Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppvarmet frontrute. Spørsmål?

Startet av reptil, mandag 26. januar 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

kos

Hei - nobile som rapporterer dette og som du ser de som skriver svaret, har litt peiling - enn de vi har.

pwb

Hvis jeg kjøper 1 liter vann til 50,- så vet jeg at jeg får 1 liter. På hurtiglading så vet man ikke hva man får for ett gitt beløp.

emil

Sitat fra: kos på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:12
Hei - nobile som rapporterer dette og som du ser de som skriver svaret, har litt peiling - enn de vi har.

Siden du bruker disse tallene som en viktig basis for dine argumenter mot minuttsprising regner jeg med at du har sjekket ut hvor oppdaterte de er, hvilken tidsperiode målingene er gjort og om de faktisk dekker alle eller bare X% av operative hurtigladere. Lang nedetid på DC ladere fra i sommer kan f.eks trekke gjennomsnittlig bruktstid ned.

emil

Sitat fra: pwb på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:13
Hvis jeg kjøper 1 liter vann til 50,- så vet jeg at jeg får 1 liter. På hurtiglading så vet man ikke hva man får for ett gitt beløp.

Så sier vi 20kr pr kWh så er du fornøyd for da vet du nøyaktiv hva du får hver gang?

pwb

Sitat fra: emil på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:17
Sitat fra: pwb på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:13
Hvis jeg kjøper 1 liter vann til 50,- så vet jeg at jeg får 1 liter. På hurtiglading så vet man ikke hva man får for ett gitt beløp.

Så sier vi 20kr pr kWh så er du fornøyd for da vet du nøyaktiv hva du får hver gang?
Ja.

kos

hei - Fikk korreks av Moderator og Christian Forø / Eidsiva på hvor mange timer stasjonene var i drift. Tar deres svar som seriøse. Eller er det samme historien som med SSB - husker den.


kos

Hei tenk om tesla laderne fikk ideen etter å ha lest denne tråden - det er hurtiglading farten vi betaler for ikke kw. en vanlig hurtiglader koster 2,5 kroner minuttet. Så ville en tesla lader koste
ca 6 kroner minuttet, men det var ikke sikkert at du fikk 120 kw ?

Samtidig ville kw på slutten bli ekstrem dyr antagelig i nærheten av 20 kroner, da snakker vi 100 ganger KW for et hus ? dette ville bety strømrekninger for et hus på 20000 kw i året kroner 400 000 kroner i strømrekning. Ser der bildet nå?

Igjen forklar hvorfor elbilister skal betale blodpris for strømmen.

Glad at jeg har betalt SC, for dette henger ikke på greip.

emil

Sitat fra: kos på torsdag 15. januar 2015, klokken 00:13
Glad at jeg har betalt SC, for dette henger ikke på greip.

Selvfølgelig henger det ikke på greip fordi du blander sammen så mye som ikke har noe med hverandre å gjøre. Du har betalt 15.000kr for å få tilgang til noe du kanskje kommer til å bruke (tvungen tilgang for 85kW Tesla), hvordan kan det være bedre enn å betale for tiden man står ved laderen?

Uansett, din meningsfelle i hurtigladerprising (brukr pwb) synes 20kr er en akseptabel pris pr kWh for å få forutsigbarhet på ladeprisene:

Sitat fra: pwb på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:17
Sitat fra: emil på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:17
Så sier vi 20kr pr kWh så er du fornøyd for da vet du nøyaktiv hva du får hver gang?
Ja.

kos

hei - ironi må vel du forstå - han sa ja - men tror du han mente det, Om du forstår ironi eller ikke er et greit mål for modenhet.

emil

Sitat fra: kos på torsdag 15. januar 2015, klokken 00:35
hei - ironi må vel du forstå - han sa ja - men tror du han mente det, Om du forstår ironi eller ikke er et greit mål for modenhet.

Ironi i skriftlig form er vanskelig, og umulig i så korte svar. Jeg stillte et spørsmål og han svarte og da regner jeg med at han mener det han skrev. Hvordan skal det ellers bli hvis alt alle sier må tolkes på flere måter?

kos

Hei - var ikke mye tvungen - egentlig ser jeg på SC som en kjempebonus etter å lese argumentasjonen for hurtiglading. Bare sån å forstå bilen jeg har - har steget i pris ca 100 000 siste 12 mnd. jeg bestilte før første prisstigning. Så kan du lure litt på de SC - har muligheter for langtur med den bilen, og det har jeg tenkt meg. Tenker at bare den turen tjener inn SC utlegget.
Prøv Tromsø - Menton ? eller en skikkelig Europatur, sjekk opp nettet du. Ikke en krone i strømutgifter. Og slik kan det fortsette i noen år. Spent på om bilen klare 300 000 før batteriet er moden for utskiftning. Kalkulerer med at det skjer innen 8 år. Så blir det enda mer spennende om garantinen er luftslott - dette kan bli gøy.

Zoe bruker vi kun det bilen er laget for, å kjøre i nærmiljøet - lader hjemme  / 22 / 43 er bra utbygget på vestlandet.- men ser at noen langtur skal den ikke på, i så fal blir det bare for å prøve, tenker jeg tar med sovepose og telt. For å være på den sikre siden.

Du har fortsatt ikke fått med deg at jeg kjører mye. 

kos

Hei - som sakt ironi kan være kort og er et mål for modenhet.

emil

Sitat fra: kos på torsdag 15. januar 2015, klokken 00:54
Zoe bruker vi kun det bilen er laget for, å kjøre i nærmiljøet - lader hjemme  / 22 / 43 er bra utbygget på vestlandet.- men ser at noen langtur skal den ikke på, i så fal blir det bare for å prøve, tenker jeg tar med sovepose og telt. For å være på den sikre siden.

Hvorfor klager du da på prisingen på hurtigalding? Du lader din Zoe hjemme slik du er tvunget til og bruker Tesla når du skal lengre. Hurtiglading annet enn SC vil aldri være noe tema for deg og du beviser med dette at du kun er ute etter å lage kvalm i alle tråder relatert til hurtiglading på forumet.

Thomas Parsli

Både kos og pwb synes det er morsomt å trolle andre, det er vel åpenbart nå?

Det er helt bortkastet å skrive noe sammengengende, med et resonnement -det svarer de ikke på.
Det er helt bortkastet å svare det de faktisk skriver -det svarer de ikke på.

Du kan si deg enig, eller fremføre argumenter de er enige i -alt annet er bortkastet.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kos

Hei Thomas Parsli det er helt umulig å være uenig med deg i en debatt, fordi du ønsker å styre debatten til din fordel. Jeg er av prinsipp, som jeg har dokumentert gang på gang hvorfor jeg er uenig med prising av strøm på hurtiglader. Da detter vi alltid tilbake til parkeringsproblemer med sakteladere. Noe som jeg gang på gang har blitt person uthengt av deriblant deg. Jeg tåler ytringsfrihet, men din tilstedeværelse fra dag en jeg skrev et innlegg her på forumet har vært at du argumenterer med sterke meninger om andres liv, men du tåler ikke at noen  mot sier deg.

Jeg har et budskap - billig strøm til elbilene på lik linje med all strøm som blir levert i dette landet. Jeg har over 100 års familie tradisjon å levere strøm til en samfunnsnyttig formål. Har deg som motpart i dette og du og Emil kjører på for synet deres. Jeg har ingen egeninteresser i dette i motsetning til dere. Samtidig så lurer jeg på om dere er samme person eller har gode relasjoner , som ikke ganger elbileiere.

Så kan du gjerne kalle meg trolling - men stilen deres går igjen på all diskusjon dere har her inne. Som engasjert samfunnsperson er jeg opptatt at strøm til elbilene er den eneste goden som kommer på sikt å være igjen av insentivene. Derfor mitt sterke engasjement for elbilene - med dertil krav om at jeg skal godta og SKAL være enig med Emil og deg i denne debatten.

Om forumet ikke tåler denne viktige debatten, noe jeg tror den gjør så er det håp for at forumet har en viktig samfunnsmessig plass i elbilforeningens demokrati.

For meg er denne debatten og denne problemstillingen en av de aller viktigste sakene for elbilforeningen, da det kommer til å være ordninger som vil fordele goder ulikt i samfunnet. Samtidig tror jeg du forstår at jeg igjen ikke syter for min syke mor.

Men etter å ha kikket på din og Emils liste over temaer, så er det få påstander eller løsninger eller for den temaer, men krav om dokumentasjon, på meninger. SKAL DU BESTEMME HVA FOLK MENER. ?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA