Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Car-net før bilen er overtatt

Startet av Leo, lørdag 24. januar 2015, klokken 14:08

« forrige - neste »

birkeland

Alle KIA Soul EV som er laget før 8. januar 2015 blir kalt inn for å fikse en feil med gasspedalen:

http://www.greencarreports.com/news/1097249_2015-kia-soul-ev-electric-car-recalled-for-fragile-accelerator-pedal

Blir spennende å se hvor raske KIA er med å kalle tilbake bilene og rette opp i feilen.

moby666

Spennende å se om min blir innkalt da den er produsert 8.1.2015
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Ona IX

Har lest dette tidligere, men tenkt at det ikke gjelder europeiske biler fordi ingen har blitt kalt inn enda (såvidt jeg har forstått). Lurer på hvor lenge etter kia Norge ligger ift. Media!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

duracell

Har hatt Soul``n i tre dager nå. Kjempefornøyd, MEN i dag tidlig så kom en ubehagelig overraskelse.

Åpner bilen, hiver ungen inni og starter bilen på on/off men får ikke kjørt av gårde :(
Ser på instrumentpanelet og der lyser det rødt batteriikon  :o Jeg har ikke ladet den på to dager (var på 71%) men det skulle vel ikke ha noe å si?

Har lest om en del her inne som har opplevd problemer med 12V batteriet. Kanskje det var det som skjedde med meg? Jeg slo av "motoren" igjen, ventet typ 10 sekunder og så startet den uten problemer og jeg kjørte av gårde.

Hva skal jeg gjøre for å forhindre slike ting? Skal jeg ta kontakt med forhandler og be de fullade batteriet eller må man bytte et batteri på garantien?
Bilen har vært kjørt som demobil i underkant av 100km så er ikke rare distansen. Alt annet fungerer utmerket.

znaky85


ludo

Hold bremsen inne nar du slar av og pa bilen. Fungerer pa bilen min. Dette er muligens en software bug........

duracell

Sitat fra: znaky85 på torsdag 16. april 2015, klokken 17:54
Ta kontakt med forhandler uansett, tenker jeg

Tror jeg skal gjøre det. Har noe annet småplukk jeg må ta opp også.
Tenker at jo lenger jeg utsetter det med MacGuyver-løsninger jo verre blir når jeg til slutt må til forhandler uansett.

vgrbeider

Har hatt bilen siden Sep 2014 og har disse småtingene som skal taes samtidig med service nå:

- Temperaturen resetter seg til 15 grader av og til.
- Styring av DAB radiokanaler fra ratt/konsoll funker ikke alltid.
- Masse vann/dugg inni ryggekameraet slik at man kun ser dugg på skjermen selv om kameraet er tørt og fint på utsiden bak (bytter kamera).

Dette er jo bagateller på en nylansert elbil. Og dekkes jo av garantien i mange mange år!

K S

Sitat fra: vgrbeider på lørdag 02. mai 2015, klokken 11:15
Har hatt bilen siden Sep 2014 og har disse småtingene som skal taes samtidig med service nå:

- Temperaturen resetter seg til 15 grader av og til.
- Styring av DAB radiokanaler fra ratt/konsoll funker ikke alltid.
- Masse vann/dugg inni ryggekameraet slik at man kun ser dugg på skjermen selv om kameraet er tørt og fint på utsiden bak (bytter kamera).

Dette er jo bagateller på en nylansert elbil. Og dekkes jo av garantien i mange mange år!

Har kun 15 graders problemet.

Jeg lurer på om endel av de som har problem med 12 volts batteriet er brukerfeil... Hvis en feks stopper bilen uten å sette den i P(ark) så vil vel tenningen fortsatt være på?

birkeland

Jeg opplevde nettopp at de nederste strekene på gjenstående batterikapasitet blinker som om det er dårlig kontakt. Jeg fant et innlegg i et forum i USA på en som har hatt det samme problemet http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=79&start=20

Riktignok ikke et stort problem isolert sett, men vil be leverandør om å sjekke det ved neste anledning. Andre som har opplevd noe tilsvarende eller har noe mer informasjon om problemet?

Er ellers veldig fornøyd.

petgok

har opplevd det samme ved et par anledninger, men ikke brydd meg noe om det. Skal ha soulen inn til 15.000 km service 21 mai, så da får vi se om Kia får rettet opp dette og problemet med at temperaturen tilbakestilles til 15 grader.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

ludo

SitatJeg lurer på om endel av de som har problem med 12 volts batteriet er brukerfeil... Hvis en feks stopper bilen uten å sette den i P(ark) så vil vel tenningen fortsatt være på?

Da går det en alarm (lyd)

Gnilre

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bytte medfølgende 10A ladekabel, og byttet til en eksakt lik en i dag. Det var visst noe som var feil ved denne. Jeg har en tidlig produksjon og fikk bilen i september 2014.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

birkeland

Jeg har fått fukt inn i blinklyset på speil passasjerside (se bilde). Bilen er kun vasket med hageslange. Er det noen som har fått bekreftet eller avkreftet om bilen kan vaskes i vaskeautomat? Vet at det er noen elbiler hvor underspyling er fy fy for å beskytte batteripakken under bilen.

Har også den irriterende blinkingen av batteristatus på dashbordet i ny og ne.

Et spørsmål og neppe en feil: Er det noen som vet hva REG symbolet i displayet er (se bilde)? Det er ikke mulig å trykke på det.

OlavEmil

Fekk beskjed av forhandlaren vi kjøpte vår av at han kunne vaskast i maskin som einkvar annan bil. Verdt å merke seg at dette ikkje var ein Kia-forhandlar, men likevel ein som sel mykje elbil.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA