Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Torpedo Ted, fredag 23. januar 2015, klokken 23:36

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Epleskreller på søndag 08. februar 2015, klokken 09:05
Cirys1, jeg er enig med deg i noe, tror ikke det er mulig å få over 650k for en RWD. 600 virker mulig, men tregt.

Men tror du det blir vanskelig å selge en ny godt utstyrt 85D for 650k i august? For øyeblikket ligger det 22 annonser ute med nye biler og dual drive, samtlige er P85D.
Tråden handler om man bør selge nå eller vente, for egen del tror jeg ikke det er noe å spare på å legge ut bilen nå. Burde i såfall solgt den i fjor..

Missforstå meg rett, en D tilfører noe nytt ikke bare 4wd men også autopilot++
Den vill være mye mer ettertraktet en vanlig S85, 700 ++ for den er en pris man kan "forsvare"..

Derimot en P(+) til 700-750 er helt bort i natten i mine øyne.. :)

cirys1

Sitat fra: bjoris på søndag 08. februar 2015, klokken 09:45
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 08:20
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:52
Selfølgelig har nybilpris mye å si. Hadde nyprisene fremdeles vært på okt-nivå så ville kjøpere heller gått for en ny enn en brukt. Bruktbilselgerne måtte gå lavere ned i pris for å få solgt.

Den største konkurrenten til å få solgt sin brukte Model S er andre brukte Model S og deretter ny Model S og til sist andre bilmerker..

Jeg tipper mange av selgerne på finn ikke MÅ selge, noen lufter nok bare. Samtidig selges det biler hver dag..

Jeg satser på å legge ut min 85 i juni. Får 85D i august. En av bilene skal selges. Regner med å få hvertfall kostpris for  85D om jeg ikke blir fornøyd med prisen på 85'en.

Du må gjerne "regne" med det..

Så lenge det går greit utstyrte P85 med grei km til under 600, så tror jeg det er rimelig optimistisk og tro man får over 700 for sin P85+.. I tilegg så er mange av disse bilene belånt til pipen, mange av bilene er også eid av folk i "oljen", noe som også kommer til og påvirke prisen den nærmeste tiden.
"Endrede behov" går igjen i de jeg har skrevet mail med, til slutt er bilene verdt det markedet er villig til og betale. Legg også merke til hvor mange biler i nærheten av 700 som har ligget ute lenge og prisen har blitt justert flere ganger. De som typisk ligger på 675 idag lå over 700 for bare noen uker siden.   :)

Det er lov å drømme siden du er kjøper i markedet, men var jeg deg ville jeg utnyttet den spesielle situasjonen som har oppstått, hadde det ikke vært noe ny versting versjon på trappene hadde dette sett helt annerledes ut, mange av P eierene er inovatører i markedet som SKAL ha det verste og nyeste som finnes og de godtar verdifall vi vanlige ikke hadde akseptert i våre villeste fantasier, flere 100.000 i tap på en bil på ett år er for mange ganske sykt.

Poenget er at når dette rushet er over kommer prisene til å normaliserer seg og disse kuppene som dukker opp vil forsvinne, når det er sagt tror jeg det blir litt trangt i dørene for enkelte nå når bilene kommer, de kan jo bare droppe det og ta 15.000 i tap, men mest sannsynlig vil de tjene seg en grei slant på å selge bilen i det den kommer hvis gml TMSen er vanskelig solgt, men så har du de som bare SKAL ha den uansett pris i mellom, jeg tror ikke det er ekstremt mange av disse, men noen er det nok.

Som  du selv sier, det er dårligere tider og dermed er det folk som før kunne gjøre slikt som ikke kan det mer:)

Lykke til med kjøpet, kul bil får du uansett om du går for ny eller brukt

Det mange idag som selger med "prisstigning" så hva de betalte er det den blir lagt ut for, og derfor for man en veldig forskjell på pris. De som er "vant" med og ta 100-200 k i tap på noe som er normalt i denne prisklassen på et par og år og de som tviholder på "stigningen"..

Derfor mener jeg at det er en små absurd prissetting på Tesla 2 år gamle med 20k ligger ute til samme pris som 1 år gamle og 10k på meteret , selv om bilene er identiske med utstyr osv..

Nærmer man seg 700++ så konkurrerer man med S85D som er mye mer ettertraktet, 750 så for man en godt utstyrt S85D, da velger man ikke en 2 år gammel med 20k, da er man i beste fall ikke vell "bevart".

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 10:31
Missforstå meg rett, en D tilfører noe nytt ikke bare 4wd men også autopilot++

Autopilot har da ikke noe med D eller ikke å gjøre, den er også tilgjengelig på nyere RWD-biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 11:28
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 10:31
Missforstå meg rett, en D tilfører noe nytt ikke bare 4wd men også autopilot++

Autopilot har da ikke noe med D eller ikke å gjøre, den er også tilgjengelig på nyere RWD-biler.
Er klar over det, det er en del av den nye tech pakken, så uansett om du bestiller Rwd eller 4wd så for man det med.  Men hvem i Norge er det som ikke koster på seg 30lapper på 4wd visst man skulle bestilt idag..?

Muffinman


Bjoris

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 10:48
Sitat fra: bjoris på søndag 08. februar 2015, klokken 09:45
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 08:20
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:52
Selfølgelig har nybilpris mye å si. Hadde nyprisene fremdeles vært på okt-nivå så ville kjøpere heller gått for en ny enn en brukt. Bruktbilselgerne måtte gå lavere ned i pris for å få solgt.

Den største konkurrenten til å få solgt sin brukte Model S er andre brukte Model S og deretter ny Model S og til sist andre bilmerker..

Jeg tipper mange av selgerne på finn ikke MÅ selge, noen lufter nok bare. Samtidig selges det biler hver dag..

Jeg satser på å legge ut min 85 i juni. Får 85D i august. En av bilene skal selges. Regner med å få hvertfall kostpris for  85D om jeg ikke blir fornøyd med prisen på 85'en.

Du må gjerne "regne" med det..

Så lenge det går greit utstyrte P85 med grei km til under 600, så tror jeg det er rimelig optimistisk og tro man får over 700 for sin P85+.. I tilegg så er mange av disse bilene belånt til pipen, mange av bilene er også eid av folk i "oljen", noe som også kommer til og påvirke prisen den nærmeste tiden.
"Endrede behov" går igjen i de jeg har skrevet mail med, til slutt er bilene verdt det markedet er villig til og betale. Legg også merke til hvor mange biler i nærheten av 700 som har ligget ute lenge og prisen har blitt justert flere ganger. De som typisk ligger på 675 idag lå over 700 for bare noen uker siden.   :)

Det er lov å drømme siden du er kjøper i markedet, men var jeg deg ville jeg utnyttet den spesielle situasjonen som har oppstått, hadde det ikke vært noe ny versting versjon på trappene hadde dette sett helt annerledes ut, mange av P eierene er inovatører i markedet som SKAL ha det verste og nyeste som finnes og de godtar verdifall vi vanlige ikke hadde akseptert i våre villeste fantasier, flere 100.000 i tap på en bil på ett år er for mange ganske sykt.

Poenget er at når dette rushet er over kommer prisene til å normaliserer seg og disse kuppene som dukker opp vil forsvinne, når det er sagt tror jeg det blir litt trangt i dørene for enkelte nå når bilene kommer, de kan jo bare droppe det og ta 15.000 i tap, men mest sannsynlig vil de tjene seg en grei slant på å selge bilen i det den kommer hvis gml TMSen er vanskelig solgt, men så har du de som bare SKAL ha den uansett pris i mellom, jeg tror ikke det er ekstremt mange av disse, men noen er det nok.

Som  du selv sier, det er dårligere tider og dermed er det folk som før kunne gjøre slikt som ikke kan det mer:)

Lykke til med kjøpet, kul bil får du uansett om du går for ny eller brukt

Det mange idag som selger med "prisstigning" så hva de betalte er det den blir lagt ut for, og derfor for man en veldig forskjell på pris. De som er "vant" med og ta 100-200 k i tap på noe som er normalt i denne prisklassen på et par og år og de som tviholder på "stigningen"..

Derfor mener jeg at det er en små absurd prissetting på Tesla 2 år gamle med 20k ligger ute til samme pris som 1 år gamle og 10k på meteret , selv om bilene er identiske med utstyr osv..

Nærmer man seg 700++ så konkurrerer man med S85D som er mye mer ettertraktet, 750 så for man en godt utstyrt S85D, da velger man ikke en 2 år gammel med 20k, da er man i beste fall ikke vell "bevart".

Jeg er enig i at 700 er alt for mye for en P85:) Det er jo bare slik at P85 gir for mange svært liten merverdi enn en vanlig S85
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Geirr

"Vente til rushet er over" ??

Jeg er rimelig trygg på at det vi ser nå ikke er noe rush i forhold til det vi ser når de nye bilene begynner å utleveres. Tror det er mange som har kjøpt på spekulasjon, eller satset på at de får solgt den gamle modellen til en OK pris. Det kan bli fryktelig mange dyre biler som skal/må selges....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Djur1


Slik det er nå så er det overskudd på tilbudssiden på helt nye biler som er rimligere enn listepris. Det igjen vil presse prisene på gamle ned. På toppen av det er det flere som skal bytte fra p85 til p85d.

Totalt er det prispress nå.

Når dette normaliserer seg,så vil nok tilbudet gå noe ned siden bestillingen av biler med de høye ny bil prisene,vil jeg tro,er lavere. Da vil nye kjøpere heller vurdere brukte p85 eller noen nesten nye p85d.

Tipper det blir sommer før det roer seg litt
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

turfsurf

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:02
Når vi er oppi 750 så snakker vi heller ikke om en ribbet D men en godt utstyrt en.
Min S85D uten vintehjul og med standard felger koster nå nesten 770k. Så en S85D til 750k er ikke spesiellt godt utstyrt, da må du nok legge på minst 50k til.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 11:39
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 11:28
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 10:31
Missforstå meg rett, en D tilfører noe nytt ikke bare 4wd men også autopilot++

Autopilot har da ikke noe med D eller ikke å gjøre, den er også tilgjengelig på nyere RWD-biler.
Er klar over det, det er en del av den nye tech pakken, så uansett om du bestiller Rwd eller 4wd så for man det med.  Men hvem i Norge er det som ikke koster på seg 30lapper på 4wd visst man skulle bestilt idag..?

Jeg hadde ikke gjort det. Ikke pga. prisen men fordi jeg har mer brukt for plassen i frunken enn 4WD. Dessuten føler jeg meg tryggere på veien med RWD, bilen gir kjappere tilbakemeldinger på hvor glatt det faktisk er.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: turfsurf på søndag 08. februar 2015, klokken 14:22
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:02
Når vi er oppi 750 så snakker vi heller ikke om en ribbet D men en godt utstyrt en.
Min S85D uten vintehjul og med standard felger koster nå nesten 770k. Så en S85D til 750k er ikke spesiellt godt utstyrt, da må du nok legge på minst 50k til.
"Bygde" meg en nå nettopp til 740.. 4WD, Tech pakke, Dobbeltlader bakovervendte seter, smart luft fjæring, sikkerhetspakke, panorama tak, skinn" Ikke fullstappet men meget godt utstyrt..  :P

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 14:50
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 11:39
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 11:28
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 10:31
Missforstå meg rett, en D tilfører noe nytt ikke bare 4wd men også autopilot++

Autopilot har da ikke noe med D eller ikke å gjøre, den er også tilgjengelig på nyere RWD-biler.
Er klar over det, det er en del av den nye tech pakken, så uansett om du bestiller Rwd eller 4wd så for man det med.  Men hvem i Norge er det som ikke koster på seg 30lapper på 4wd visst man skulle bestilt idag..?

Jeg hadde ikke gjort det. Ikke pga. prisen men fordi jeg har mer brukt for plassen i frunken enn 4WD. Dessuten føler jeg meg tryggere på veien med RWD, bilen gir kjappere tilbakemeldinger på hvor glatt det faktisk er.

Da er du en av veldig få er min gjettning..  :P Plassen i frunken blir ikke så mye mindre, det er stort sett den "tunnelen" inn der som forsvinner.
Jeg har kun kjørt P85 et par ganger ikke på glatten men på våt vegbane med 19 tommere, med nye MS hjulene den blir levert med. Det er nesten komplett umulig og gi på med noe som helst uten hjulspinn, jeg ønsker ihvertfall 4wd foran mye annet utstyr,
Det blir spennende og se akserelasjonstider etterhvert, jeg vill tro S85D vill knuse P85 under de aller fleste tilfeller selv med 40 hk mindre.

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 15:16
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 14:50
Jeg hadde ikke gjort det. Ikke pga. prisen men fordi jeg har mer brukt for plassen i frunken enn 4WD. Dessuten føler jeg meg tryggere på veien med RWD, bilen gir kjappere tilbakemeldinger på hvor glatt det faktisk er.

Da er du en av veldig få er min gjettning..  :P Plassen i frunken blir ikke så mye mindre, det er stort sett den "tunnelen" inn der som forsvinner.
Jeg har kun kjørt P85 et par ganger ikke på glatten men på våt vegbane med 19 tommere, med nye MS hjulene den blir levert med. Det er nesten komplett umulig og gi på med noe som helst uten hjulspinn, jeg ønsker ihvertfall 4wd foran mye annet utstyr,
Det blir spennende og se akserelasjonstider etterhvert, jeg vill tro S85D vill knuse P85 under de aller fleste tilfeller selv med 40 hk mindre.

Plassen i frunken blir MYE mindre ja. Det er mye mer enn bare tunnelen som blir borte, og det blir umulig å få med seg reservehjul der på langtur. Dermed havner hjulet bak og det er ikke praktisk.

Akselerasjon på vinterdekk bryr jeg meg fint lite om, den er mer enn god nok uansett. Når det er sagt selges jo ikke P85 eller P85+ lengre så om jeg skulle handlet ny Tesla nå hadde det blitt en S85.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf


Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 15:08
Sitat fra: turfsurf på søndag 08. februar 2015, klokken 14:22
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:02
Når vi er oppi 750 så snakker vi heller ikke om en ribbet D men en godt utstyrt en.
Min S85D uten vintehjul og med standard felger koster nå nesten 770k. Så en S85D til 750k er ikke spesiellt godt utstyrt, da må du nok legge på minst 50k til.
"Bygde" meg en nå nettopp til 740.. 4WD, Tech pakke, Dobbeltlader bakovervendte seter, smart luft fjæring, sikkerhetspakke, panorama tak, skinn" Ikke fullstappet men meget godt utstyrt..  :P

Vi har meget forskjellige definisjoner på meget godt utstyrt ser jeg... Men vinterhjul må vel alle ha. Det får du stort sett med de fleste brukte.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 15:22
Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 15:16
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 14:50
Jeg hadde ikke gjort det. Ikke pga. prisen men fordi jeg har mer brukt for plassen i frunken enn 4WD. Dessuten føler jeg meg tryggere på veien med RWD, bilen gir kjappere tilbakemeldinger på hvor glatt det faktisk er.

Da er du en av veldig få er min gjettning..  :P Plassen i frunken blir ikke så mye mindre, det er stort sett den "tunnelen" inn der som forsvinner.
Jeg har kun kjørt P85 et par ganger ikke på glatten men på våt vegbane med 19 tommere, med nye MS hjulene den blir levert med. Det er nesten komplett umulig og gi på med noe som helst uten hjulspinn, jeg ønsker ihvertfall 4wd foran mye annet utstyr,
Det blir spennende og se akserelasjonstider etterhvert, jeg vill tro S85D vill knuse P85 under de aller fleste tilfeller selv med 40 hk mindre.

Plassen i frunken blir MYE mindre ja. Det er mye mer enn bare tunnelen som blir borte, og det blir umulig å få med seg reservehjul der på langtur. Dermed havner hjulet bak og det er ikke praktisk.

Akselerasjon på vinterdekk bryr jeg meg fint lite om, den er mer enn god nok uansett. Når det er sagt selges jo ikke P85 eller P85+ lengre så om jeg skulle handlet ny Tesla nå hadde det blitt en S85.
Jeg så senest en video av overlevering av en P85D igår kveld på YouTube, synes ærlig talt ikke plassen så så mindre ut. Men skal ikke være bombastisk her.. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA