Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Løst og fast - rykter -synsing

Startet av Mippen, søndag 25. januar 2015, klokken 18:41

« forrige - neste »

Knotten

Sitat fra: Ssseee på lørdag 10. januar 2015, klokken 23:40
Helt supert med ladeplassen, men stusser også over minuttpris.
Se for dere en bensin/dieselbileier skulle betale for tiden brukt ved pumpen? Det er jo like feil det. Pris per kw er eneste "rettferdige" , slik autocenteret har.
Da hadde iallefall jeg brukt laderne på danmarksplass m y e mer enn jeg vil gjøre nå..

Kan ikke si meg enig i dette. Pris pr kWt er forsåvidt nokså ok, men problemet er at da vil enkelte stå og lade (saktelade..) til det er helt fullt, kanskje mens andre venter.

Med pris pr tid vil nok flere lade når ladingen er mest effektiv - da er det billigst - til de har fått det de egentlig trenger, for så å overlate laderen til neste..?
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

kos

Hei
Dette probleme er kortdistanse ladebilenes problem - de med mer kapasitet lader max 80 %.
Ser mer ut som et leaf problem som hele verden skal få svi for.

pwb

Oppfordrer alle til å ikke bruke hurtiglader før man betaler for det man får. Hvorfor er det greit med forskjellsbehandling på hurtiglading? Må jo være lik pris på det man får levert.

Gordon Retriever

Ironisk nok tviler jeg på at vi vil se lavere priser før så mange stiller seg i kø hos BKKs ladestasjon på Danmarksplass at andre hurtigladeleverandører finner det interessant å etablere seg i Bergen og utfordre BKKs monopolstilling.

arnkl

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:00
Ironisk nok tviler jeg på at vi vil se lavere priser før så mange stiller seg i kø hos BKKs ladestasjon på Danmarksplass at andre hurtigladeleverandører finner det interessant å etablere seg i Bergen og utfordre BKKs monopolstilling.

Statoil Haukås skal få hurtigladestasjon. På same plassen kjem det også i nær framtid ein Tesla Supercharger. Nokre bilforhandlarar driv vel også hurtigladestasjoner, man kanskje berre ChaDEMO. Så BKK blir ikkje einerådande i Bergen.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

OleT

Møller bil Åsane har hurtiglader (Combo), det er en ChaDeMo i nærheten men den har ikke vært interessant nok til at jeg husker hvor. Kona trengte Møller sin i går for å komme hjem med e-upenetter at sikringen på jobber slo seg av. Takket være et tre som hviler på strømlinjen utenfor garasjen vår får vi bare ladet en bil av gangen hjemme til BKK får rettet alle strømbrudd og kan begynne å se på "vedlikehold" igjen.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

elninja

Jeg syns det er helt greit å betale litt ekstra, mtp at det sannsynligvis blir mer behov for vedlikehold der borte enn andre plasser. Og å sende noen ut betyr å bruke arbeidskraft, og arbeidskraft koster penger. MEN, da må de også sørge for at det er ladedtasjoner der til alle biler til enhver tid. DET betaler jeg glatt litt ekstra for, ellers går jeg en annen plass.

Litt OT, men en et lite varmerom der man feks kan kjøpe litt kaffi, hadde også vært fint. For om jeg ikke er alene, er det nok flere der ute som har kalde fingre og tær, etter å ha måttet skru av varmeapparatet de siste kilometerene.

Sitter forresten i ladekø nå, under en sovepose, og har ventet i snart 45 min. Gleder meg til å slippe kø!

Mippen

I dag er det 18.01. Noen som vet om ladestasjonen er åpen? Må kanskje innom der en tur i dag...
Fremtiden er elektrisk.

siforko

Fra kl 1400 mandag 19. januar kan du lade elbilen på verdens største hurtigladestasjon på Danmarks plass i Bergen.
Så får vi se om det er riktig. ;D ;D
Kjører E-Golf FL300

Mippen

Var ikke åpen i dag hvertfall. Kjørte forbi og hadde heldigvis nok strøm. Skal bli godt når den kommer. Har stått et par ganger på krambua og ventet på tur. Betaler gjerne noen kr for litt strøm enn å vente en time på krambua.
Fremtiden er elektrisk.

emil

Håper det kommer måter å lade på uten "app".

For de som enten ikke har telefon med støtte for aktuell app eller ikke godtar betingelser/tilgangene den krever.

ryhors

Sitat fra: emil på mandag 19. januar 2015, klokken 10:34
Håper det kommer måter å lade på uten "app".

For de som enten ikke har telefon med støtte for aktuell app eller ikke godtar betingelser/tilgangene den krever.

Det er mulig å lade uten app, fra web-side bilkraft.no
Få 10.000 Kr rabatt på din nye Tesla Model S: http://ts.la/ryhor9253

sølv-pilen

Nederland??? hvordan er koblingen BKK og Nederland?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

emil

Sitat fra: sølv-pilen på mandag 19. januar 2015, klokken 15:37
Nederland??? hvordan er koblingen BKK og Nederland?

De kjøper vel en ferdig tjeneste i steden for å utvikle den selv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA