Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla model s battery degradation data

Startet av Ona IX, mandag 26. januar 2015, klokken 09:20

« forrige - neste »

goev

Er det lett å komme til nær og fjernlysene? Eller må man demontere slik det står i manualen?
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

petgok

Må ikke demontere noe. Er et lokk å skru av i motorrommet og så skrur du ut pæreholderen. Men det er trangt å komme til nærlysene.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

verahaka

Hansi74 eller noen andre...
Mulighet for å ta bilde av lysene med de pærene dere beskriver og legge ut her på forumet?

Ona IX

Sitat fra: Hansi74 på torsdag 08. januar 2015, klokken 13:05
Enig der. Derfor har satt æ X-tremeVision i fjernlysene, og har best. White Vision t nærlysene:)
Aha, så det er en pære for nær- og en for fjernlys! Trodde det var en for begge jeg! Da får jeg ta meg en tur til butikken og kjøpe dobbelt opp.

Sitat fra: verahaka på torsdag 08. januar 2015, klokken 20:18
Hansi74 eller noen andre...
Mulighet for å ta bilde av lysene med de pærene dere beskriver og legge ut her på forumet?
+1! Hadde vært greit å se om det er noe vits før man kjøper!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Leo

Det er samme type pære, men en pære for nær- og en for fjernlys. H7

Jeg bestilte akkuratt X-treme Vision + 130 fra powerbulbs. Disse er best i test og godkjent. Har prøvd mange pærer opp gjennom tidene, og disse xenonlook, ultra blue, max xenon etc etc er noe PISS! Hold dere langt unna... Lysene ser gjerne tøffe ut på bilene, men du ser ikke en dritt på veien etter noen uker med dem... Jeg mener at sikkerhet og lys på veien er viktigere enn utseende. Dessuten så sies det at 4300k gir best lys, jo mer kelvin dess blåere lys (tøffere, men dårligere). Brukte Osram Nightbreaker på ene bilen jeg hadde, byttet fra biltema xenon look og lyset ble mye hvitere og bedre på veien. Spent på hvordan Phillips sine blir :D

Phillips pærene er kanskje dyre, men føler godt lys er såpass viktig, at det er ikke her jeg vil spare mine penger ihvertfall...

Test fra NAF: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-lysparer-for-bil/

birkeland

Sitat fra: Leo på fredag 09. januar 2015, klokken 08:32

Jeg bestilte akkuratt X-treme Vision + 130 fra powerbulbs. Disse er best i test og godkjent. Har prøvd mange pærer opp gjennom tidene, og disse xenonlook, ultra blue, max xenon etc etc er noe PISS! Hold dere langt unna... Lysene ser gjerne tøffe ut på bilene, men du ser ikke en dritt på veien etter noen uker med dem... Jeg mener at sikkerhet og lys på veien er viktigere enn utseende. Dessuten så sies det at 4300k gir best lys, jo mer kelvin dess blåere lys (tøffere, men dårligere). Brukte Osram Nightbreaker på ene bilen jeg hadde, byttet fra biltema xenon look og lyset ble mye hvitere og bedre på veien. Spent på hvordan Phillips sine blir :D

Phillips pærene er kanskje dyre, men føler godt lys er såpass viktig, at det er ikke her jeg vil spare mine penger ihvertfall...

Test fra NAF: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-lysparer-for-bil/

Det hadde vært artig med før og etter bilde når du bytter de, altså med lysene på.

Det er sikkert beskrevet et sted, men bruker disse pærene mindre strøm enn de som sitter i bilen fra forhandler?

Olemann

Enig. Samme som jeg har sagt over.

Er man opptatt av å stå UTENFOR bilen og titte inn i lyktene og vil ha blått/xenon look, så kjøp disse.
Er man opptatt av å sitte INNE I BILEN og se godt ut på veien, kjøp NightBraker eller XtremVision.

Jeg synes det er viktigere å se ut på veien enn å se inn i lyktene :-)

Sitat fra: Leo på fredag 09. januar 2015, klokken 08:32

Leo

Sitat fra: birkeland på fredag 09. januar 2015, klokken 10:28
Det hadde vært artig med før og etter bilde når du bytter de, altså med lysene på.

Det er sikkert beskrevet et sted, men bruker disse pærene mindre strøm enn de som sitter i bilen fra forhandler?

Skal prøve å få til det :)

Er jo vanlige 55w pærer, så vil jo tro at forbruket blir det samme..

rifusk

Noen som har satt VisionX sin LED-bar på bilen?

Har en Low Profile Xtreme 910 liggende som jeg tenkte å sette på, men er usikker på hvordan jeg skal feste den... Eneste alternativet jeg kan se er skiltplate, men nå er jo fronten krummet så da må plata bøyes hvis den skal "følge" bilen...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Leo

Her kommer noen før og etter bilder, ble ikke så gode da jeg ikke har stativ og ikke kjenner godtnok til kamera..

Powerbulbs anbefales!! Kjapp levering og billigere enn butikk pris. Kommer under 350 kroners grensa om en bestiller i to omganger - det er gratis frakt. Uansett, er kjempefornøyd med pærene og lysene nå. Vell verdt pengene. Lyset blir mye hvitere og sterkere. Bytte av pærer gikk kjapt, litt trangt var det jo - men har vært borti biler der hele frontfanger må av og lykt må ut..

Lyset blir riktignok ikke så veldig blått som enkelte vil ha, og så veldig stor forskjell når en ser inn i lykta mot original pære er det kanskje ikke - men en anelse hvitere. Hva er viktigst: se eller bli sett?  8)

Har også bestilt meg noen LED ryggelys, usikker på om de vil passe, men satser på det :)

znaky85

Tror jeg liker fjernlys før bedre enn etter.

Leo

Inne eller ute bilde du tenker på?

Her er ett videoklipp:

Ona IX

Sitat fra: Leo på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:48
Lyset blir riktignok ikke så veldig blått som enkelte vil ha, og så veldig stor forskjell når en ser inn i lykta mot original pære er det kanskje ikke - men en anelse hvitere. Hva er viktigst: se eller bli sett?  8)

Har også bestilt meg noen LED ryggelys, usikker på om de vil passe, men satser på det :)

Du sier at det ikke er så veldig forskjell når man ser inn i lysene, men matcher de mer LED DRL nå? Det er primært derfor jeg ønsker å bytte pærer, siden jeg syntes det bare ser dumt ut når de setter inn to forskjellige farger i lyktene!

Du har X-treme vision +130 i både nær- og fjernlysene? For disse har jo 3700k, mens whitevision har 4300k, de jeg har tenkt å ha i nærlysene ihvertfall! Blir en drøm å få byttet, så kan jeg være stolt med nærlys også!

Edit: glemte å nevne, er det ikke led i baklyktene allerede? Ser ihvertfall null forskjell i strøm om man har de på eller av!
Levert 18.11.2014
Bærum.

Leo

Ja, de matcher vel mer nå. Når jeg var for å ta bildene, så merket jeg at det spørs hvordan en ser bilen - hvilken vinkel og avstand en ser på lysene. Noen plasser så det tilnærmet likt ut, mens andre plasser kunne en se at det var annerledes lys i nærlys og DRL. Jeg ble ihvertfall fornøyd med det :) Whitevision vil gjerne passe bedre, er ikke værre enn å prøve :)

Når det gjelder ryggelys så er disse i halogen, men her er det ikke pga strømsparing jeg vil bytte - men lyseffekt. Slik at det blir lettere å rygge i mørket, å kanskje en ser mer på ryggekamera også. Se bilder her: http://www.ekstralys.no/products/ryggelys-cree-w21w-

Ona IX

Sitat fra: Leo på tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:24
Når det gjelder ryggelys så er disse i halogen, men her er det ikke pga strømsparing jeg vil bytte - men lyseffekt. Slik at det blir lettere å rygge i mørket, å kanskje en ser mer på ryggekamera også. Se bilder her: http://www.ekstralys.no/products/ryggelys-cree-w21w-

Aha, da har jeg misforstått, jeg trodde du skrev baklys ikke ryggelys!
Men det må du holde oss oppdatert på! Jeg syntes det er ganske skuffende ryggelys, hadde ikke skadet å få litt ekstra kraft!
Levert 18.11.2014
Bærum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA