden jeg blinker på folk:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Neemaz

La inn 6.1 lørdag 31.01. Reiste og vasket bilen i innendørsvaskehall rett etter. Hørte da noen pip inne i bilen og så det rullet meldinger om feil i systemer. Ringte Tesla og de kunne bare konstantere at den var død :-( . + poeng til Tesla service telefon for veldig rask og ekstremt hjelpsomme med alt som trengtes. De ringte NAF,ordna leiebil ++ uten at jeg rakk å spørre om noe av dette. Det som var mest slitsomt med dette var at bilen låste seg og var umulig å åpne etter at jeg slo igjen døra.. Blir spennende å høre fra de imorgen og høre diagnosen på stakkaren. Første "ordentlige" feil på 40500km.

cra

Sitat fra: Gusse på lørdag 31. januar 2015, klokken 00:20
Ser ut som det fungerer sånn at bilens lokasjon og endestasjonen hele tiden er i display. Kartet zoomer selv deretter. Så altså blir det zoomet mer og mer des nærmere du kommer enden av reisen.

Dette var en av de farslede featurene i 6.1, ja. Snerten funksjon. :)

Sitat fra: jenswer på lørdag 31. januar 2015, klokken 17:35
Fikk .115 og med det en irriterende bug. Bakluken senser ikke nøkkelen lengre,  noe som betyr at jeg må til framføra eller frem med nøkkel når ting skal lastes inn.

Altså at knappen på bakluka ikke "funker" lenger uten at du låser opp bilen?  Min har alltid latt seg åpne bak, men dørene låses ikke opp uten at jeg befinner meg på siden av bilen. Greit nok, selv om resten av familien nok hadde syntes det var OK om de kunne sette seg inn i bilen mens jeg lastet inn handleposer og whatnot i trunken.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jenswer

Bakluka ordnet seg etter en reset av stor og liten skjerm :D.
La foresten merke til at GPS ikke følger med når jeg tar ferge. Det fungerte tidligere. Nå ser det ut til at bilen står på kaia helt til den er fremme på andre siden av fjorden.

cra

Sitat fra: jenswer på mandag 02. februar 2015, klokken 10:24
La foresten merke til at GPS ikke følger med når jeg tar ferge. Det fungerte tidligere. Nå ser det ut til at bilen står på kaia helt til den er fremme på andre siden av fjorden.

Hmmm.. Den var ny... Må testes på veg hjem i dag. :)  Kan ikke se noen grunn til at det skulle være bedre med "den nye metoden"; det er da helt OK å kunne se hvor langt det er igjen før man er over.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cairnz

Sitat fra: jenswer på mandag 02. februar 2015, klokken 10:24
Bakluka ordnet seg etter en reset av stor og liten skjerm :D.
La foresten merke til at GPS ikke følger med når jeg tar ferge. Det fungerte tidligere. Nå ser det ut til at bilen står på kaia helt til den er fremme på andre siden av fjorden.

Står du på dekk da med fri sikt til "stjernene" eller under dekk?
Elbilist

Amoss

Sitat fra: cra på mandag 02. februar 2015, klokken 10:35
Hmmm.. Den var ny... Må testes på veg hjem i dag. :)  Kan ikke se noen grunn til at det skulle være bedre med "den nye metoden"; det er da helt OK å kunne se hvor langt det er igjen før man er over.

Kunne jo være for at den ikke skal "telle" ferge-strekket med inn i navigasjons-planleggingen? Har jo vært rapportert tidligere at den har gjort det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cra

Sitat fra: Amoss på mandag 02. februar 2015, klokken 11:04
Kunne jo være for at den ikke skal "telle" ferge-strekket med inn i navigasjons-planleggingen? Har jo vært rapportert tidligere at den har gjort det.

Mulig, men jeg ser ikke at det skulle ha noe å si om den viser live posisjon eller ikke i opprinnelig planlegging.  Det med ferger er vanskelig, og eneste måten å beregne det riktig på (tidsmessig/ankomst) vil være å bruke riktige fergeruter. Selv ikke da vil det være ufeilbarlig; man kan bli stående igjen pga kapasitetsproblemer. Å regne med fergereisa i snittforbruket (bilen beveger seg men med 0 forbruk) blir selvsagt feil, så det kan godt holdes utenom.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mj

''Mute'' symbolet på skjermen er borte når man trukker mute. Mener og at før oppdatering ble mute avsluttet ved å justere volum. Nå går det kun ved å trykke på hjulet.

Mener og å huske at tidligere ( før 6.0) var det mulig å mute på skjermen midt mellom volum opp/ned, noen som husker dette ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Philippo10

Hvordan får man brukt høyre scrollen til og f.eks justere temp osv? Kommer ikke opp her.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Balrog

Ser også at forbruket angivelig skal være lavere. Det har jeg liten tro på. Kjørte 300 km på fullt batteri og hadde et forbruk på godt under 220w/km. Da var det så godt som tomt. Det er 66kWh i min verden og langt fra 85kWh. Minner nå litt mer om forbruksmåleren på Leaf som starter på 107km rekkevidde og etter 2-3 mil med snill kjøring er nede i 40 km.

Det virker også som den har nedjustert historisk forbruk. Kanskje dette er for å være mer sammenlignbart med den såkalte EU-normen for forbruk på fossilbiler som ingen klarer å oppnå ved praktisk bruk?

Jeg ønsker meg mest av alt en så realistisk rekkeviddeangivelse som mulig, og gjerne både km og % samtidig.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

jkirkebo

Sitat fra: Balrog på tirsdag 03. februar 2015, klokken 01:17
Jeg ønsker meg mest av alt en så realistisk rekkeviddeangivelse som mulig, og gjerne både km og % samtidig.

Det får du om du har hovedanvisningen på "km" og samtidig legger inn destinasjon i NAVen. Da får du prosent oppgitt på trip-bildet i energy-appen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

felix

Da har jeg fått den 3dje oppdateringen ser det ut som...

Arath

Sitat fra: felix på tirsdag 03. februar 2015, klokken 12:33
Da har jeg fått den 3dje oppdateringen ser det ut som...
Ser jeg også har fått varsel om 3dje oppdatering inklusive selve 6.1
Finnes det noen liste over bugfixes i disse små oppdateringene?

cairnz

Sitat fra: Arath på tirsdag 03. februar 2015, klokken 12:47
Sitat fra: felix på tirsdag 03. februar 2015, klokken 12:33
Da har jeg fått den 3dje oppdateringen ser det ut som...
Ser jeg også har fått varsel om 3dje oppdatering inklusive selve 6.1
Finnes det noen liste over bugfixes i disse små oppdateringene?

Nope.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA