Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skvettlapper? Er det lurt?

Startet av cstromme, søndag 25. januar 2015, klokken 22:03

« forrige - neste »

cstromme

Hadde selvfølgelig en som kjørte på bilen vår rett før jul, så vi må få den inn til Tesla for å gå over dørhåndtak osv, og inn til omlakkering av siden av bilen.

Tenkte at det enkleste hadde kanskje vært å kjøre den ned til Tesla Drammen, og så få Drammen Karosseri til å hente den hos Tesla når de var ferdig med den. Noen her som vet om Drammen Karosseri gjør dette?

Og hvordan er det med å få tak i Tesla leiebil når man har bilen inne på en forsikringssak?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Øyvind.h

Sitat fra: cstromme på onsdag 07. januar 2015, klokken 13:19
Og hvordan er det med å få tak i Tesla leiebil når man har bilen inne på en forsikringssak?
Hva forsikringen dekker av leiebil ser du vel i dine egne forsikringsvilkår? Tviler sterkt på at de dekker bil til Tesla-pris :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cstromme

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:28
Hva forsikringen dekker av leiebil ser du vel i dine egne forsikringsvilkår? Tviler sterkt på at de dekker bil til Tesla-pris :)

Nå går dette på hans forsikring og ikke min. Og for meg vil jo det medføre ekstra utgifter om jeg skulle hatt en fossilbil. Ikke minst da jeg må kjøre opp og ned fra Ålesund til Oslo.
Tesla Model X 75

Øyvind.h

Sitat fra: cstromme på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:30
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:28

Nå går dette på hans forsikring og ikke min. Og for meg vil jo det medføre ekstra utgifter om jeg skulle hatt en fossilbil. Ikke minst da jeg må kjøre opp og ned fra Ålesund til Oslo.
Nå er jeg ute på tynn is, men jeg mener å huske at det er din egen forsikring du må belaste for leiebil. Dvs. selv om det er motpartens skyld så fikser ditt selskap leiebil. Hvorvidt ditt selskap viderefakturerer motparten vet jeg ikke.

Jeg har blitt påkjørt før, og har aldri fått noen leiebil fra motparten. Tror det er mitt eget selskap som har fikset det, dersom jeg har hatt det i min forsikring.
Og det har da blitt rimeligste løsning (leiebil til 200kr døgnet eller noe sånt). Definitivt langt unna Tesla.

Det kan derimot hende Drammen Karosseri tilbyr deg lånebil mens de reparerer din bil? Jeg ble påkjørt av en type på Gardermoen, men jeg husker faktisk ikke om jeg fikk lånebil eller ei. Om jeg fikk så var det Civic eller CRV.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaf_2014

Gjensidige har "tilsvarende bil". Da min 525xdat ble påkjørt fikk jeg en V50 1.6D. Kona mente det måtte være noe galt med den (bråkte og ristet) og etter en hyggelig telefon fikk jeg en nesten ny F11.
Leaf 2014

Spinner

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:34
Nå er jeg ute på tynn is, men jeg mener å huske at det er din egen forsikring du må belaste for leiebil. Dvs. selv om det er motpartens skyld så fikser ditt selskap leiebil. Hvorvidt ditt selskap viderefakturerer motparten vet jeg ikke.

Jeg har blitt påkjørt før, og har aldri fått noen leiebil fra motparten. Tror det er mitt eget selskap som har fikset det, dersom jeg har hatt det i min forsikring.
Og det har da blitt rimeligste løsning (leiebil til 200kr døgnet eller noe sånt). Definitivt langt unna Tesla.

Det kan derimot hende Drammen Karosseri tilbyr deg lånebil mens de reparerer din bil? Jeg ble påkjørt av en type på Gardermoen, men jeg husker faktisk ikke om jeg fikk lånebil eller ei. Om jeg fikk så var det Civic eller CRV.
Du må kunne dokumentere behov (jobb, barn, fritidsaktiviteter etc) for leiebil overfor motpartens forsikringsselskap dersom man ikke har dekning selv.

cstromme

Sitat fra: Sbr på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:45
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:34

Du må kunne dokumentere behov (jobb, barn, fritidsaktiveteter etc) for leiebil overfor motpartens forsikringsselskap dersom man ikke har dekning selv.

Det fikk jeg beskjed om her, men det er ikke noe problem. Jeg er avhengig av bilen i jobbsammenheng.

Skal hente inn tilbud her via Tesla, så sender jeg det inn til de. Er helt uinteressant for oss at dette skal koste oss penger når det er vi som ble påkjørt.
Tesla Model X 75

Orcuz

Ble påkjørt i November selv. Fikk en a3 til leiebil om måtte dekke all bensin selv.
Håpløst egentlig, tapte mange tusen på at jeg ble kjørt på... Selv om han tok på seg all skyld osv

hgs

Hadde selvfølgelig en som kjørte på bilen vår rett før jul, så vi må få den inn til Tesla for å gå over dørhåndtak osv, og inn til omlakkering av siden av bilen.

Tenkte at det enkleste hadde kanskje vært å kjøre den ned til Tesla Drammen, og så få Drammen Karosseri til å hente den hos Tesla når de var ferdig med den. Noen her som vet om Drammen Karosseri gjør dette?

Jeg bare spurte Tesla Drammen om de kunne levere den til DK for fiks av panserbulk etter at de hadde tatt 20kkm service. Ikkeno problem det, men det er riktignok garantireparasjon.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

gzegorz

Jeg kjørte inn i en annen for litt siden, den andre sjåføren som ikke overholdt vikeplikt. Teslaen min fikk seg en saftig trøkk, skader for minst 300K. Noen som vet hvilke rettigheter som gjelder her? Har jeg krav på ny bil?
Tesla Model S85

sn0le

Varierer vel litt, men er vel ofte sånn at hvis man har kasko så vil det bli ny bil hvis reparasjon overstiger en viss prosentandel av bilens verdi innen den er 1 år gammel eller en viss km.
Derfor har jeg superkasko. Samme vilkår, men 3 år istedenfor 1 år.

Hos Gjensidige er verdigrensen 60% og 1 år eller 15k km hvis man har kasko.
For Bil Pluss er det 60% og 3 år eller 60k km.

Vilkårene varierer nok litt, men ikke usannsynlig at de fleste opererer med lignende vilkår.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Baldrian

Selv om man slipper å betale for selve leiebilen ved kollisjonsskader, må man betale for medgått drivstoff, selv om motparten er skyld i uhellet.  Årsaken til dette er at selskapet regner med at du uansett hadde brukt dette drivstoffet uten skaden (de dekker merkostnaden).  At du til daglig kjører El-bil med (nesten) gratis strøm, er det vel ingen selskaper ennå som har fått med i sine tariffer.

Vanligvis ved uforskylte skader får man leiebil hvis man kan dokumentere behov, og da er det motpartens selskap som til slutt blir sittende med regningen.  Har du derimot "super" eller tilsvarende får du leiebil uansett behov, og det er ditt selskap som betaler det (inkl. i premien).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA