Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lanseringen av P85D var ingen god ide

Startet av P85pluss, søndag 25. januar 2015, klokken 07:46

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: tothoren på tirsdag 26. mai 2015, klokken 11:35
Er det ev. mulig å få ettermontert sensorer? Koster kanskje flesk...
Originale sensorer er det nok bare å glemme. Men det finnes diverse ettermarkedsløsninger som sikkert lander på 5-10.000,-. De kan nok fungere greit.

Alternativt er det bare å utvise litt varsomhet når du parkerer, og kameraet bak er som sagt meget bra når det er rent!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tothoren

Så lenge prisen er ok så skal jeg nok klare meg uten sensor.  :)
Tesla P85+ 2014

Sharp

Dere er jommen meg flinke til å la denne tråden her spore av!  ;D

Ingen som vet hva brukte P85D er solgt for?

slumberjack

En del biler begynner jo å bli 1,5år gamle og jeg kan ikke se noe skremmende verdifall. 

De som vet ca hva disse koster basert på hva som følger med hva er verdifallet pr mnd? Jeg tror jeg kom frem til 5k mnd for en (altså kun verdifall), med tanke på billig drivstoff og type bil man får for pengene ville dette gått rett inn på konto for livsnytelse hadde jeg bare ikke hatt pengene plassert i en annen investering i livet.


pej

Jeg kjøpte min første S85 for 600.000,- og solgte etter 10mnd for 560.000.- dvs 4000,- pr mnd.

Regnestykket mitt på den nye 85D er som følger: Pris 700.000,- Nedskrives på 8 år. Dette gir ca verditap på 7200,- + rentekostnader for de som måtte ha det. Om man får mer enn kr 1,- om 8 år så er det ren bonus.
Jeg sparer idag i snitt 3000,- i diesel og 1500,- i bom, så dermed er dette en "billig" bil for min del. Hvor billig/dyr vet jeg ikke med sikkerhet før om ca 2 år når garantien går ut (kjører 50.000km pr år). Tror jeg vil være tjent med å bytte hvert 2.år for å alltid ha bilen under garanti.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Geirr

Sitat fra: pej på mandag 01. juni 2015, klokken 14:43
+ rentekostnader for de som måtte ha det.

Bare for ordens skyld; alle som kjøper bil til 700 000 har rentekostnader/finanskostnad knyttet til kjøpet. Enten har en direkte rentekostnader som en betaler til långiver, eller en har tapte finansinntekter (renteinntekter eller andre) som følger av kapitalbindingen i bilen. Å se bort fra dette er å lure seg selv.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Havebigfun

Sitat fra: SKH på mandag 01. juni 2015, klokken 16:05
Sitat fra: pej på mandag 01. juni 2015, klokken 14:43
+ rentekostnader for de som måtte ha det.

Bare for ordens skyld; alle som kjøper bil til 700 000 har rentekostnader/finanskostnad knyttet til kjøpet. Enten har en direkte rentekostnader som en betaler til långiver, eller en har tapte finansinntekter (renteinntekter eller andre) som følger av kapitalbindingen i bilen. Å se bort fra dette er å lure seg selv.
Det er riktig men det er ikke særlig store beløp man går glipp av med dagens renter :)

cirys1

Sitat fra: Havebigfun på mandag 01. juni 2015, klokken 18:09
Sitat fra: SKH på mandag 01. juni 2015, klokken 16:05
Sitat fra: pej på mandag 01. juni 2015, klokken 14:43
+ rentekostnader for de som måtte ha det.
som følger av kapitalbindingen i bilen. Å se bort fra dette er å lure seg selv.
Det er riktig men det er ikke særlig store beløp man går glipp av med dagens renter :)

Det er dette som er det største poenget her antar jeg, ikke renter i banken. Kan du bruke de 700k til noe som gir mer avkastning så er det best "butikk".
Kan du ta opp fult lån på bilen til 3,5% og legge de 700k i en leilighet med verdistigning på 6-8% i året er det vesentlig bedre økonomisk, eller betale ned på lån.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA