Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Torpedo Ted, fredag 23. januar 2015, klokken 23:36

« forrige - neste »

cirys1

#120
Sitat fra: turfsurf på søndag 08. februar 2015, klokken 21:10

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 16:18
Sitat fra: turfsurf på søndag 08. februar 2015, klokken 15:33
Vi har meget forskjellige definisjoner på meget godt utstyrt ser jeg... Men vinterhjul må vel alle ha. Det får du stort sett med de fleste brukte.

Alltid noen som må "krangle" vet du..  :P Hva var det jeg ikke hadde med... Visst du bytter ut baovervendte seter med Ulta hifi (som er priset likt) så er det folk på "finn annonserer med ALT. (er ganske uenig her da)
Men det er jo ikke så mange tillvalg til man kan ha som betyr noe i særlig grad, Premium interiørpakke og kromforseter bak??
Kunne kanskje brukt 4700 kr på og gjort den litt finere inni, 11.000 kr for et taktrekk er jo hinsides..

Det jeg ville hatt med på "min bestilling" var next generation seter men det finner jeg bare som valg på P85D..

Angående vinterhjul/sommerhjul så er det svært mange som selger det utenom ihverfall visst man leser teksten rundt om.

På en av de dyrere brukte får du nok med vinterhjul. Du mangler f.eks Carbon interiør, dyrere lakk, andre felger, hifi som du sier, vinterpakke, sikkerhetspakke, alcantara tak.

Vinterpakke,carbon og sikkerhetspakke er med, dyrere lakk er med blå, ikke den dyreste men den er med.

Det jeg har utelatt er hifi, glasstak,alacantara i tak og store hjul.(og selvfølgelig premium interiørpakke og komforseter bak)
Ser man på flesteparten på markedet så har de valgt hifi fremfor ekstra seter (de koster det samme) men ekstra seter er viktigere for meg..  :)

petersv

Wow. Er det ikke enklere å kalle en spade for en spade? AWD har bedre fremkommelighet og RWD har bedre plass.

Alle har sine bruksmønstre, sånn er det bare, men mest av alt vil vi som menneske alltid forsvare våre valg ovenfor andre og enda mer oss selv. That's life.

Elbil fundamentalist

#122
Jeg må innrømme at det er fristende å tilby vår godt utstyrte S85D med en P/s85 tilsvarende utstyrt mot 200 laken i mellomlegg. Når alt kommer til alt gjør alle tms 85"ere jobben for vår familie. AWD acc etc er Nice add-ons....
Tror ikke det norske markert på noen som helst måte møter noen metning på Teslaer enda. Vi har kun såvidt startet...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Otto

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 05. januar 2015, klokken 23:01
Har bestilt P85D. Jeg har mulighet til å ta levering uten å selge den jeg har nå.

Jeg vil tro det allerede er en del P85'er som selges pga overgang til P85D, og om en måned eller to kommer nok prisene til å dumpes når folk MÅ selge før den nye ankommer.

Kan det hende det er bedre å vente til i sommer med å selge? Da har alle som faktisk måtte selge mest sannsynlig fått solgt unna.

Jeg foreslår at alle venter med å selge sin til rushet er over. Da kan vi selge våres i ro og fred.... :-) :-)
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Sharp

Sitat fra: Otto på mandag 09. februar 2015, klokken 09:48
Jeg foreslår at alle venter med å selge sin til rushet er over. Da kan vi selge våres i ro og fred.... :-) :-)

Kanskje TOCN og FINN bør gå sammen om et kvotesystem for brukte Teslaer? Maks én ny Tesla til salgs på Finn hver dag, slik at prisene holdes oppe?  ;D

Det er jo tydeligvis mange Tesla-eiere som føler seg så spesielle at vanlig avskrivning ikke gjelder for dem. Flere av dem har vært direkte ufine mot meg når jeg har lagt ut min bil til "dumping"-pris (dvs. en pris hvor den faktisk ble solgt). Det er kanskje de samme folkene som stadig skal snakke opp bruktprisene og komme med argumenter om hvorfor deres bil nesten ikke har hatt verditap på 1,5 år.

mogu

Sitat fra: Sharp på mandag 09. februar 2015, klokken 10:20
Sitat fra: Otto på mandag 09. februar 2015, klokken 09:48
Jeg foreslår at alle venter med å selge sin til rushet er over. Da kan vi selge våres i ro og fred.... :-) :-)

Kanskje TOCN og FINN bør gå sammen om et kvotesystem for brukte Teslaer? Maks én ny Tesla til salgs på Finn hver dag, slik at prisene holdes oppe?  ;D

Det er jo tydeligvis mange Tesla-eiere som føler seg så spesielle at vanlig avskrivning ikke gjelder for dem. Flere av dem har vært direkte ufine mot meg når jeg har lagt ut min bil til "dumping"-pris (dvs. en pris hvor den faktisk ble solgt). Det er kanskje de samme folkene som stadig skal snakke opp bruktprisene og komme med argumenter om hvorfor deres bil nesten ikke har hatt verditap på 1,5 år.

Man vil alltid ha en tanke om hva det man har er verdt, og man vil ha et effektivt marked som forteller hva det faktisk er verdt, og når det er veldig stor forskjell på disse to er det kanskje vanskelig å takle for mange.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cirys1

Sitat fra: mortegun på mandag 09. februar 2015, klokken 10:59
Man vil alltid ha en tanke om hva det man har er verdt, og man vil ha et effektivt marked som forteller hva det faktisk er verdt, og når det er veldig stor forskjell på disse to er det kanskje vanskelig å takle for mange.

Kunne ikke vært mer enig..  8)

Man må for all del prise bilen slik man vill og etter kriteriet som man mener er viktig, men man bør også kunne "forklare" hvorfor deres bil ligger så mye over alle andre. (Har den serviceavtale, folie, etc, ting uteom det vanlige så trekker det prisen litt opp)

Med "høy-lav" sortering på Finn så kan jeg med engang "konstatere" at de 7-8 øverste bilene ikke blir solgt, de har priset seg helt ut av markedet.
Det kan være en liten ekstra sikkerhet for noen og kjøpe gjennom forhandler, visst de ikke klarer og ordne finansiering og slikt selv.. (og da blir bilen enda dyrere igjen)..  :)

Olemann

#127
Har også merket meg det, etter å ha deltatt i denne debatten som nå har hele 3 tråder her på TMS forum.

Man bruker begreper som dumping og "kaste bilen" om de som fikser å få SOLGT merket på Finn,  mens de som lar annonsen gå ut på 30 dagers fristen og ikke får solgt, representerer "rett" pris.

Hypotesen "Når rushet er over" antyder jo det samme, nemlig at den nokså normale avskrivning man nå har, altså et tap på ca. kr. 100.000.- på en bil i denne klassen etter 1-1,5 år, er noe som skal ta slutt....

Man trenger ikke være rakett-forsker for å anta at Elon Musk ikke gir opp nytenkning nå, dermed vil tiden komme også for de som trenger en billig P85D, spørsmålet er bare hva Elon lager og når det kommer....

Konklusjonen; i et overflodsamfunn som Norge, vil det oppstå salgs-rush av hight tech produkter den dagen et nytt produkt som oppfattes enda bedre, ser dagens lys....Så det er bare å vente på Tesla Model P100Q for da blir det mange P85D på Finn når alle vil ha ekte Quatro, 100 kWh, 1000 hk og litt annen snacks.... :)

Sitat fra: Sharp på mandag 09. februar 2015, klokken 10:20

Det er jo tydeligvis mange Tesla-eiere som føler seg så spesielle at vanlig avskrivning ikke gjelder for dem. Flere av dem har vært direkte ufine mot meg når jeg har lagt ut min bil til "dumping"-pris (dvs. en pris hvor den faktisk ble solgt). Det er kanskje de samme folkene som stadig skal snakke opp bruktprisene og komme med argumenter om hvorfor deres bil nesten ikke har hatt verditap på 1,5 år.

Øyvind.h

Sitat fra: Olemann på mandag 09. februar 2015, klokken 11:48
Man bruker begreper som dumping og "kaste bilen" om de som fikser å få SOLGT merket på Finn,  mens de som lar annonsen gå ut på 30 dagers fristen og ikke får solgt, representerer "rett" pris.
Det opplever jeg ikke som riktig.
De tilfellene jeg har sett hvor prisen betegnes som dumping/kaste bilen er de tilfellene hvor mange har opplevd bilens annonserte pris som lav, og hvor annonsen umiddelbart eller svært kort tid etter publisering er merket som solgt.

De gangene jeg har sett innom finn har det vært flere biler merket solgt uten at de er lagt ut til banebrytende lave priser.

Ei heller ser jeg noen påstå at annonser som går ut på dato er representative for hva man skal få for bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. februar 2015, klokken 13:12
Ei heller ser jeg noen påstå at annonser som går ut på dato er representative for hva man skal få for bilen.

Det er ingen fasit men et ganske godt pekepinn, når bilen har ligget ute en måned uten og bli solgt så er ikke markedet villig til og betale prisen du har annonsert. Eller er du uenig i det..?

Man kan alltid håpe/tro at akkurat den riktige kjøperen kommer og er villig til og gi litt ekstra fordi din bil "treffer" han" på alle områder , min erfaring tilsier ikke ihvertfall ikke at det hjelper i noen særlig grad og tviholde på prisen, visst du vill selge da, skal du bare teste markedet, ingen lån på bil, osv er det jo ikke så nøye.
Jeg har forbannet meg over det tapet jeg har måttet ta hver eneste gang, så går det et år og det begynner og krible igjen..  :P

Øyvind.h

#130
Sitat fra: cirys1 på mandag 09. februar 2015, klokken 13:29
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. februar 2015, klokken 13:12
Ei heller ser jeg noen påstå at annonser som går ut på dato er representative for hva man skal få for bilen.

Det er ingen fasit men et ganske godt pekepinn, når bilen har ligget ute en måned uten og bli solgt så er ikke markedet villig til og betale prisen du har annonsert. Eller er du uenig i det..?
Om annonsen går ut på dato betyr det at man ikke fant noen kjøper, og i et velfungerende marked er det da gjerne pris det handler om.

Men som nevnt før - jeg har kikket innom Finn.no nå og da, og når jeg har sjekket har det normalt vært en del annonser merket "solgt" opp til rundt 650.000,-. Flere eiere har også lagt inn sine salgspriser i en annen tråd. Hvor mange biler som er merket "Solgt" kan variere veldig med noen få dagers mellomrom.

Om man ønsker å selge bilen i løpet av noen timer eller senest i løpet av dagen så har vi flere eksempler på hvordan man bør prise den. Og vi har også flere eksempler på hva man kan oppnå prismessig ved å ha litt mer tålmodighet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Torpedo Ted

Sitat fra: Olemann på mandag 09. februar 2015, klokken 11:48
Hypotesen "Når rushet er over" antyder jo det samme, nemlig at den nokså normale avskrivning man nå har, altså et tap på ca. kr. 100.000.- på en bil i denne klassen etter 1-1,5 år, er noe som skal ta slutt....

Du tar jo ikke hensyn til at nyprisen på tilsvarende biler har steget med langt over 100 000 kr... Det er ikke normalt at det overhode ikke påvirker bruktprisen...

cirys1

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 09. februar 2015, klokken 15:36
Du tar jo ikke hensyn til at nyprisen på tilsvarende biler har steget med langt over 100 000 kr... Det er ikke normalt at det overhode ikke påvirker bruktprisen...
Du ser på nettet at det er noen som tar hensyn til det og priser seg langt over 700, de får bare ikke solgt så enkelt er det. Siden det ligger så mange ute som er "fornuftig" priset.
Ligger man på 700++ så kjøper man seg heller AWD, det er også mange som skriver denne koster idag 790k det er i grunnen helt irrelevant siden da får man en NY bil ikke en som har kjørt 20.kkm.
Veldig mange priser seg iforhold til markedet og i forhold til hva de selv betalte, ikke i forhold til en nybil pris som de selv ikke har betalt.

Olemann


Det rare er at dette ikke ser ut til å bety så mye for denne bilen. Men det hadde selvsagt vært hyggelig for selger om bruktprisene fulgte prisøkningene oppover.

I det siste ukene har det vært en ca dobling av antall TMS totalt sett på FINN; men i samme tidsrom har antall biler under kr. 600.000.- mer enn 5 doblet seg.  Dette er ikke fordi alle plutselig skal selge sine S60, men det virker som salgs-ønsket nå er større enn bare "markeds-sjekk" og man da priser mer realistisk.


Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 09. februar 2015, klokken 15:36
Sitat fra: Olemann på mandag 09. februar 2015, klokken 11:48
Hypotesen "Når rushet er over" antyder jo det samme, nemlig at den nokså normale avskrivning man nå har, altså et tap på ca. kr. 100.000.- på en bil i denne klassen etter 1-1,5 år, er noe som skal ta slutt....

Du tar jo ikke hensyn til at nyprisen på tilsvarende biler har steget med langt over 100 000 kr... Det er ikke normalt at det overhode ikke påvirker bruktprisen...

Også_Øyvind_H

Huff, denne tråden begynner å bli tragisk:
Sitat fra: Olemann på mandag 09. februar 2015, klokken 20:39

Det rare er at dette ikke ser ut til å bety så mye for denne bilen. Men det hadde selvsagt vært hyggelig for selger om bruktprisene fulgte prisøkningene oppover.

I det siste ukene har det vært en ca dobling av antall TMS totalt sett på FINN; men i samme tidsrom har antall biler under kr. 600.000.- mer enn 5 doblet seg.  Dette er ikke fordi alle plutselig skal selge sine S60, men det virker som salgs-ønsket nå er større enn bare "markeds-sjekk" og man da priser mer realistisk.


Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 09. februar 2015, klokken 15:36
Sitat fra: Olemann på mandag 09. februar 2015, klokken 11:48
Hypotesen "Når rushet er over" antyder jo det samme, nemlig at den nokså normale avskrivning man nå har, altså et tap på ca. kr. 100.000.- på en bil i denne klassen etter 1-1,5 år, er noe som skal ta slutt....

Du tar jo ikke hensyn til at nyprisen på tilsvarende biler har steget med langt over 100 000 kr... Det er ikke normalt at det overhode ikke påvirker bruktprisen...

For de av oss som har hatt bilen i et drøyt år og fulgt med på prisutviklingen HELE tiden, så VET vi att:

- Antall biler til salgs har MYE å si for realiserte salgspriser på bruke og nye "spekulasjonsbiler"
- Høyere nybilpris har DEFINITIVT påvirket salgsprisen for brukte biler
- Nye opsjoner (les D) gjør at mange blir desperate etter å selge bilen sin - IKKE fordi de må, men fordi de har råd og lyst til å oppgradere.
- Det er nå STOR forskjell i pris på en brukt og nypris på en noenlunde tilsvarende utstyrt bil (jeg gidder ikke høre på argumentene om at alt er så fantastisk med den nye og den gamle er ubrukelig - dette kommer fra folk som ikke har bilen i dag, mao potensielt kjøpere. Og ja, jeg vurderer av denne grunnen å ikke oppgradere selv om jeg har bestilt ny (fordi jeg har litt lyst og råd))

Forøvrig er vel disse trådene, ikke overraskende, hyppig frekventert av folk som ikke har bilen. Kan ikke dere opprette egne kjøpstråder slik at folk, som TorpedoTed, kan få litt synsing fra likesinnede?

Puh.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA