Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av Stikkkontakt, fredag 23. januar 2015, klokken 21:13

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:40
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 13:56
Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 09:35
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 01:27
Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.

Hadde vart veldig hjelpsomt dersom du kunne spørre mer nøyaktig hva de gjorde med bilen din. Virker som eneste måten å få noe gjort er å komme med konkret forslag til hva som skal gjøres. Da har vi som fremdeles ikke har disse funksjoner bedre mulighet å få de samme gjort. For meg virker det som så lenge JEG ikke kommer opp med løsningen til Møller så finnes det ikke noen løsning på problemet.

Sånn jeg forstod det på han jeg snakket med på service-avdelingen så prøvde de bare å re-sette kommunikasjonsenheten i bilen ved å trekke ut sikringen og deretter forsøke å registrere bilen på carnet, de ga ikke beskjed om at noe ble byttet når jeg hadde den inne.

Etter dette har ikke bilen vært inne, jeg har kun hatt epostkorrespondanse med service-avdelingen, som igjen har kommunisert med fabrikken i tyskland.

OK, skal spørre om de kan gjøre samme med min.

den bilen det fungerer på oven er fra uke 46. jeg fikk registreringsnummeret hannes og snakket med Møller om at jeg og vil ha dette. de sjekket og den er fra uke 46. fortsatt ikke noe løsning for oss med biler før uke 45:-(
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Lars Rødset

Sitat fra: HelectriC på fredag 13. februar 2015, klokken 13:29
den bilen det fungerer på oven er fra uke 46. jeg fikk registreringsnummeret hannes og snakket med Møller om at jeg og vil ha dette. de sjekket og den er fra uke 46. fortsatt ikke noe løsning for oss med biler før uke 45:-(

Ahh. Irriterende. Jeg synes vi som mangler disse funksjonene har krav på å få de og ikke bør gi oss. Det minste jeg er villig til å gå med på er en detaljert beskrivelse av hvilke tekniske begrensninger våre biler har. At noe er teknisk umulig å løse i 2015 er renspikket pissprat. I værste fall er det veldig dyrt, men umulig? Tull.

nilskt

Jeg har faktisk fått en liten positiv besvarelse fra Møller på dette nå. Gjelder i hovedsak innstilling av avgangstid, men vi regner vel med at dette er samme "issue".

de skriver:
"De kjenner til feilen på fabrikk og antar at det er en feil i back-end serveren. De 
ønsker forøvrig ytterligere informasjon om bilen og ber om at det utføres         
ytterligere undersøkelser på bilen. Vi må således be deg kontakte din lokale     
forhandler og avtale tid til ytteligere undersøkelser. Vi ber om at du henviser til 
vår kommunikasjon og at forhandler kontakter oss for ytterligere informasjon."

Vel jeg tror ikke på dette før jeg ser det, man har i alle fall fått en time om en ti dagers tid, så får vi se. I'll keep you informed!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

Dette var snakk om avgangstid i webportal?

Hvis så er så er det merkelig at bilen skal undersøkes, men sånn er det vel. Positivt at de viser interesse.
e-Golf | X75D

nilskt

Ja, avgangstid via Car-net (altså både app og portal). Tror jeg meldte inn frontruta også, men er ikke 100% sikker (akkurat den featuren er ikke så viktig for meg).
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

HelectriC

Det er bare å terrorisere Møller med spørsmål/klager om dette til de ikke gidder lengre og kommer opp med løsning.
Om mange melder fra så blir presset til slutt uundvikelig.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

rlnd

Sitat fra: HelectriC på fredag 13. februar 2015, klokken 13:29
Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:40
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 13:56
Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 09:35
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 01:27
Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.

Hadde vart veldig hjelpsomt dersom du kunne spørre mer nøyaktig hva de gjorde med bilen din. Virker som eneste måten å få noe gjort er å komme med konkret forslag til hva som skal gjøres. Da har vi som fremdeles ikke har disse funksjoner bedre mulighet å få de samme gjort. For meg virker det som så lenge JEG ikke kommer opp med løsningen til Møller så finnes det ikke noen løsning på problemet.

Sånn jeg forstod det på han jeg snakket med på service-avdelingen så prøvde de bare å re-sette kommunikasjonsenheten i bilen ved å trekke ut sikringen og deretter forsøke å registrere bilen på carnet, de ga ikke beskjed om at noe ble byttet når jeg hadde den inne.

Etter dette har ikke bilen vært inne, jeg har kun hatt epostkorrespondanse med service-avdelingen, som igjen har kommunisert med fabrikken i tyskland.

OK, skal spørre om de kan gjøre samme med min.

Ble fortalt av selger at den var produsert i uke 45, tydeligvis ble den utsatt en uke. Hvis noen har bil som ble produsert rundt uke 45 er det sikkert verdt et forsøk med møller for å få ekstrafunksjonene aktivert. Hos meg hadde de tydligvis deaktivert de selv om bilen kunne håndtere de.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Bawler

Jeg prøvde meg igjen, men fikk bare dette svaret igjen

SitatHenvendelse angående:
Avgangsstyring i web og app mangler                                                 

Mail fra Kundehenvendelser
Hei Jørgen.                                                                         

Fabrikk sier at det ikke er mulig å ettermontere eller kode inn slik at du kan få 
disse funksjonene.                                                                   

Prisen for car-net er lik uansett hvilke funksjoner du har, denne vil ikke endres   
dersom du har en bil produsert før uke 45. 
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

e-Kvaase

Fikk endelig vår e-Golf midt i snøkaoset i forrige uke...

Noen som har brukt kun varmetråder via app. når bilen ikke er tilkoblet strøm?
Har da satt opp at bilen kan bruke batteriet til forvarming.
Er litt usikker på hvor effektive disse varmetrådene egentlig skal være.

Med et lite slushlag på ruta tar det ca. 20 minutter før alt smelter bort.
Må da sette på rutevarming to ganger.
Skal det ta så lang tid, og vil dette gå raskere med strøm innkoblet?

Prøve å kjenne på ruta, men den blir ikke varm (ikke sikkert den skal bli det heller).

Går det an å starte oppvarming av frontruta via avgangstidene, eller er det kun klima som kan startes der?

Får ellers alle funksjoner i Car-net både med iPhone og Android.
Har fungert knirkefritt i appen så langt.
Bilen er produsert i uke 7 i år.

HelectriC

Sitat fra: e-Kvaase på mandag 30. mars 2015, klokken 08:25

Prøve å kjenne på ruta, men den blir ikke varm (ikke sikkert den skal bli det heller).

Går det an å starte oppvarming av frontruta via avgangstidene, eller er det kun klima som kan startes der?

Starter jeg frontrutetrådene tar det kun 1-2min før skikkelig is er vekke. Da vil jeg tro du har noe feil med din om det tar 20min og to forsøk.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

e-Kvaase

Sitat fra: HelectriC på mandag 30. mars 2015, klokken 09:31
Sitat fra: e-Kvaase på mandag 30. mars 2015, klokken 08:25

Starter jeg frontrutetrådene tar det kun 1-2min før skikkelig is er vekke. Da vil jeg tro du har noe feil med din om det tar 20min og to forsøk.

Har du da koblet til strøm når du får slike tider, og bruker du klima samtidig?
Ser at det tennes et orange lys inni bilen når frontrutetrådene aktiveres.
Blir frontruten din varm eller lunken når du bruker varmetrådene uten klima?

mihkku

I brukermanualen står det at frontrutetrådene aktiveres automatisk ved oppdagelse av dugg, men kan ikke se at dette fungerer i min bil. Har heller ikke valg om å aktivere / deaktivere denne funksjonen.

e-Kvaase

Noen som kan bekrefte eller avkrefte om frontruta skal bli varm eller lunken når man kun benytter varmetrådene?

e-Kvaase

Sitat fra: mihkku på mandag 30. mars 2015, klokken 10:49
I brukermanualen står det at frontrutetrådene aktiveres automatisk ved oppdagelse av dugg, men kan ikke se at dette fungerer i min bil. Har heller ikke valg om å aktivere / deaktivere denne funksjonen.
Har ikke funnet dette valget ennå jeg heller.

Koblet bilen til strøm og testet varmetrådene i dag tidlig.
Islaget på frontruta forsvant på under 2 minutter, så varmetrådene virker som de skal.
Satte de de da på fra bilen, siden Car Net hadde paja i dag.

Når jeg satte på varmetrådene i går fra Car Net skjedde det ikke mye, selv om jeg så at lampa lyste inni bilen.
Da var bilen ikke tilkoblet strøm.
Tipper at bilen må være tilkoblet strøm, eller at varmetrådene må være aktivert i bilen før tenningen skrus av, for at dette skal fungere optimalt. Må bare forske videre på dette :-)

mihkku

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA