Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Løst og fast - rykter -synsing

Startet av Mippen, søndag 25. januar 2015, klokken 18:41

« forrige - neste »

Mippen

Kjørte forbi Danmarksplass i dag. Så at stasjonene var på plass og at de drev å testet med en i3. Så ut som de snart er klar.
Fremtiden er elektrisk.

Erik N

Jeg har hørt at det skal åpnes 15.01 :)  Ser virkelig flott ut!

I tillegg har BKK fortalt at Romarheimen skal åpnes i januar også.

Mippen

Ikke mange dager igjen det :) Kommer nok ikke til å få bruk for den så mange ganger i og med jeg snart får ny bil,men flott at det kommer. Er det noe vi trenger i byen så er det flere ladere :)
Fremtiden er elektrisk.

turbolaban

Bergen. Svart S85 sidan 10.12.2014 :)

sølv-pilen

Er det BKK som skal drifte?blir vel Grønn kontakt da? Eller skal BKK "konkurrere " med samarbeidspartneren sin?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

sølv-pilen

Stusser litt på prisingen  (uten at jeg med det prøver å dra den diskusjonen inn hit) for tilsynelatende virker det som BKK da blir dyrere enn Grønn Kontakt. Hva som i alle fall er sikkert at jeg kommer ikke inn der med mye på batteriet, muligens har kona allerede dyttet bilen siden Nestun  :P så blir nokk ikke slitt ned med trafikk som kommer litt utenfor byn denne flotte stasjonen med disse prisene. Men flott tiltak, Bergen trenger dette, Gratulere til alle bergensere.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

svingen

Er vel samme pris + 10 kr i oppstart avgift har heldigvis lagt seg på en smart pris med 2.5kr min eller 1 kr kw får semihurtig (fint om vinteren som man ikke får så mye raskere uansett eller må "toppe" batteriet. Utrolig bra det her syns jeg både antall og opplegget og pris :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sølv-pilen

Trodde ikke det skulle være nødvending å stå i kø på denne plassen uansett, nokk ladere for å holde flyten. Parkeringsboten er nok vel for å rydde bort de som står uten å lade. trengte ikke finansisere underskudet på mongstad med denne ladeplassen. Men helt rett.. her blir nokk ikke kø. 10 kr mer en Grønn Kontakt er fortsatt dyrere en Grønn Kontakt.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Ssseee

Helt supert med ladeplassen, men stusser også over minuttpris.
Se for dere en bensin/dieselbileier skulle betale for tiden brukt ved pumpen? Det er jo like feil det. Pris per kw er eneste "rettferdige" , slik autocenteret har.
Da hadde iallefall jeg brukt laderne på danmarksplass m y e mer enn jeg vil gjøre nå..
2015 Kia Soul

kos

Hei sølv-pilen
Om du kommer inn til Bergen, så skal du ikke tenke på om du er tom. det er laget nett utenfor danmarksplass på alle innfartsårer, fra fylkesgrensene. Samt at det kommer en tilsvarende mot Sognefjorden.n Hurtigstasjoner ca vær 8 mil. Så jeg tenker radio og varmeapparat går så det suser. Dette er svært  bra.

Prisen er en annen !

kos

Sølv-pilen det er BKK som skal drifte anlegget - se den gamle tråden - grønn kontakt blir konkurent. Du forstår.

Gordon Retriever

At netteier-monopolisten BKK satser så sterkt på hurtigladere kan lett føre til at de blir monopoltilbyder også av hurtiglading i Bergensområdet.

kos

hei - en ting er sikkert - med de prisene og med det nettet, vil BKK bli stor. Tjener penger i alle ledd -samt tilskudd for å sette opp maskinene. Om vi bruker nettet så vil det i neste omgang også komme flere stasjoner - og konkurrentene kan bare glemme regionen - har ikke en mulighet til å konkurrere.

Gordon Retriever

Riktig, og med et solid fotfeste i Hordaland vil BKK etter hvert også kunne etablere seg på hurtigladermarkedet i andre regioner.

kos

Hei - kø blir det sikkert ikke og de er kjempegod på levering av presis strøm. BKK er landets nest største nettleverandør og landets 5 største strøm produsent. Selger ikke til sluttbrukere da konkuransetilsynet påpekte faktum. Men tiltross for prisen et bunnsolid og seriøst firma,med god sosial profil.

Skulle gjerne sett de i den rollen at de stod for drift som netteier og med mulighet for nettleie til de , samt at strømmen ble kjøpt i strømmarkedet som for resten av markedet. Da haddet det vært greit med 150 kroner i nettleie i mnd, men med strøm til spot pris..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA