Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: Glennglenn på torsdag 29. januar 2015, klokken 12:18
Fikk 6.1 på søndag. Starter forvarming via app hver morgen klokken 6.15, men når jeg logget inn i dag tidlig så var forvarmingen allerede i gang. Basert på temperaturen hadde den nok gått i ca 5 minutter. Så tydelig at preconditioning lærer fort hvis man har faste rutiner.  :)

Jeg har valgt å kalle den 'dumb preconditioning'. Jeg har 20 grader i fellesgarasjen, 3. morgenen etter 6.1 kom jeg ned til 27 grader i bilen. Juhu. Men hjem fra jobb (uteparkering) er den like iskald...
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Dennis

Sitat fra: amund på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:22
Sitat fra: Glennglenn på torsdag 29. januar 2015, klokken 12:18
Fikk 6.1 på søndag. Starter forvarming via app hver morgen klokken 6.15, men når jeg logget inn i dag tidlig så var forvarmingen allerede i gang. Basert på temperaturen hadde den nok gått i ca 5 minutter. Så tydelig at preconditioning lærer fort hvis man har faste rutiner.  :)

Jeg har valgt å kalle den 'dumb preconditioning'. Jeg har 20 grader i fellesgarasjen, 3. morgenen etter 6.1 kom jeg ned til 27 grader i bilen. Juhu. Men hjem fra jobb (uteparkering) er den like iskald...

Blir nok aldri smart, med tanke på hvor redd Elon Musk er for kunstig intelligens ;D

Muffinman

"Smart preconditioning", automatisk lagring av posisjon hvor bilen heves og man må fjerne det manuelt hver gang...hvorfor må man overkomplisere så mye at det får uønskede effekter? En enkel tidsangivelse når man ønsker bilen ferdig ladet og forvarmet ville vært mye mer hensiktsmessig, ivaretatt de med fast kjøremønster og gjort funksjonen mulig å bruke for de som ikke har fast kjøremønster. Og den automatiske hevingen - her burde man heller vært nødt til aktivt å velge lagring.

Blir bare tull når man absolutt må finne opp hjulet på nytt.

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:39
"Smart preconditioning", automatisk lagring av posisjon hvor bilen heves og man må fjerne det manuelt hver gang...hvorfor må man overkomplisere så mye at det får uønskede effekter? En enkel tidsangivelse når man ønsker bilen ferdig ladet og forvarmet ville vært mye mer hensiktsmessig, ivaretatt de med fast kjøremønster og gjort funksjonen mulig å bruke for de som ikke har fast kjøremønster. Og den automatiske hevingen - her burde man heller vært nødt til aktivt å velge lagring.

Blir bare tull når man absolutt må finne opp hjulet på nytt.
Slapp av litt.
Stort sett hever man bilen pga dårlig vei, dump el.
Veiene her til lands blir ikke reparert så ofte så funksjonen er helt fin.
Skulle det være en snøklump i veien kan det jo være den er der til neste år også. Hvis ikke trykker du bare slett med en gang du hever.

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:39
"Smart preconditioning", automatisk lagring av posisjon hvor bilen heves og man må fjerne det manuelt hver gang...hvorfor må man overkomplisere så mye at det får uønskede effekter? En enkel tidsangivelse når man ønsker bilen ferdig ladet og forvarmet ville vært mye mer hensiktsmessig, ivaretatt de med fast kjøremønster og gjort funksjonen mulig å bruke for de som ikke har fast kjøremønster. Og den automatiske hevingen - her burde man heller vært nødt til aktivt å velge lagring.

Blir bare tull når man absolutt må finne opp hjulet på nytt.
Kunne ikke vært mer enig. Det er intet nederlag for Tesla å tilby det som andre har hatt før dem....når det faktisk er en god ide og ikke minst v i r k e r.... Ingen grunn å gjøre ting mer komplisert...
Be afraid...

jazzwheel

Er vel kanskje ikke noe som kommer inn i 6.1.x, men fant ikke noen relevant tråd:

"Tesla P85D 0 to 60mph acceleration will improve by ~0.1 sec soon via over-the-air software update to inverter algorithm"

og så:

"P85 acceleration will also improve, but not quite as much"

Blir spennende å se hvor raskt det kommer.

https://twitter.com/elonmusk/status/560898568748531712

Muffinman

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 29. januar 2015, klokken 23:21
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:39
"Smart preconditioning", automatisk lagring av posisjon hvor bilen heves og man må fjerne det manuelt hver gang...hvorfor må man overkomplisere så mye at det får uønskede effekter? En enkel tidsangivelse når man ønsker bilen ferdig ladet og forvarmet ville vært mye mer hensiktsmessig, ivaretatt de med fast kjøremønster og gjort funksjonen mulig å bruke for de som ikke har fast kjøremønster. Og den automatiske hevingen - her burde man heller vært nødt til aktivt å velge lagring.

Blir bare tull når man absolutt må finne opp hjulet på nytt.
Slapp av litt.
Stort sett hever man bilen pga dårlig vei, dump el.
Veiene her til lands blir ikke reparert så ofte så funksjonen er helt fin.
Skulle det være en snøklump i veien kan det jo være den er der til neste år også. Hvis ikke trykker du bare slett med en gang du hever.
Det ser litt pussig ut når du prøver å fortelle meg hvordan jeg bruker bilen etter snart 60.000km...

Hint: Du er HELT på viddene.

petersv


jakoys

Fikk ny fw just nu... 2.2.115. Litt tykkere ryggelinjer.

fonberg

Sitat fra: Li-Ion på torsdag 29. januar 2015, klokken 23:35
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:39
"Smart preconditioning", automatisk lagring av posisjon hvor bilen heves og man må fjerne det manuelt hver gang...hvorfor må man overkomplisere så mye at det får uønskede effekter? En enkel tidsangivelse når man ønsker bilen ferdig ladet og forvarmet ville vært mye mer hensiktsmessig, ivaretatt de med fast kjøremønster og gjort funksjonen mulig å bruke for de som ikke har fast kjøremønster. Og den automatiske hevingen - her burde man heller vært nødt til aktivt å velge lagring.

Blir bare tull når man absolutt må finne opp hjulet på nytt.
Kunne ikke vært mer enig. Det er intet nederlag for Tesla å tilby det som andre har hatt før dem....når det faktisk er en god ide og ikke minst v i r k e r.... Ingen grunn å gjøre ting mer komplisert...

+1 til. Vi kan sette tid for fullført lading og oppvarming på vår 2012 Leaf, og det skulle jeg gjerne hatt mulighet til på Teslaen også.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Haldenser

Fikk siste oppdateringen (2.2.115) i går kveld og installerte på jobb i dag.
Ser en endring i menyen under Power Management. Her kan man nå kun slå av eller på samt huke av for always connected slik at appen skal få raskt tilgang til bilen. Får satse på at dette gjør kommunikasjon mellom app og bil mer responsiv.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

ihlhaug

Sitat fra: jakoys på fredag 30. januar 2015, klokken 09:53
Fikk ny fw just nu... 2.2.115. Litt tykkere ryggelinjer.

Fikk også ny update i dag, men har ikke fått sett på det. Er det kun dette som er nytt?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Tuxedo

Versjon .115 løste i hvert fall ikke problemet med manglende visning av album art.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Cowboystrekk

Vær så snill Tesla! Gi oss planlagt oppvarming!!!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg

Sitat fra: Tuxedo på fredag 30. januar 2015, klokken 10:29
Versjon .115 løste i hvert fall ikke problemet med manglende visning av album art.

Album art forsvant igjen for meg også med .115. Jeg hadde album art i går med tidligere 6.1-versjon, etter at jeg tok en hard reset. Får ta en hard reset igjen og se om det hjelper.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA