Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla model s battery degradation data

Startet av Ona IX, mandag 26. januar 2015, klokken 09:20

« forrige - neste »

Leo

Åja, ja baklysene er jo LED og bremselys. Blinklys er halogen det også, sammen med skiltlys. Vurderer også å bytte skiltlys til LED pga freshere/nyere look :)
Ryggelysene er en vits ja! Kommer til å oppdatere her, men tar nok litt tid da ryggelys pærene er bestilt fra Kina 8)

znaky85

Var inne bilde jeg tenkte på, men så bedre ut på filmen.

Ona IX

Da skal jeg kjøpe mine whitevision pærer på fredag eller mandag (spørs når de får dem inn på lager). De er på kampanje og for ett par blir prisen 309,- Noe som er samme prisen som man betaler hos powerbulbs.com! Skal legge ut før/etter bilder så snart de er montert!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Leo

Sitat fra: znaky85 på onsdag 14. januar 2015, klokken 13:09
Var inne bilde jeg tenkte på, men så bedre ut på filmen.

Ja, var det jeg tenkte :) Lyset er bedre med de nye pærene både på fjern og nær, men er nok jeg som ikke kan med kamera som gjør at de "gamle" ser bedre ut akkurat på fjernlys bilde innenfra.

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Ona IX

Sitat fra: moby666 på lørdag 17. januar 2015, klokken 23:35
Denne skal vistnok være utrolig bra
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/LED-pare-2-stk-42398/

Noen som har testet?
Står: "Ikke godkjent av Statens Vegvesen" så jeg ville ikke turt å putte dem i min bil!
Levert 18.11.2014
Bærum.

EV - Driver

Sitat fra: Ona IX på søndag 18. januar 2015, klokken 00:50
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/LED-pare-2-stk-42398/

Noen som har testet?
Står: "Ikke godkjent av Statens Vegvesen" så jeg ville ikke turt å putte dem i min bil!
Det er mye som ikke er lov. Blandt annet å kjøre 81 i 80 sonen, men som den slemme gutten jeg er, så må jeg innrømme at det har skjedd et par ganger.
Det skal vel godt gjøres om du blir putta inn om du setter i disse pærene. Det eneste som skjer er vel at du må visse bilen med originale pærer. Ser på E-UP forumet at en har satt inn dette settet og han mener at det ikke blender og at nærlyset er fantastisk.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Ona IX

Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 19. januar 2015, klokken 12:49
Ser på E-UP forumet at en har satt inn dette settet og han mener at det ikke blender og at nærlyset er fantastisk.
Merker dette ofte er et problem, en person bruker lys feil, og mener det ikke blender. Men uansett hva han mener, så er det ikke han som blir blendet. Er mang en gang jeg blir blendet av personer som mener at det utrolig kule tåkelyset hans ikke blender. Det er en grunn for at det ikke er lov, det er ikke sikkert det er så farlig for deg, men det kan skape farlige situasjoner for andre.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Leo

Sitat fra: Ona IX på mandag 19. januar 2015, klokken 13:56
Ser på E-UP forumet at en har satt inn dette settet og han mener at det ikke blender og at nærlyset er fantastisk.
Merker dette ofte er et problem, en person bruker lys feil, og mener det ikke blender. Men uansett hva han mener, så er det ikke han som blir blendet. Er mang en gang jeg blir blendet av personer som mener at det utrolig kule tåkelyset hans ikke blender. Det er en grunn for at det ikke er lov, det er ikke sikkert det er så farlig for deg, men det kan skape farlige situasjoner for andre.

+1

Ona IX

Etter halvannen uke med mailing med Hellanor Oslo hadde jeg blitt fortalt at pærene mine vil komme på lager 16. januar. Og at jeg kunne komme mellom 8-16 og prisen ville være 309,- for ett par inkl. mva.
Jeg ringte på fredag (16.) morgen for å dobbeltsjekke at pærene var på lager, men det var de dessverre ikke, men jeg skulle bli oppringt med en gang de kom på lager.
Onsdag 21. hadde jeg fortsatt ikke fått noe svar, så jeg sendte en mail og fikk svar igår (torsdag 22.) om at de var kommet på lager, så det var bare å komme og hente dem.
Etter jobb fredag morgen (jeg jobber nattevakt) dro jeg til Hellanor, måtte vente i 15 minutter i -10*c fordi klokken enda ikke var 8. Jeg går så inn i butikken 0805 og får til svar at de ikke åpner før 10, men når jeg viser mailen jeg har fått, skal de la det gå, de var jo tross alt på jobb.
Han sjekker litt på pcen, før han henter noen pærer (som jeg så var x-treme, ikke whitevision), trykker de inn på dataen og jeg nevner i forbifarten at jeg også ble oppgitt pris på 309,- Da stusser kassamannen og jeg viser han mailen. Han syntes det var veldig rart, men skal gi meg dem for den prisen uansett. Plutselig kommer en annen ansatt som ser at pærene han har plukket ikke er whitevision, men x-treme. (noe jeg allerede hadde påpekt, men han vet jo best, han jobbet jo der tross alt) Men han tilbød x-treme pærene til prisen jeg hadde fått oppgitt (en veldig god pris for x-treme).
Men når jeg er i butikken og skal kjøpe pærer, tar jeg ikke til takke med epler! Han sjekker litt på dataen og ser at neste parti med whitevision kommer 04.02.
Før jeg begikk meg ut på dette eventyret vurderte jeg å bestille fra powerbulbs, som attpåtil er billigere, men tenkte det er lurere å kjøpe fra norsk leverandør mtp. service/garanti og det at pengene går i omløp i Norge, og ikke utlandet (lov å være samfunnsbevisst når man er elbilist!)
Hadde jeg visst hva jeg begikk meg ut på, hadde jeg aldri sendt en eneste mail til hellanor, men bestilt pærene fra powerbulbs, og da hadde jeg hatt de for over 7 dager siden. Nå har jeg fått bestilt de, og håper de er her ila. uken. Anbefaler INGEN å handle fra Hellanor med den servicenivået de holder.

Beklager hvis posten ble litt lang og sutrete, men jeg ble veldig irritert.
Levert 18.11.2014
Bærum.

K S

Sitat fra: Ona IX på mandag 19. januar 2015, klokken 13:56

+1

Øyvind.h

Sitat fra: Ona IX på søndag 18. januar 2015, klokken 00:50

Noen som har testet?
Det er mye som ikke er lov. Blandt annet å kjøre 81 i 80 sonen, men som den slemme gutten jeg er, så må jeg innrømme at det har skjedd et par ganger.
Å kjøre i 81 i 80-sonen plager sjeldent noen. Å kjøre med blendene lys plager mange på hver eneste tur i mørket (merk at jeg IKKE vet om det nevnte settet blender, men det er ofte ganske åpenbart når folk har ettermontert uegnede pærer.)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

K S

Sitat fra: Ona IX på fredag 23. januar 2015, klokken 09:46
Etter halvannen uke med mailing med Hellanor Oslo hadde jeg blitt fortalt at pærene mine vil komme på lager 16. januar. Og at jeg kunne komme mellom 8-16 og prisen ville være 309,- for ett par inkl. mva.
Jeg ringte på fredag (16.) morgen for å dobbeltsjekke at pærene var på lager, men det var de dessverre ikke, men jeg skulle bli oppringt med en gang de kom på lager.
Onsdag 21. hadde jeg fortsatt ikke fått noe svar, så jeg sendte en mail og fikk svar igår (torsdag 22.) om at de var kommet på lager, så det var bare å komme og hente dem.
Etter jobb fredag morgen (jeg jobber nattevakt) dro jeg til Hellanor, måtte vente i 15 minutter i -10*c fordi klokken enda ikke var 8. Jeg går så inn i butikken 0805 og får til svar at de ikke åpner før 10, men når jeg viser mailen jeg har fått, skal de la det gå, de var jo tross alt på jobb.
Han sjekker litt på pcen, før han henter noen pærer (som jeg så var x-treme, ikke whitevision), trykker de inn på dataen og jeg nevner i forbifarten at jeg også ble oppgitt pris på 309,- Da stusser kassamannen og jeg viser han mailen. Han syntes det var veldig rart, men skal gi meg dem for den prisen uansett. Plutselig kommer en annen ansatt som ser at pærene han har plukket ikke er whitevision, men x-treme. (noe jeg allerede hadde påpekt, men han vet jo best, han jobbet jo der tross alt) Men han tilbød x-treme pærene til prisen jeg hadde fått oppgitt (en veldig god pris for x-treme).
Men når jeg er i butikken og skal kjøpe pærer, tar jeg ikke til takke med epler! Han sjekker litt på dataen og ser at neste parti med whitevision kommer 04.02.
Før jeg begikk meg ut på dette eventyret vurderte jeg å bestille fra powerbulbs, som attpåtil er billigere, men tenkte det er lurere å kjøpe fra norsk leverandør mtp. service/garanti og det at pengene går i omløp i Norge, og ikke utlandet (lov å være samfunnsbevisst når man er elbilist!)
Hadde jeg visst hva jeg begikk meg ut på, hadde jeg aldri sendt en eneste mail til hellanor, men bestilt pærene fra powerbulbs, og da hadde jeg hatt de for over 7 dager siden. Nå har jeg fått bestilt de, og håper de er her ila. uken. Anbefaler INGEN å handle fra Hellanor med den servicenivået de holder.

Forstår deg veldig godt. Jeg har blitt kynisk: Pris har veldig høy prioritet, forsøker i blant å handle lokalt/norsk, men erfaringene er dessverre ikke alltid gode....

Hansi74

Sitat fra: Ona IX på fredag 23. januar 2015, klokken 09:46

Måtte nesten le når jeg leste dette. har akkurat samme erfaring med Hellanor Trondheim. Jeg spurte selgeren i Trondeheim hvordan det var mulig å kjøre januarkampanje på denne pæra, uten å kunne levere en eneste pære i hele kampanjeperioden. Han ble nesten sur, og sa det var ikke noe han rådet over. Ser ut som dem er flinke t å planlegge hos Hellanor he he..
Kia Soul EV og Mitsubishi Outlander PHEV

kennethdelbekk

Kan varmt anbefale denne butikken
http://www.ekstralys.no/categories/philips

Er vel ikke billigst ser det ut til, men handel og reklamasjon og retur fungerer utmerket! 
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA