Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Torpedo Ted, fredag 23. januar 2015, klokken 23:36

« forrige - neste »

Lacaixxa

.... Og vi kan vel også regne med noe etterslep i effekten av dollarjuster nypris. Nye Tesla kjøpere skal være veldig glad i 4x4 for å forsvare prisen mellom en fullspekket brukt performance og en ny standard 4x4 fremover.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Sharp

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 12:52
Sitat fra: MeTesla på lørdag 07. februar 2015, klokken 07:59
på 12 timer har antall biler til salgs gått ned med 5 og er nå 135...

135 er et ganske vannvittig høyt antall når du tenker på hvor få model s det er i landet iforhold til mye annet.
BMW 5 serie f.eks mellom 2013-2015 er det "bare" 270 til salgs av, iforhold til til antall 5 serier vi har i landet er dette høy eller lavt?

Forholdet mellom antall biler totalt i landet og antall biler til salgs går ikke i favør Tesla mener nå jeg selv om det var helt oppi 180 rundt lansering av D.  :)

Det ble solgt ca. 6000 Tesla Model S i 2013 og 2014. Det er skyhøyt over antallet BMW 5-serie i samme periode. Volvo V70 er grei å sammenlikne med, av den ble det solgt ca. 6.200. Det er nå 221 V70 til salgs på Finn fra 2013 og 2014, mens det er 133 Tesla Model S fra 2013 og 2014.

Å si at det er "vannvittig" mange Tesla til salgs er nok feil hvis man sammenlikner med andre merker.

cirys1

Sitat fra: Sharp på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:51
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 12:52
Sitat fra: MeTesla på lørdag 07. februar 2015, klokken 07:59
på 12 timer har antall biler til salgs gått ned med 5 og er nå 135...

135 er et ganske vannvittig høyt antall når du tenker på hvor få model s det er i landet iforhold til mye annet.
BMW 5 serie f.eks mellom 2013-2015 er det "bare" 270 til salgs av, iforhold til til antall 5 serier vi har i landet er dette høy eller lavt?

Forholdet mellom antall biler totalt i landet og antall biler til salgs går ikke i favør Tesla mener nå jeg selv om det var helt oppi 180 rundt lansering av D.  :)

Det ble solgt ca. 6000 Tesla Model S i 2013 og 2014. Det er skyhøyt over antallet BMW 5-serie i samme periode. Volvo V70 er grei å sammenlikne med, av den ble det solgt ca. 6.200. Det er nå 221 V70 til salgs på Finn fra 2013 og 2014, mens det er 133 Tesla Model S fra 2013 og 2014.

Å si at det er "vannvittig" mange Tesla til salgs er nok feil hvis man sammenlikner med andre merker.

Det er også en måte og sammenligne på..  :P 
Litt av poenget/cluet med det jeg skrev er at du viser til salgsantallet som igjen er det totalle antallet med biler i landet, med V70 kan man gå for en 2012 eller eldre det kan man ikke med Tesla. Det totale utvalget når man sammenligner Tesla med andre er at Tesla med sine 135 biler tiol salgs er ganske høyt i mine øyne.


BMW850

Jeg ga 730.000 for min for 9 måneder siden. Har gått 9000km og hadde ikke solgt den for en krone under 700.000. Mao ikke interessert i å selge ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Sharp på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:51
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 12:52
Sitat fra: MeTesla på lørdag 07. februar 2015, klokken 07:59
på 12 timer har antall biler til salgs gått ned med 5 og er nå 135...

135 er et ganske vannvittig høyt antall når du tenker på hvor få model s det er i landet iforhold til mye annet.
BMW 5 serie f.eks mellom 2013-2015 er det "bare" 270 til salgs av, iforhold til til antall 5 serier vi har i landet er dette høy eller lavt?

Forholdet mellom antall biler totalt i landet og antall biler til salgs går ikke i favør Tesla mener nå jeg selv om det var helt oppi 180 rundt lansering av D.  :)

Det ble solgt ca. 6000 Tesla Model S i 2013 og 2014. Det er skyhøyt over antallet BMW 5-serie i samme periode. Volvo V70 er grei å sammenlikne med, av den ble det solgt ca. 6.200. Det er nå 221 V70 til salgs på Finn fra 2013 og 2014, mens det er 133 Tesla Model S fra 2013 og 2014.

Å si at det er "vannvittig" mange Tesla til salgs er nok feil hvis man sammenlikner med andre merker.

Det er også en måte og sammenligne på..  :P 
Litt av poenget/cluet med det jeg skrev er at du viser til salgsantallet som igjen er det totalle antallet med biler i landet, med V70 kan man gå for en 2012 eller eldre det kan man ikke med Tesla. Det totale utvalget når man sammenligner Tesla med andre er at Tesla med sine 135 biler tiol salgs er ganske høyt i mine øyne.


Nja, dette er jo faktisk en svært relevant sammenligning. En person som er på jakt etter, og er villig til å betale for en 2 år gammel V70 forstår jo åpenbart at dette er dyrere enn en 3 år gammel. Det som er relevant er jo hvor mange Teslaer som er tilsalgs av en årsmodell ifht til andre sammenlignbare biler i %.
Jeg har ikke salgstallene for 5-serie, men jeg er rimelig sikker på at det er solgt vesentlig flere Teslaer. Og det er 273 5-serier til salgs (2013-15. Det må event korrigeres for at Tesla først kom i aug-13, men det betyr jo ingenting for andelen).

Jeg er vel ikke særlig i tvil om hvilken bruktbil jeg ville satt på av disse 2.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

cirys1

Sitat fra: BMW850 på lørdag 07. februar 2015, klokken 15:27
Jeg ga 730.000 for min for 9 måneder siden. Har gått 9000km og hadde ikke solgt den for en krone under 700.000. Mao ikke interessert i å selge ;)

Det er en helt ærlig sak, jeg fikk ny bil forfjor desember 2013/2014 mod (ikke Tesla) en bil som er 14 måneder,gått 13.000km den ga jeg 520 for og ligger nå til salgs for 420.

Det virker ikke som noen Tesla eiere vill påta seg tap, eller ikke vill se sannheten i hvitøyet.

Derfor ligger P85 ifra 580-750 mange av disse er det nesten ingen forskjell på utstyr, km osv.

Jeg syns nesten litt synd på de som legger ut sin 2013 bil med 20000km på telleren til 750, enten så er kjøperen stokk dum ellers så har bare selger ikke tatt til seg realiteten.


Lacaixxa

Siden du tilsynelatende er opptatt av å sammenligne epler med epler, så har kanskje din bil også økt i pris mellom 100 og 250k siden du kjøpte? Den bilen som jeg ville valgt på finn ligger til 650. Signatur med 8 års service i inkludert og alt utstyr/farge. Kupp!


Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 18:24
Sitat fra: BMW850 på lørdag 07. februar 2015, klokken 15:27
Jeg ga 730.000 for min for 9 måneder siden. Har gått 9000km og hadde ikke solgt den for en krone under 700.000. Mao ikke interessert i å selge ;)

Det er en helt ærlig sak, jeg fikk ny bil forfjor desember 2013/2014 mod (ikke Tesla) en bil som er 14 måneder,gått 13.000km den ga jeg 520 for og ligger nå til salgs for 420.

Det virker ikke som noen Tesla eiere vill påta seg tap, eller ikke vill se sannheten i hvitøyet.

Derfor ligger P85 ifra 580-750 mange av disse er det nesten ingen forskjell på utstyr, km osv.

Jeg syns nesten litt synd på de som legger ut sin 2013 bil med 20000km på telleren til 750, enten så er kjøperen stokk dum ellers så har bare selger ikke tatt til seg realiteten.


2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

cirys1

Sitat fra: Lacaixxa på lørdag 07. februar 2015, klokken 18:55
Siden du tilsynelatende er opptatt av å sammenligne epler med epler, så har kanskje din bil også økt i pris mellom 100 og 250k siden du kjøpte? Den bilen som jeg ville valgt på finn ligger til 650. Signatur med 8 års service i inkludert og alt utstyr/farge. Kupp!


Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 18:24
Sitat fra: BMW850 på lørdag 07. februar 2015, klokken 15:27
Jeg ga 730.000 for min for 9 måneder siden. Har gått 9000km og hadde ikke solgt den for en krone under 700.000. Mao ikke interessert i å selge ;)

Det er en helt ærlig sak, jeg fikk ny bil forfjor desember 2013/2014 mod (ikke Tesla) en bil som er 14 måneder,gått 13.000km den ga jeg 520 for og ligger nå til salgs for 420.

Det virker ikke som noen Tesla eiere vill påta seg tap, eller ikke vill se sannheten i hvitøyet.

Derfor ligger P85 ifra 580-750 mange av disse er det nesten ingen forskjell på utstyr, km osv.

Jeg syns nesten litt synd på de som legger ut sin 2013 bil med 20000km på telleren til 750, enten så er kjøperen stokk dum ellers så har bare selger ikke tatt til seg realiteten.



He he.. Ganske artig hvor mange som er opptatt av at det har vært en prisstigning, det er for meg helt irrelevant.
Veldig mange som legger til i annonseteksten denne koster ditt og datt idag og da spesielt på p85 som ikke engang tilbys lenger. Hvordan har de fått prisen lurer jeg på..?

For 750 så for du en godt utstyrt s85D, og for meg hadde det vært en "no brainer"..

Også_Øyvind_H

#83
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 19:20

He he.. Ganske artig hvor mange som er opptatt av at det har vært en prisstigning, det er for meg helt irrelevant.
Veldig mange som legger til i annonseteksten denne koster ditt og datt idag og da spesielt på p85 som ikke engang tilbys lenger. Hvordan har de fått prisen lurer jeg på..?

For 750 så for du en godt utstyrt s85D, og for meg hadde det vært en "no brainer"..

Nå er det jo litt spesielt å sammenligne de dyreste som ligger ute med alternativet. Det ligger vanvittig mange overprisede biler på Finn (generelt).

Jeg hadde i alle fall vært usikker om jeg skulle kjøpt i dag - 750' for en godt utstyrt S85D eller 650' for en fullutstyrt ett år gammel P.

Og forøvrig er det litt artig at du synes at det er irrelevant at det har vært prisstigning. Hvordan vil du kjøpe en ny bil (om det er alternativet) uten å forholde deg til det?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

frosken


cirys1

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 07. februar 2015, klokken 20:22
Hvordan vil du kjøpe en ny bil (om det er alternativet) uten å forholde deg til det?

Visst noen tror at de kan få igjen sine penger fordi det har vært en prisstigning er for meg tullete, problemet til de som er på prisstigningsbølgen er at de nå har fått en konkurrent en D.
Visst du priser deg i sjiktet 700-750 så er D et realt alternativ helt ny. Når vi er oppi 750 så snakker vi heller ikke om en ribbet D men en godt utstyrt en. I de aller fleste tillfeller vill 4wd utkonkurere både 40hk og stabilisatorstag og foringer når det kommer til prestanda, både 0-100 og generelt. (våt vegbane, glatt osv.)
Bare den nybilfølsen er noe helt spesielt og kan ikke konkurrere med en bil som er 2 år gammel og har gått 20k, selv om bilen er ren og pen.

Jeg tror ikke vi kommer til og bli enig sånn brått siden jeg er på "kjøper" siden og du mest sannsynlig eier en, uansett så sprikende priser som det er på Tesla har jeg ikke sett på noen andre bilmerker, og dette tror jeg er veldig mye p.g.a. de har en "klokketro" på denne prisstigningen. De lar være og sammenligne sin bil med markedet, bare hva den ville kostet ny idag...  8)

Epleskreller

Selfølgelig har nybilpris mye å si. Hadde nyprisene fremdeles vært på okt-nivå så ville kjøpere heller gått for en ny enn en brukt. Bruktbilselgerne måtte gå lavere ned i pris for å få solgt.

Den største konkurrenten til å få solgt sin brukte Model S er andre brukte Model S og deretter ny Model S og til sist andre bilmerker..

Jeg tipper mange av selgerne på finn ikke MÅ selge, noen lufter nok bare. Samtidig selges det biler hver dag..

Jeg satser på å legge ut min 85 i juni. Får 85D i august. En av bilene skal selges. Regner med å få hvertfall kostpris for  85D om jeg ikke blir fornøyd med prisen på 85'en.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cirys1

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:52
Selfølgelig har nybilpris mye å si. Hadde nyprisene fremdeles vært på okt-nivå så ville kjøpere heller gått for en ny enn en brukt. Bruktbilselgerne måtte gå lavere ned i pris for å få solgt.

Den største konkurrenten til å få solgt sin brukte Model S er andre brukte Model S og deretter ny Model S og til sist andre bilmerker..

Jeg tipper mange av selgerne på finn ikke MÅ selge, noen lufter nok bare. Samtidig selges det biler hver dag..

Jeg satser på å legge ut min 85 i juni. Får 85D i august. En av bilene skal selges. Regner med å få hvertfall kostpris for  85D om jeg ikke blir fornøyd med prisen på 85'en.

Du må gjerne "regne" med det..

Så lenge det går greit utstyrte P85 med grei km til under 600, så tror jeg det er rimelig optimistisk og tro man får over 700 for sin P85+.. I tilegg så er mange av disse bilene belånt til pipen, mange av bilene er også eid av folk i "oljen", noe som også kommer til og påvirke prisen den nærmeste tiden.
"Endrede behov" går igjen i de jeg har skrevet mail med, til slutt er bilene verdt det markedet er villig til og betale. Legg også merke til hvor mange biler i nærheten av 700 som har ligget ute lenge og prisen har blitt justert flere ganger. De som typisk ligger på 675 idag lå over 700 for bare noen uker siden.   :)

Epleskreller

Cirys1, jeg er enig med deg i noe, tror ikke det er mulig å få over 650k for en RWD. 600 virker mulig, men tregt.

Men tror du det blir vanskelig å selge en ny godt utstyrt 85D for 650k i august? For øyeblikket ligger det 22 annonser ute med nye biler og dual drive, samtlige er P85D.
Tråden handler om man bør selge nå eller vente, for egen del tror jeg ikke det er noe å spare på å legge ut bilen nå. Burde i såfall solgt den i fjor..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 08:20
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:52
Selfølgelig har nybilpris mye å si. Hadde nyprisene fremdeles vært på okt-nivå så ville kjøpere heller gått for en ny enn en brukt. Bruktbilselgerne måtte gå lavere ned i pris for å få solgt.

Den største konkurrenten til å få solgt sin brukte Model S er andre brukte Model S og deretter ny Model S og til sist andre bilmerker..

Jeg tipper mange av selgerne på finn ikke MÅ selge, noen lufter nok bare. Samtidig selges det biler hver dag..

Jeg satser på å legge ut min 85 i juni. Får 85D i august. En av bilene skal selges. Regner med å få hvertfall kostpris for  85D om jeg ikke blir fornøyd med prisen på 85'en.

Du må gjerne "regne" med det..

Så lenge det går greit utstyrte P85 med grei km til under 600, så tror jeg det er rimelig optimistisk og tro man får over 700 for sin P85+.. I tilegg så er mange av disse bilene belånt til pipen, mange av bilene er også eid av folk i "oljen", noe som også kommer til og påvirke prisen den nærmeste tiden.
"Endrede behov" går igjen i de jeg har skrevet mail med, til slutt er bilene verdt det markedet er villig til og betale. Legg også merke til hvor mange biler i nærheten av 700 som har ligget ute lenge og prisen har blitt justert flere ganger. De som typisk ligger på 675 idag lå over 700 for bare noen uker siden.   :)

Det er lov å drømme siden du er kjøper i markedet, men var jeg deg ville jeg utnyttet den spesielle situasjonen som har oppstått, hadde det ikke vært noe ny versting versjon på trappene hadde dette sett helt annerledes ut, mange av P eierene er inovatører i markedet som SKAL ha det verste og nyeste som finnes og de godtar verdifall vi vanlige ikke hadde akseptert i våre villeste fantasier, flere 100.000 i tap på en bil på ett år er for mange ganske sykt.

Poenget er at når dette rushet er over kommer prisene til å normaliserer seg og disse kuppene som dukker opp vil forsvinne, når det er sagt tror jeg det blir litt trangt i dørene for enkelte nå når bilene kommer, de kan jo bare droppe det og ta 15.000 i tap, men mest sannsynlig vil de tjene seg en grei slant på å selge bilen i det den kommer hvis gml TMSen er vanskelig solgt, men så har du de som bare SKAL ha den uansett pris i mellom, jeg tror ikke det er ekstremt mange av disse, men noen er det nok.

Som  du selv sier, det er dårligere tider og dermed er det folk som før kunne gjøre slikt som ikke kan det mer:)

Lykke til med kjøpet, kul bil får du uansett om du går for ny eller brukt
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA