Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utlandet: Elbil fornuftig, men med liten kjøreglede

Startet av Leo, lørdag 24. januar 2015, klokken 14:11

« forrige - neste »

duracell

Sitat fra: K S på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:23
Sitat fra: duracell på torsdag 12. mars 2015, klokken 14:49
Sitat fra: K S på tirsdag 17. februar 2015, klokken 23:01
Sitat fra: Ragged_Glory på tirsdag 17. februar 2015, klokken 22:52
Passer ikke originalplata nedi bunnen? Du har ikke laget litt lufting for batterivifta? Har du utstyr som ligger rett på vifta?

Har laget plate i 10 mm kryssfiner og trukket denne med høytaler trekk, klosser under av isopor.

Vi er på nippet til å kjøpe en Soul, men ankepunktet er bagasjerommet. Det du har gjort her er jo genialt! :)
Spørsmålet mitt er imidlertid: Ettersom dette er en "fysisk endring" av bilen, har dere fått noen kommentarer fra forhandler vedrørende garanti osv? Hvis dette sperrer for viften og/eller skader andre ting (som vi ikke vet enda) er det ikke utenkelig at service og forhandler blir vanskelig?
Noen som har erfaringer etter triksingen?

Hvilke mål har du på platen og isoporen? ::)

Kan umulig påvirke garanti så lenge luftingen blir opprettholdt.
Isoporklosdene er 5 cm, av en hard type, vanlig blir for myk.
Bredden på platen er et par cm smalere enn bredden på bagasjerom. Dybden må tilpasses, jeg brukte gummimatten som mal, men bagasjerommet skrår bakover i bakkant, så tilpassing må til.

Ok, betryggende å høre. Må sørge for god lufting da.
Det er vel bare til å putte kassen tilbake og mappen oppå igjen før man kjører på service...just in case  ;D
Da vet jeg det er muligheter. Takk for tipset!

Djur1

Hvordan får en opp en mer fornuftig range? Min viser 119 km på maks. Nen etter å ha kjørt 80km så er det brukt 45 km av rangen.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

K S

Sitat fra: Djur1 på torsdag 19. mars 2015, klokken 15:04
Hvordan får en opp en mer fornuftig range? Min viser 119 km på maks. Nen etter å ha kjørt 80km så er det brukt 45 km av rangen.

Bilen husker de 100 sist kjørte kilometrene, fortsett å kjør samme topografi og kjørestil som vil GOM stemme bedre og bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA